2020-03-14, 23:41
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Finns ingen större anledning å testa allt å allla. Sätt alla sjuklingar i karantän hemma oavsett.

Poängen med att testa är ju att spåra spridningen så att vi aktivt kan hindra fortsatt utspridning
Citera
2020-03-14, 23:42
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Det är inget bevis. De skriver bara att det inte betyder att det inte kan hända. Finns dock som sagt inget BEVIS för att det har hänt.

Helt sjukt att du tycker man behöver ha BEVIS för att det är så under en pågående pandemi som knackar hårt på dörren.

FHM och Tegnells jakt på BEVIS har redan kostat oss flertalet vårdanställda. Läs nyheterna, patienter som vårdats oisolerat i flera dagar, läkare som opererat flertalet patienter som uppvisar symptom nu. Hur många i personalen har dessa patienter smittat?

Vi ÄR ett nytt Italien för er dumma jävla jakt på HÅRDA BEVIS.
Citera
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
En positiv nyhet är att antalet nya fall minskat två dagar i rad i Sverige. Det kan tyda på att puckeln från de som flög hem från italien nu är nådd.

Blir spännande med kommande dagars siffror

enligt vilken källa?
vad tror du tillförlitligheten i det är när man slutat testa smittspåra och inte på långa vägar har kapacitet att testa en bråkdel av alla som misstänker sig vara drabbade
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Ett nytt intensivvårdsfall i covid-19 i Stockholm

Ytterligare en patient kräver intensivvård i Stockholm efter att ha smittats av det nya coronaviruset, och har lagts in på Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge, vilket bekräftas av Stockholms läns landsting.
– Vi har nu fyra patienter med covid-19 som vårdas på intensivvårdsplatser i Stockholms län, vi kan med hänvisning till patientsekretess inte uttala oss om deras tillstånd, säger Erik Berglund, pressansvarig på Region Stockholm.

Tre av patienterna vårdas på Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge, medan en fjärde person är inlagd på Danderyds sjukhus.

Eftersom intensivvården av covid-19-patienter kräver mer resurser från sjukvården i form bland annat av högre bemanning har Karolinska i Huddinge halverat sin normala kapacitet från tio till fem vårdplatser, varav tre nu är

Nu börjar det, tyvärr att trilla på.
mycket tragiskt...
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Finns ingen större anledning å testa allt å allla. Sätt alla sjuklingar i karantän hemma oavsett.

Sydkorea satsade stort på masstestning. Och vann!
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Fast nu är ju Coronaviruset och dess dödlighet på riktigt. Så din teori faller definitivt under konspirationsteorier.

Dödar corona viruset under en miljon globalt under ett år så är detta en bluff. Vanligt influensa virus dödar runt 650 000 på ett år globalt.

Så antingen har det dragits på oerhört för mycket världen över eller så är viruset betydligt farligare än vad som nu sägs. Det finns ingen anledning för alla dessa åtgärder världen runt om det enbart skulle bli 650 000 dödsfall som med ett förkylnings virus inte ens med 1,5 miljoner döda skulle dessa åtgärder kunna försvaras..Så det som kvarstår blir

Viruset är mycket farligare än vad som sagts hittills och väldigt många kommer dö över 10 000 000

En bluff för att införa globala förändringar

Ekonomiskt rävspel för att kunna göra fientliga uppköp av företag vid kraftigt sänkta börskurser.

Årtusendets största masshysteri.

Det är de vägar som jag tror allt detta kan komma att ta..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Vi har ju slutat testa?
Häng med om du nu ska skriva

jamen ja, alla borde väl fatta att siffrorna på smittade är helt irrelevanta just ju för Sveriges del. Vi testar inte. Välkommen in i matchen.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .caz
Det kan bli värre än så

https://corren.se/nyheter/norrkoping/lakare-opererade-ar-smittad-av-viruset-om6541989.aspx

Jag citerar ur artikeln:

Citat:
Enligt två källor oberoende av varandra ska läkaren ha varit på skidsemester i Italien. En vecka efter hemkomsten ska läkaren ha testats positiv för det nya coronaviruset covid-19. Däremellan ska läkaren ha utfört operationer och rondat på avdelningar. Flera patienter med symptom har nu provtagits.

Herre guuuud!
Citera
2020-03-14, 23:43
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imber
Jag blir galen på denna Tegnell. Vem har gjort honom till Gud? Han motsäger sig allt och alla och tycker bara att det enda som funkar är att göra ingenting. Han spelar med människors liv och hoppas att så många som möjligt blir sjuka. För då tror han att vi ska uppnå immunitet inför när covid 19 kommer nästa gång. Problemet är bara att flera hundra i Sverige kommer dö på vägen, sjukvården kommer att kollapsa samt att vi faktiskt inte vet ifall dem som får covid 19 och tillfrisknar får långvariga antikroppar. Han spelar rysk roulette med Svenska folket. Men konstigt är dock att de flesta verkar okej med det så länge dem får se på mello och att skolplikten lyds till punkt och pricka.

Flera hundra? Nä, 50000 kommer dö enligt "herd" planen. Dessutom krävs det 100000 respiratorer vilket inte kommer finnas så räkna med ännu fler döda. Tegnell är vår "Jim Jones"! O immuniteten varar kanske 6 månader så till hösten en ny runda.. Jippie!!
Citera
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauror
Vad är det som då gör Iran Italien antal smittade och dödar mer än alla andra länder?

Hade det varit 1000 talet döda i varje land i 20 talet länder hade det varit annat
Kan rökning ha något med detta att göra?
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Fortfarande ingen giltig källa.

När folk inte är medvetna om att viruset är ibland dem så kan de kanske inte uppfatta lättare symtom. Men de finns garanterat där i de flesta fall och gör de inte det så finns heller fortfarande inget bevis på att man då kan smitta andra.

Citat:
"We now know that asymptomatic transmission likely [plays] an important role in spreading this virus," said Michael Osterholm, director of the Center for Infectious Disease Research and Policy at the University of Minnesota.
Osterholm added that it's "absolutely clear" that asymptomatic infection "surely can fuel a pandemic like this in a way that's going to make it very difficult to control."

Vad är en 'giltig källa' då?
Även om det skulle gå att kliniskt påvisa så skulle du säkert komma med invändningar.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
ja hela samhället kan väl inte anpassas till DIN privata livssituation? ska folks liv offras för att just ni inte kan jobba hemifrån?
jävla såssetänkt detta att om ALLA i hela jävla landet inte kan X (där X är typ avstå från kollektivtrafik, jobba hemifrån, ha barnen hemma etc.) så ska INGEN få göra det. detta jävla land ska alltid anpassas till de mest "utsatta" på alla andras bekostnad.

Med det sagt så till syvende og sist är detta inte statens ansvar eller beslut. Det är givetvis ditt eget val vad man gör med sig själv och sin familj. Hade jag haft barn hade jag hållit dem hemma, oavsett vad pappa staten säger. Jag tänker personligen inte röra mig bland folkmassor i onödan oavsett vad staten säger om det. Folk får väl för fan ta eget ansvar och sluta var såna jävla passiva hjon och vänta på att bli tillsagda saker.

Snälla nån. Tror du inte att jag helst av allt skulle vilja låsa in mig med mina barn här hemma i detta läge?? Men jag vet hur mina arbetskamrater kämpar och vad alla utsätter sig för, just för att hjälpa människor som du. Jag säger ju att det är problematiskt och jag fattar att folk skriker att man ska stänga skolor osv osv, men helt enkelt är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in