2020-03-15, 01:26
Bannlyst
Staten säger att man ska klara sig en vecka själv med mat hemma. Ska staten se till att vi får mat sedan vid en ev. kris?

Vilken mat då...?
Citera
2020-03-15, 01:27
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ingen fara. Inte lätt att hänga med. Allt går så snabbt.

Här är lite mer info:

Så intensivårdsplatserna på Karolinska har skurits ner från 10 till 5 eftersom sjukdomen behöver högre bemanning . 3 platser är belagda. Endast 2 återstår.

Hur många intensivvårdsplatser finns det för Corona i Sthlm?

Så medans andra länder ökar kapaciteten för att möta alla kommande kritiska patienter så sänker vi den i brist på personal?

Det här bådar ju verkligen gott.
Citera
2020-03-15, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Hur långt ska de gå innan denna mannen antigen avgår eller själv blir smittad och dör i Corona ? Tegnell är en direkt samhällsfara.
https://www.expressen.se/nyheter/uds-beslut-sagas-det-taget-har-gatt/

Kan vi inte bara skita i vad han säger? Han får tycka vad han vill men inget som ska lydas.
Citera
2020-03-15, 01:28
Medlem
Och nu stänger även Estland gränserna...
Citera
2020-03-15, 01:28
Bannlyst
Börjar bli lite jobbigt....

Alla operationer har blivit inställda. Alla intensivvårdsplatser är fulla. De måste använda triage för att besluta vem som ska intuberas och vem som ska lämnas att dö.

Även han instämmer i att antalet unga är stort på sjukhuset – med flera i 20-årsåldern:

– Du har ingen idé om hur många unga vi har här. Jag menar t o m i 20-års åldern utan några underliggande sjukdomar, i behov av lungventilation på grund av horribla lunginflammationer. Det finns inga resurser för att testa läkare för Covid-19 längre – de säger bara till dem att stanna hemma om de har symptom. I annat fall kom och jobba.

https://samnytt.se/nya-uppgifter-fran-italien-massor-av-unga-med-horribla-lunginflammationer/
Citera
2020-03-15, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Hur långt ska de gå innan denna mannen antigen avgår eller själv blir smittad och dör i Corona ? Tegnell är en direkt samhällsfara.
https://www.expressen.se/nyheter/uds-beslut-sagas-det-taget-har-gatt/

https://www.skrivunder.com/avga_anders_tegnell

Det hela är väldigt bedrövligt. Han är så dålig. Rent av farlig för människor.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Dessa kvinnor har röstat för massinvandring och systemkollaps. Dem får fan reda ut den härva de själva ställt till med.

Jag kan faktiskt hålla med här, det finns ett massivt manshat mot vita män. Ok, nu har vi ett problem, vi lämnar över det till er feminister - lös problemet! Ni skriker - hata vita män, ok, vi träder tillbaka. Vad ska ni göra åt problemet? Jag tänker sitta här i min bunker och titta på och käka popcorn. Upp till bevis nu!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Problemet uppstår ju när du är sjuk och vårdar en sjuk. Ditt immunsystem går på högvarv för att förgöra patogenen som rasar i din kropp. Samtidigt utsätts du hela tiden för samma patogen från patienten och gud förbjude en muterad patogen som ditt immunförsvar inte kan se. Hur tror du att ditt immunförsvar ska kunna hantera det? Nä det här är en jävla bajsmacka som vi alla får käka - fy satan i gatan, det här kommer att gå illa.

Nja alltså som jag sa så har de flesta så lindriga symptom som lite hosta o kanske lite feber någon kväll eller två. Verkar som om majoriteten faktiskt inte ens noterar att de varit smittade om man tittar lite på sydkoreansk data.

Man kan nog gott jobba i det tillståndet om man enbart skall hantera patienter som redan är smittade men som på grund av ålders skörhet eller annan problematik utvecklar en lunginflammation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Staten säger att man ska klara sig en vecka själv med mat hemma. Ska staten se till att vi får mat sedan vid en ev. kris?

Vilken mat då...?

Undrar samma sak.
Citera
2020-03-15, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten

Vilken mat då...?

Just det här med maten är också något jag funderar på just nu. Ska jag köpa 70 fiskpinnar imorgon eller 700?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Kan inte säga sanningshalten i detta nu, men en bekant till mig sade ikväll att en närståendes kusin avlidit i Enköping igår lördag, p.g.a coronaviruset. Personen ifråga hade även svår kol. I övre 50-års åldern. Borde man inte gått ut med den informationen i så fall? Om detta nu stämmer.

Det borde väl man anta att de borde göra. Men som sagt man blir mer och mer skamsen av att vara född och bo i det här landet, man undrar hur fan kunde det gå som det gjort och kunde de idioter som är i makten vara där?
Citera
Medlem
Mycket muffins på gång!

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/5e6d69be8f872569aae5cf8e

"USAs president Donald Trump har testet negativt for Covid-19, ifølge en uttalelse fra hans lege. Etter å ha sagt at presidenten ikke ville bli testet for viruset, snudde Det hvite hus fredag kveld. Det skjedde etter at Trump var i kontakt med en smittet under et statsbesøk fra Brasils president Jair Bolsonaro. – En uke etter å ha spist middag ned delegasjonen fra Brasil i Mar-a-Lago, er presidenten symptomfri skriver lege Sean P. Conley i en uttalelse."

Vilken Cirkus, helt klart att det är ett "virus" på vift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in