2020-03-15, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Ja, det är väl en möjlig lösning för de små barnen men det funkar knappast om man vill hålla någon form av undervisning. Sen slipper du ju inte problemet med alla skolbarn i kollektivtrafiken.

Gud vad negativ du är. Detta är en superb lösning. Ingen ska åka kollektivtraffiken. Föräldrarna får köra sina barn till skolan. Cykla kan de och gå kan de.Eller så får de ta taxi om de bor längre ifrån skolan, skoltaxi. Regeringen kan stå för den notan.

Undervisningen sker i anslutning till skolbyggnaden utanför, men klasserna är fördelade runt omkring.och de håller sig till sina klasser, de får inte beblandas med de andra klasserna. Var klass för sig håller sig till sitt område demtilldelats ute. Vissa tar skolgården, andra tar baksidan osv.

Detta är en väldigt enkel åtgärd. Skolan är öpen, man kan gå in en i taget för att använda tex toaletterna. Vädra skolrummen varje dag, men ingen undervisning får ske i rummen, allt ute.
Citera
2020-03-15, 01:39
Medlem
Horungen Anders Tegnell har planer på att experimentera med viruset

Citat:
Nu bekräftar Tegnell, långsam smitta med flockimmunitet som mål.

Det bästa är att släppa infektionen för det nya coronaviruset lös bland barn och friska vuxna, säger Annika Linde, före detta statsepidemiolog på Folkhälsomyndigheten. Det skulle skydda äldre och multisjuka, som riskerar att blir svårt sjuka, från att smittas.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/forra-statsepidemiologen-langsam-spridning-kan-bygga-upp-immunitet/
Citera
2020-03-15, 01:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2laatu
Jag talar om personalen och de som hamnar på infektionen blir inte mer sjuka av att personalen har samma virus.

Har du belägg för det? Kan du referera till pålitliga källor som stödjer ditt påstående? Kasta inte ur dig skit som du inte kan backa upp när vi står inför det största som hänt mänskligheten sen spanska sjukan. I Kina dog en doktor just pga detta, han fortsatte kämpa och dog - han ses som hjälte där. Så källor tack!
Citera
2020-03-15, 01:41
Medlem
singularitets avatar
531 520 personer kan avlida av covid-19 i storbritannien inom ett år. Med liknande spridning i Sverige kan 80 960 personer dö av covid-19.

Citat:
Top number is 80% infected in the UK possibly within a year says chief medical officer United Kingdom. (CMO)

CFR 1% overall, higher in older, lower in younger ages.

Dr. John Campbell

Citat:
Health Secretary Jeane Freeman has told MSPs that the worst case scenario planning indicates 80% of the UK population could become infected with coronavirus.

The cabinet secretary was updating Holyrood on the Scottish government's preparations for dealing with the potential spread of COVID-19 beyond the one case currently identified in Scotland.

She said modelling indicated 4% of those infected may require hospitalisation and there was an estimated 1% fatality rate.

bbc

Källa:

bbc.com, 80% of population could become infected by coronavirus, 14 mars 2020, https://www.bbc.com/news/live/uk-scotland-scotland-politics-51698000

Dr. John Campbell, Vital Global Information Please watch, 13 mars 2020, https://www.youtube.com/watch?v=BYTFk34nhoI
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Alltså högre dödlighet.

Enligt alarmister så kommer lika hög andel dö i Sverige för de använder Italien som exempel hela tiden.

Inom en vecka har vi hundratals dödsfall i Sverige enligt alarmisterna.

Spännande vecka.

Ja, återstår att se om vi följer Italiens kurva. Hittills har alarmisterna haft rätt och myndigheten fel.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Blir nog inga matkonserver eller ris med Åkesson heller dessvärre.

Du får givetvis ha din tro - jag har min.
Citera
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Italien. med 6-7% döda hittills
I så fall 6-7 procent av dem som bekräftats smittade. Naturligtvis är procentsatsen betydligt lägre i verkligheten, då många smittade inte är registrerade.
Citera
2020-03-15, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
I så fall 6-7 procent av dem som bekräftats smittade. Naturligtvis är procentsatsen betydligt lägre i verkligheten, då många smittade inte är registrerade.
Men vad fan spelar det för roll dumjävel? Italien rapporterar 140-160 döda per dag nu, det är ABNORMALT.
Citera
2020-03-15, 01:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du får givetvis ha din tro - jag har min.

Edit:
Min har fungerat hittills, jag har bunkrat, jag är redo. Lock and Load! Vi ses förhoppningsvis om tre månader, kanske kan vi ta upp vår diskussion igen då?
Citera
2020-03-15, 01:43
Medlem
populopiduss avatar
Helt sanslöst vad detta tydliggjort hur enfaldig människan är, så otroligt lätt att kontrolleras av rädsla.

Ibland undrar jag om jag drömmer. Nöp mig ärligt talat i armen förut för detta kan väl ändå inte vara sant? Folk agerar på allvar som om det är en zombie-outbreak som pågår.

Nåväl, intressant att beskåda hur en självuppfyllande profetia tar form framför ögonen på en.

Popcornen är i alla fall inte slut på hyllorna, tack och lov.
Citera
2020-03-15, 01:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Så medans andra länder ökar kapaciteten för att möta alla kommande kritiska patienter så sänker vi den?

Orsaken till att antalet sänks är att det krävs mer personal för att varje patient ska bevakas och behandlas 24 timmar om dygnet. Så i takt med att antalet intensivvårdspatienter ökar pga Corona måste man kalla in mer personal eller frigöra personal från andra avdelningar samt att personalen troligtvis kommer att bli tvungen att jobba längre och fler dagar. Så går proppen ur kommer antalet platser ökas på det viset. Det hela hänger ju på att personalen själva inte blir sjuka.

I Italien jobbar sjukvårdspersonalen 70-80 timmar i veckan i nuläget, men det räcker inte. Läkare har uttalat sig om att bara de under 60 får ligga i respirator på vissa (alla?) sjukhus. Det finns helt enkelt inte tillräckligt många respiratorer, så de som är yngre får förtur eftersom hoppet är större att de ska överleva. Äldre får klara sig utan andningshjälp = trolig död.
Citera
2020-03-15, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Du verkar ha en kass människosyn.
Läs det jag skrev när du har nyktrat till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in