2020-03-14, 22:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
För att hon är skyldig.
Till skyddande av brottsling.
Till undanröjande av bevis.
Till försvårande av brottsutredning.

Och troligen även till anstiftan.

Vad är hönan,vad är ägget?

Min fundering i nuläget är; har SD i en för honom krissituation fått personer som han har runt sig, agerat i hans ärenden?

Redan 2016 verkar SD ha mordiska tankar mot LW (jag önskar att jag hittade källan igen) där han lutar sig mot HDs önskan att få bort LW ur sitt liv.

Hans och L*enas destruktiva relation resulterar i att både L*ena och H*anna söker sig utanför hans kontroll (revir). H*anna har en relation med S*llen och LW verkar intresserad av Beholder. I april verkar SD vara i dåligt psykiskt skick. Bråk med äldsta dottern på ett mycket otäckt sätt är ett tecken på det. I dagar verkar urladdningen ske.

Jag är övertygad att SD är en mycket manipulerande, kontrollerande person. Han planterar bevis i andras hjärnor i flera led, han får personer att installera Telegram (!!) och han får andra personer att radera (?) i sina mobiler.

Vem har de mordiska tankarna från början och vem planterar in tankar i andras hjärnor?

Om du under åratal blir utsatt för en person som SD, som har ett förhållande till L*ena som han aldrig avslutar, och får frågan; vill du bli av med henne? Jag vill satsa på dig? Jag blir aldrig av med henne(L*ena), hon klistrar sig på mig och det finns inget slut på det här. Jag kommer att göra det för dig. Eller "jag har gjort det för dig och mig". Nu kommer allt att bli bra. Du och jag.

Den enda lösningen är att hon måste bort. Och det var ju det du ville.

Kanske HD tycker att den lösningen är den enda, precis som hon tyckte att den enda lösningen var att SD dödade henne och barnen när hon hade depression?

Det var lösningen på hennes lidande då?
Och det r lösningen på hennes lidande nu?

Man löser problem genom att ta bort problemet så att säga?
Citera
2020-03-14, 22:34
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det var endast en man som uppgav att hon hade blött, och då avbröt de omgående.

(Minns tyvärr ej aktbilaga och sida.)
Du menar någon annan än SD?
Citera
2020-03-14, 22:34
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Ingen behöver spekulera mer, SD har med sina idiotiska bortförklaringar/ljug/nya sanningar gjort bort sig så till den milda grad inför domare åklagare advokater anhöriga mfl så att han fälls är är ju helt uppenbart, mer korkad än denne åtalade får man nog svårt att hitta, att sedan HD och JG sitter med fingrarna i syltburken kommer nog utredas när SD fått sitt extremt långa straff

Man kan ju hoppas. Men nu är det ju inte så rättssverige fungerar. Även om hela rättssalen är övertygade om SDs (och ev HDs) skuld i detta fruktansvärda dåd så är det ju en fråga om bevisning som fäller eller friar SD. Inte deras känsla för om han ljuger eller ej.
Citera
2020-03-14, 22:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
I samband med avspärrning, ja. Men det verkar som om det dröjde någon dag?

Borde de inte bytt lås direkt åtminstone? Med tanke på att även MGM hade kod som du nämnde.
Citera
2020-03-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Just det förhöret reagerade jag på eftersom hon inte verkade ”helt med” men både hon och hennes ombud verkade ju tydliga med att hon skulle medverka i förhöret.

Japp, även tveksamheter som talar för HD kan vi belysa.
Eftersom vi båda uppfattar utredarna som mest frågvisa om HD:s hälsa och medikamenter vs. deltagande i förhöret så finns det ju lite bäring i den frågan.
Polisen verkar i vart fall inte ha provocerat fram HD:s deltagande, vilket känns rättssäkert och korrekt.
Och svaren som HD ger i detta förhör vs. andra förhör skiljer ju inte nämnvärt åt heller.
Citera
2020-03-14, 22:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I så fall hade inte NW och UW kunnat ta sig in.

Polisen i Örebro fortsätter att imponera.

Kan de inte ha fått den nya koden av polisen när de ringde för att få godkännande att gå in?
Citera
2020-03-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det vi diskuterar här är alltså de kvinnliga utredarnas snaskande i HD:s sexuella relationer till andra män än exmaken SD. De här frågorna upptar tydligen en hel del av förhören med HD, och kan alltså tyckas vara något svårmotiverade. Det förvånar mig inte alls att HD vägrade att svara på frågorna. Peter Springare skrev också om det här beteendet i sin bok i somras, och han berättade om hur en av de kvinnliga poliserna hade skällt ut en annan kvinnlig polis som grät när hon skulle förhöra HD.

Att som du nu gör försvara de här utredarnas uppenbara missgrepp blir lite märkligt, särskilt som du verkar försvara agerandet med att det inte skulle strida mot lagen (eller om du nu menar att ingen har klagat på att agerandet strider mot lagen). Det handlar kanske mer om att agerandet kan ses som moraliskt tveksamt, men naturligtvis går det också stick i stäv med grundlagen (RF 1:9):
"Domstolar samt förvaltningsmyndigheter och andra som fullgör offentliga förvaltningsuppgifter ska i sin verksamhet beakta allas likhet inför lagen samt iaktta saklighet och opartiskhet."
Sedan kan jag väl också som skattebetalare ha funderingar över hur pengarna har använts här. Har den här utredningen kommit en millimeter framåt de här två åren, om man ser till möjligheterna att klara upp brottet?

Hon var misstänkt, bara du dom förfäras och dreglar av konspirationsteori.
Citera
2020-03-14, 22:40
Medlem
Rumpis78s avatar
Plöjer igenom SD:s förhör, och blir riktigt bestört över yngsta dotterns första tid i livet..HD hatar henne, enligt SD, och själv googlar han på hur man kväver ett spädbarn och får det att se ut som plötslig spädbarnsdöd...Detta sätter spår hos ett barn, även ett så litet barn. Och nu då? Känner verkligen för deras döttrar, hoppas de får terapi och stöttning för att kunna få ett bra liv, trots sina föräldrar...
Citera
2020-03-14, 22:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kan de inte ha fått den nya koden av polisen när de ringde för att få godkännande att gå in?

Det stod inte med i utskriften från samtalet.
Citera
2020-03-14, 22:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Man kan ju hoppas. Men nu är det ju inte så rättssverige fungerar. Även om hela rättssalen är övertygade om SDs (och ev HDs) skuld i detta fruktansvärda dåd så är det ju en fråga om bevisning som fäller eller friar SD. Inte deras känsla för om han ljuger eller ej.
Exakt. Man måste skilja på den subjektiva och den objektiva verkligheten.
Citera
2020-03-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Hon var häktad misstänkt för mord när förhören gjordes.

Det är det som de inte förstår, vill glestå eller kan förstå. SD och HD är offer, enbart offer.
Citera
2020-03-14, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tänker mig att om man slår många hårda slag med en Maglit så borde det kanske lossna någon del från ficklampan? Man slår med "bakdelen" men är den typ helgjuten?
Hårt åtskruvad nog borde räcka, vid slag , om än upprepade kring 20 gånger

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
De har ju undersökt en del av ett rör (avlopp?) som hittats på mordplatsen. Vet inte om de dragit nån slutgiltig slutsats om den.

Ja en ficklampa känns som något centralt att utreda. Både med tanke på när SD var ute och jagade ”snorungar” och som mordvapen.
Polisen menade att han sagt han varit på krogen den kvällen? Med pannlampa och ficklampa? Ja det är inte konstigt att det råder frågetecken vad han hade för sig den kvällen.
Som mordvapen, ja, definitivt. Att han hade både pann- och ficklampa med när han såg mållganarna är bestyrkt av vittne i FUP. Därför undrar jag om polisen undersökt detta spår, som inte känns alls långsökt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in