2020-03-14, 23:32
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Finns det någon åtgärd som något land vidtagit, som inte Anders Tengil sågat?

Han tycks bara vara nöjd med förslag som ger så många döda som möjligt. Visst ser karln ut som en fullblodsnarcissist, fullblodspsykopat och seriemördare?

Glöm inte att han har blivit sågad av WHO / Tedros samt Kina. Detta bryr han sig givetvis inte om... Han vill ju prova sina matematiska modeller om "herd" strategin på alla Svenska försöksdjur. Allt han har gjort de senaste två månaderna har varit inriktade på detta. Skrämmande hur många PK-minions som gladeligen köper att bli smittade
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
En fråga gällande att bli nekad Corona test. Ponera att man känner symptom som passar in mot virusets beskrivning. Men eftersom man är ung och frisk generellt kan man som tidigare nämnts bli nekad till att testas pga ”brist av resurser”. Har jag vid sådana fall någon skyldighet att stanna i karantän för att någon kärring på vårdcentralen sagt det till mig efter att ha blivit nekad till test? Varför skulle man sättas i karantän, dvs frihetsberövande, för att Sveriges sjukvård inte lever upp till den nivå vi skattebetalare betalar? Det kan exempelvis endast röra sig om en vanlig febersjukdom som går över två dagar senare. Varför ska jag således frihetsberövas 2-3 veckor när jag själv tagit initiativ och erbjudit mig att testas? Hur ser det egentligen ut rent juridiskt på denna front?

Borde bara kunna vägra karantän med motiveringen att inte vara smittad.

Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Helt otroligt. Man skulle kunna tro det var ett land i 3dje världen typ.... men Tegnell blir säkert glad iallafall. Ett steg närmare 60% ;-)

"– Jag befarar att över hundra personer kan ha smittats på grund av den här katastrofala klantigheten."

Därför jag börjat kalla det u-land.

Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Ja, men då bör man självklart ha en lösning för er som har stränga krav på coronafri miljö.

Då ni jobbar inom vården är det extra viktigt att ni inte är sjuka.

Skolorna är coronabomber. Det är uppenbart att barn smittar precis som vuxna. De får gudskelov inte så kraftiga symptom.

Exakt.
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Finns det någon åtgärd som något land vidtagit, som inte Anders Tengil sågat?

Han tycks bara vara nöjd med förslag som ger så många döda som möjligt. Visst ser karln ut som en fullblodsnarcissist, fullblodspsykopat och seriemördare?

Instämmer. Jag hade haft mer respekt för Tegnell om han gick ut och sa att Sverige har noll resurser och vi är så körda att det enda alternativet är flock immunitet och att vi behöver köra rysk roulette. Om han på tydligt sätt med underlag och referat kunde visa att detta är enda vägen då hade det varit viss trovärdighet.

Jag var tidigt negativ mot honom men efter hans kommentar om att han var tveksam att folk skulle jobba hemifrån utifrån ett rättviseperspektiv då rann bägaren över för min del. Han är en idiot och farlig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Men redan nu råder det reseförbud. Känns ju spontant som att om det blev den klyftan mellan virusfria länder länder där den fortfarande florerar så kommer reseförbud mellan dom råda, och endast egna.medborgare kommer tillåtas.åka hem och diagnosteras så som du föreslog

Det är väl inte säkert? Turister och affärsresenärer tror jag nog på sikt kommer att tillåtas om de testat negativt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Varför ska du ta upp vårdens resurser. Gör som du brukar när du har feber eller är sjuk och stanna hemma tills du är frisk.
Handlar inte om att ta upp vårdens resurser. Handlar om att få bekräftelse ifall men lider av ett farligt virus och hur man ska leva. Tycker det ska vara en rättighet och självklarhet när ett lands medborgare lever under rådande skattetryck.
Citera
2020-03-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Det stod 80 nya i kina på worldometer för 10 min sen. Nu när ja kollar igen står det tomt. De håller.på och uppdaterar det live..
Kina har stått på 8 nya fall hela dagen, så om du har sett 80 är det en stor nyhet, det innebär att smittan har tagit fart igen!!!!

https://www.svd.se/bara-atta-nya-fall-i-kina
Citera
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Det här med att stänga förskolor och skolor är problematiskt. Jag har ett barn i förskola och ett i lågstadiet; båda vi föräldrar arbetar i vården. Vi är knappast ensamma om att ha människo-nära yrken som verkligen kommer att behövas framöver. Jag förstår samtidigt att folk i allmänhet anser att det bör stängas men det måste finnas någon lösning på det, eller hur tänker ni?

Universitet och högskola är mer lämpligt att stänga - dessa personer kan även behövas inom vissa yrkesområden som kommer bli hårt belastade i och med spridningen.

Vad är bäst är då min fråga? Att du minimerar risken till att dina barn blir smittade, och därav att även du slipper bli smittad eller att du varje dag är orolig för att barnen kan ha dragit med sig något hem, symptomfritt, som du då bär symptomfritt i samband med att du jobbar med människor i riskgrupper?

Jag förstår att det är knepigt, men vi måste lösa det på ett annat sätt än att slänga in barnen i en virus-tombola. Grannar med barn? Syskon till dig eller din partner? Tonåringar som ändå inte har något bättre för sig på dagarna?

Vi kan inte använda skolan som en barnvakt i dessa tider. Det är som att ge ditt eget barn en sax i handen och skrika att det brinner. Det är en garanterad skada.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Ja, det är därför det Sverige gör och Storbritannien gör är överlägset fuck-up countries som Italien och Spanien.

Inte alls. Det är massor av risker Sverige tar nu.
Finns det billiga och bra möjlighet att testa folk så kan man testa alla som kommer från flockimmunitetsländer i 18 månader och sen vaccinera.

Bara att införa någon sorts inreseskatt för svenskar.

Det kan finnas stora biverkningar av att haft denna sjukdomen, t.ex. leverproblem och sterilitet hos män som man börjar forska på nu.
Citera
2020-03-14, 23:34
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbyRob44
Att få människor panikslagna är ett gammalt trick som uppebart fortfarande fungerar för makten. Speciellt när människorna inte kan se hotet, som "terrorister", "virus". Paniken är skapad för att kunna införa förändringar för dig och dina medmänniskor som ni aldrig hade gått med på om det inte hade varit för dom "farliga terroristerna" eller "det dödliga viruset".

Ta det lugnt och reflektera på hur alla dessa "kriser" uppstår och till nytta för vilka?

Fast nu är ju Coronaviruset och dess dödlighet på riktigt. Så din teori faller definitivt under konspirationsteorier.
Citera
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Det är fruktansvärt problematiskt, men det hela kokas ner till smittspridning. Det kommer vara svårt ett antal månader (2-4 till i bästa fall) vilket innebär ett utökat ansvar för er som föräldrar. Både att fixa barnvakt via far eller morföräldrar, ändrade arbetstider etc. Notera att det inte kommer pågå i en evighet utan är en övergående period.

Lämna barnen till mor/farföräldrarna? Låter som en sällsynt dum ide.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Hur fan gör avloppsarbetarna nu? Lär ju flyta Corona i hela Stockholms avloppssystem. Hjältar som jobbar med det där ändå.
Citera
Medlem
Citat:
– NÅ FORBYR VI FOLK Å HA FEST
På grunn av økende smitte av coronavirus vil Lillestrøm kommune forby store sammenkomster fra lørdag klokken 16.00.

Å bryte forbudet er straffbart. Øren fastslår at straffebyrden ligger på alt fra bøter til fengsel i inntil to år. Det er uvisst hvor lenge forbudet vil vare.
https://www.vg.no/spesial/c/stories/wPQJR4?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in