Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Det här med att stänga förskolor och skolor är problematiskt. Jag har ett barn i förskola och ett i lågstadiet; båda vi föräldrar arbetar i vården. Vi är knappast ensamma om att ha människo-nära yrken som verkligen kommer att behövas framöver. Jag förstår samtidigt att folk i allmänhet anser att det bör stängas men det måste finnas någon lösning på det, eller hur tänker ni?
Universitet och högskola är mer lämpligt att stänga - dessa personer kan även behövas inom vissa yrkesområden som kommer bli hårt belastade i och med spridningen.
ja hela samhället kan väl inte anpassas till DIN privata livssituation? ska folks liv offras för att just ni inte kan jobba hemifrån?
jävla såssetänkt detta att om ALLA i hela jävla landet inte kan X (där X är typ avstå från kollektivtrafik, jobba hemifrån, ha barnen hemma etc.) så ska INGEN få göra det. detta jävla land ska alltid anpassas till de mest "utsatta" på alla andras bekostnad.
Med det sagt så till syvende og sist är detta inte statens ansvar eller beslut. Det är givetvis ditt eget val vad man gör med sig själv och sin familj. Hade jag haft barn hade jag hållit dem hemma, oavsett vad pappa staten säger. Jag tänker personligen inte röra mig bland folkmassor i onödan oavsett vad staten säger om det. Folk får väl för fan ta eget ansvar och sluta var såna jävla passiva hjon och vänta på att bli tillsagda saker.