2020-03-15, 02:00
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
I Italien är genomsnittet på de döda 80 år dock.
Har du källa på det? Misstror dig inte men jag vill gärna läsa mer.
Citera
2020-03-15, 02:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Då kan jag nog bara erbjuda ett russin eller en torr skorpa.

Det är bättre än inget.

Människans sämsta sidor är det vi kommer att få se. Nej jag kommer inte att komma hem till dig, jag kommer istället att vända mig mot jakt och fiske (har all utrustning för det - och jag kommer att dela med mig till nära och kära). Jag vill absolut inte hamna på den nivån, det är inte värdigt en människa. Sen när allt detta är slut, så kanske jag kommer hem till dig, frågan är om du lever då?

Edit:
Sköt om dig!
Citera
2020-03-15, 02:01
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Hollänska sjukhus rapporterar att mer än hälften av de har på intensivvård är under 50, hur kommer sig detta? Röker hollander mer gräs, är de i sämre skick än oss urstarka svenskar? Eller är det så att idioter inte kan invänta fakta innan man säger att det är som influensan?

Liknande situation även i Frankrike. Så Sveriges taktik med flock immunitet lär ju gå åt helvete då Sverige har minst vårdplatser per capita enligt OECD i Europa.
Citera
2020-03-15, 02:02
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Edit:
Min har fungerat hittills, jag har bunkrat, jag är redo. Lock and Load! Vi ses förhoppningsvis om tre månader, kanske kan vi ta upp vår diskussion igen då?

Du är en välfungerande människa.
Jag var klar första veckan i februari.

De som omedvetet erkänner att de har lägre chans för överlevnad förtjänar iaf applåder om de dör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Tegnell får kritik från Italien, Kina, WHO och massvis andra professorer och läkare.

Hur bemöter Tegnell det genom att idiotförklara dem mer eller mindre.

Om denna ryska roulette chansning misslyckas och det blir som i Norra Italien.
Då undrar jag nästan om folkhälsomyndigheten kommer att stormas med högafflar.
Folk är förbannade nu men om folk börjar dö som flugor. Jäkla situation då.
När folks familj och släkt börjar bäras ut i säckar så lär inte känslorna lugnas.
Vi vet alla vem som är ansvarig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Men vad fan spelar det för roll dumjävel? Italien rapporterar 140-160 döda per dag nu, det är ABNORMALT.

Vad förstår du inte? Han har helt rätt i det han skriver, försök hålla en god ton och diskutera sansat istället för att framstå som en pajas.
Citera
2020-03-15, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Har du en grensehandel-butikk i nærheten, som kanskje har mye varer på lager?
Mange av de butikkene mister mange norske kunder fra og med nå (og 1 måned fremover) fordi UD i Norge har innført reiseråd til nordmenn om å ikke reise til noen land i det hele tatt.
https://www.nrk.no/norge/utenriksdepartementet-frarader-reiser-til-alle-land-1.14944127

I Strömstad finns bra gränshandeln för norrmän.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Är du sädesodlare eller?

Nej haha men handlade på Willys och såg att folk panikade i Måndags så köpte på mig handlade mycket torrvaror konserver osv summan gick på 2000kr så jag ångrar mig lite nu men äsch har mat så det RÄCKER om det verkligen skulle krisa😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Tegnell får kritik från Italien, Kina, WHO och massvis andra professorer och läkare.

Hur bemöter Tegnell det genom att idiotförklara dem mer eller mindre.

Om denna ryska roulette chansning misslyckas och det blir som i Norra Italien.
Då undrar jag nästan om folkhälsomyndigheten kommer att stormas med högafflar.
Folk är förbannade nu men om folk börjar dö som flugor. Jäkla situation då.

Italiens kritik är sponsrad av Kina så man ska nog ta den med en nypa salt. Om du är intresserad så kan du ta och läsa på om de nu pågående intrigerna mellan Italiens ledning och Kina där Kina nu mobiliserat en gigantisk propagandakampanj mm.

Kritiken är i grunden bara en fortsättning på den tidigare kritik Kina riktat mot Sverige till följd av Sveriges kritiska inställning till Kinas koncentrationsläger och kriminella behandling av Gui Minhais.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrophonix
Vad förstår du inte? Han har helt rätt i det han skriver, försök hålla en god ton och diskutera sansat istället för att framstå som en pajas.

Om du tycker så är ju du en pajas.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Nu har statistiksidorna gått över till att fokusera på länder med döda istället för smittade.

LÄNK

/Provokatör

Vidrigt, men det ger ju klick.
Citera
2020-03-15, 02:04
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Mycket farliga psykopater! Immunitet är ingen garanti.
Ur artikeln som länkades i kommentaren du kommenterade:
Citat:
– Om man gör så att barnen och mellangenerationerna bygger upp en immunitet på cirka 60 procent kan viruset inte nå till äldre och personer i riskgrupperna i lika stor utsträckning, säger hon.
Dr Mengele nästa?
Jag kan teoretiskt förstå resonemanget, men nånstans går det en anständighetens gräns.
Och om det sipprar igenom via de 40 procenten? Det har väl psykopatkärringen isg garderat sig för.

Det är inte omöjligt att detta får genomslag här. Alla hummar och nickar eftersom en överordnad person har sagt det, och går sen till jobbet.
Den moraliska stormakten har blivit djurfarmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in