2020-03-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag håller med här. Tycker att HD gjorde helt rätt som inte svarade på frågor om sitt privatliv och vilka hon hade sex med etc. Jag hade heller aldrig svarat på sådana frågor. Såvida inte en av mina älskare var misstänkt förstås men så var inte fallet här. Det var HD:s exmake som utreddes för mord inte hon eller hennes vänner.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var inte bara den typen av frågor HD vägrade att besvara.
Hon besvarade nästan inga frågor och hon undvek särskilt att besvara frågor om SD.

Ja, och den lilla detaljen att HD var häktad för mord under tiden för förhöret gör nog sitt till. Tvärtemot vad Rosamund skriver
Citera
2020-03-14, 22:56
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja, och utredningen ligger ju inte nere bara för att det är rättegång. Och oavsett utgången i rättegången så är jag övertygad om att alla uppenbart lösa ändar kommer polisen att återkomma till förr eller senare när det gäller just HD. Det är ju inte direkt en parkeringsskada de utreder... Minnesluckorna har polisen all anledning att komma åter till eftersom de kan bidra till att få fast eller utesluta ev. medgärningsman om inte annat.

Och förutom allt som alla radat upp här (fantastiskt jobbat av flera!), så är det mest övertydliga tecknet på skuld hos både SD, HD och JG: Ingen av dem nämner ett ord om att de lever i skräck för den (eller de) fruktansvärt brutala mördare som enligt dem då måste gå fri/fria i Örebro. Nada. Inte med ett ord. Och inte heller med gärningar.

Vilken normal människa/mamma/pappa som helst - i en villa- och radhusidyll - skulle vara uppfylld av skräck för ett livsfarligt och brutalt mördargäng eller en enda brutal slaktare, som härjar i området.

Men ingen säger något. De fortsätter som om inget hade hänt. Bara gladare. I alla fall två av dem. De försöker istället förklara SD oskyldig inför vänner, GC-kompisar och grannar. De försöker stoppa folk i tråden genom hot och genom att försöka stänga ner tråden. De gör allt för att skydda sig själva. Men de gör inget för att ens låtsas om att de är oroliga för en mördare eller flera mördare. För de VET.

Och Sekten hänger på. Hatar och hotar, pekar ut ett barn och LW´s fd man.

Och som vi vet så ringde inte SD till LW en enda gång under de dygnen efter att hon "försvann".

Så självklart VET (minst!)alla tre vad som hänt och vem/vilka som är den skyldiga/de skyldiga. Jag hoppas att att både HD och JG kommer få skaka galler.

Kanske finns det till och mer kockar i denna soppa. MH har säkert varit med och trimmat HD. Hon tror UW kan förlåta och förstå henne. Det kan hon fetglömma, skulle jag vilja säga. Och jag är säker på att Polisen håller ett öga på henne med, inte minst efter hennes sinnessjuka hatbloggande.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-14, 22:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Med polisens hjälp hade de kunnat komma in. Men det passar inte sekten misstänkliggörande av folk.
UW tar sig in i LW:s hem men för att allt ska göras korrekt så ringer han först polisen och kollar att det är ok.

JG tar sig in hos SD men det skulle aldrig falla honom in att kolla med polisen om det är ok.
Istället smyger han omkring i huset med en ficklampa.
Citera
2020-03-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Plöjer igenom SD:s förhör, och blir riktigt bestört över yngsta dotterns första tid i livet..HD hatar henne, enligt SD, och själv googlar han på hur man kväver ett spädbarn och får det att se ut som plötslig spädbarnsdöd...Detta sätter spår hos ett barn, även ett så litet barn. Och nu då? Känner verkligen för deras döttrar, hoppas de får terapi och stöttning för att kunna få ett bra liv, trots sina föräldrar...

Jaa...och då är det "bara" bisatser som framkommit på vägen i mordutredningen. SD slår näven genom innerväggen vid samtal med ena dottern, SD håller ett inspelat "förhör" med ena dottern angående strössel-ätande och vidarebefordrar detta till HD.
Undrar vad dessa barn fått utstå tidigare i livet? Och undra om det finns folk i bekantskapskretsen eller grannar som sett Davidssons misshandla sina barn?
Citera
2020-03-14, 23:05
Medlem
Citat:
UW tar sig in i LW:s hem men för att allt ska göras korrekt så ringer han först polisen och kollar att det är ok.

JG tar sig in hos SD men det skulle aldrig falla honom in att kolla med polisen om det är ok.

Fast det är inte sekten material. Saker som radera de, icke minnen, vägra svara på frågor osv är försvarbart men detta är "rättskandal", om jag var kristen skulle jag säga. Det finns en plats söder om himlen för det luktar svavel för er.

Lustigt hur vissa av dem dyker upp i kluster, vissa vet om öknamn innan fup kommer ut osv.
Citera
2020-03-14, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Och förutom allt som alla radat upp här (fantastiskt jobbat av flera!), så är det mest övertydliga tecknet på skuld hos både SD, HD och JG: Ingen av dem nämner ett ord om att de lever i skräck för den (eller de) fruktansvärt brutala mördare som enligt dem då måste gå fri/fria i Örebro. Nada. Inte med ett ord. Och inte heller med gärningar.

Vilken normal människa/mamma/pappa som helst - i en villa- och radhusidyll - skulle vara uppfylld av skräck för ett livsfarligt och brutalt mördargäng eller en enda brutal slaktare, som härjar i området.
#TeamÅsaHiding

Precis! Även det har ett signalvärde!
Och det bästa av allt är att åklagaren/utredarna kan återkomma om just den detaljen..
Citera
2020-03-14, 23:09
Medlem
Citat:
Jaa...och då är det "bara" bisatser som framkommit på vägen i mordutredningen. SD slår näven genom innerväggen vid samtal med ena dottern, SD håller ett inspelat "förhör" med ena dottern angående strössel-ätande och vidarebefordrar detta till HD.
Undrar vad dessa barn fått utstå tidigare i livet? Och undra om det finns folk i bekantskapskretsen eller grannar som sett Davidssons misshandla sina barn?

Lägg märke till att detta är försvarbart enligt vissa. Förhöret av dottern är mig bland det sjukaste jag varit med om. Lika sjuk är deras neglogera de av det hela. Medelklass pappa ju, det visar deras fula sinnen.
Citera
2020-03-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Men ingen säger något. De fortsätter som om inget hade hänt. Bara gladare. I alla fall två av dem.

Om vi lägger juridiken och dess krav på bevisning åt sidan, fullkomligt spot on, Fröken S!

En person är brutalt mördad ett stenkast från ens hem. Helt orädda fortsätter man livet som om ingenting har hänt.

Hade det varit någon som slog ihjäl LW av någon sorts svartsjuka så ligger ju SD själv next line att bli ihjälslagen på grund av att det var honom hon aldrig tycktes avsluta med. Är det en allmän galning i kvarteret borde de varit livrädda för döttrarnas skull.

Istället rullar livet på som vanligt. Allt är frid och fröjd. Geocaching. Resor. Vardagsliv.
Citera
2020-03-14, 23:17
Medlem
Är det bara jag som tycker att JG formulerar något intressant i avlyssningen mellan honom och SD efter JG's förhör då han raderade i sin mobil?

"Men ja glöm.. jag glömde mitt ID-kort men eeh.. så att när jag gick på toan, jag tänkte jag. Jag skicka bara till dig att jag radera och sen gjorde jag det. Och sen stängde jag av mobilen."

SD: vet du, det finns ett meddelande från, från mig där. OKEJ svarar jag.

Sida 27 i Avlyssningen

Han och SD var i samförstånd med att JG skulle radera det han hade i sin mobil???

EDIT: För övrigt så är det värt att läsa avlyssningen igen nu när man läst mer i FUP.
Tips: Läser man avlyssningen som om det vore ett manus med repliker, så hör man vad som sägs. Vad som inte sägs. Och vad som nästan sägs.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-14 kl. 23:30.
Citera
2020-03-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Som den narcissist SD R så gäller naturligtvis inte regler honom.

Han har ju redan idag deklarerat att han valde att radera hela morddagens konversation mellan honom och LW då han ansåg att det var privat och att det inte fanns något av intresse för polisen.

22 varningstecken. Här är 5/och alla = Stefan Davidsson.
Resten finns i spoilern. Jag skulle säga att SD kvalar in på minst 21 av 22 👍🏻

”De älskar att vara undantaget. De bryter mot trafikregler, kör för fort, går före i kön, går in på förbjudna områden, helt enkelt för att de inte anser att regler gäller för dem. De kräver ofta speciell service på t.ex. restauranger och kan bli aggressiva om de inte får sin vilja igenom. ✔️

De älskar att styra samtalet, men kommer du med frågor som de inte vill svara på,
byter de helt enkelt samtalsämne och ignorerar vad du har sagt.” ✔️

De respekterar inte auktoriteter. Det har att göra med deras övertro på den egna överlägsenheten.
Skulle en psykolog ställa en diagnos på dem, t.ex. narcissistisk personlighetsstärning,
kan de alltid skylla på att ”psykologen var mindre intelligent än jag,” ”jag tror inte på sån skit,” etc.✔️.

De har sitt entourage av vänner som beundrar dem. De har ofta vänner som sysslar med samma saker som de själva, men som inte är lika framgångsrika och dessa utgör därför en del av beundrarskaran för narcissisten. Det gäller att de här kompisarna / familjemedlemmarna inte far iväg och blir duktigare eller mer framgångsrika, då kommer narcissisten att baktala dem och vänskapen, det som finns kvar av den, blir kortlivad. ✔️

De ifrågasätter det mesta av vad du säger. När förhållandet pågått ett tag, börjar de plockar isär dina minnen och det du berättar, ofta för att förlöjliga dig och få det att framstå som att du inte riktigt vet vad du pratar om. När det gäller minnen, kan det gå så långt att du till slut inte minns vad som verkligen hände eller inte. Minnet påverkas och det leder till att man konstruerar om händelsen och tror sig minnas den annorlunda än den var. Det är det här som kallas ”gaslighting”✔️

Du har rätt!
Här är bilden man får av SD både i och mellan raderna.
Det sades på en arbetsplats att han inte hade lätt att få tjejer, men hintade om tjejer han haft + porr.
Så rädd att förlora då, att man hellre mördar än tar minsta nederlag? Det är ju delvis hans egna ord (sms-konversationer mm).
Nederlaget skulle i så fall vara att LW vill klara sig själv? Att ha mist HD?
Är LW:s önskan att lägga korten på bordet inför HD svaret? HD visste antagligen det mesta ändå,
det hon ville veta.
Samtidigt tappade hon sina minnen och verklighetsförankring.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-14 kl. 23:27.
Citera
2020-03-14, 23:24
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Lägg märke till att detta är försvarbart enligt vissa. Förhöret av dottern är mig bland det sjukaste jag varit med om. Lika sjuk är deras neglogera de av det hela. Medelklass pappa ju, det visar deras fula sinnen.

Låter vansinnigt. Hatar de sina barn hela gänget?
Finns länk till Strössel-förhöret?
Citera
2020-03-14, 23:31
Medlem
Citat:

Ursäkta min okunskap men står det klart att JG tagit sig i SD:s hus när det varit avspärrat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in