Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-14, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vänligen använd inte halgubbetekniket och hitta på saker som du sedan angriper.

Följden miss/vådaskott som stryker LP och skott rakt i ryggen på en OP som hunnit vrida sig stämmer både med skador och var kulorna hittas. Inget som helst indikerar Vänstehänthet.
Vad händer då om kulorna är ditplanterade?
Citera
2020-03-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Haha

Vilken tomte. Yoga och eskimåers fantasivärld.

Hans exhustru var också rätt konstig, PU sa att gubben var för kort för att va GM, då kontrar hon med att han var väldigt stark...

bo ståhl är namnet bekant? riktigt hett skulle jag säga, långt från tomtetips.
Har du en agenda?
Senast redigerad av aktapirenelskling 2020-03-14 kl. 22:18.
Citera
2020-03-14, 22:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Modoit
Du hittade nog rätt gubbe JohNils för han dog ju i april 1992.

Tredje raden på den här sidan visar när han dog.

https://sok.stadsarkivet.stockholm.se/Databas/stockholms-tingsratt-bouppteckningsregister-1992-2001/Sok?sidindex=4073

Tack ja det ökar ju sannolikheten!

Att det är gubben som hon pekar ut alltså...

Sedan liknar det ju lite väl mycket en mycket önskvärd lösning i form av "en ensam dåre"... som är död dessutom...

Jag blev aldrig klok på utifrån intervjun om det fanns något vapen på vinden eller inte. Vad stod det i Aftonbladet egentligen?

/Johan
Citera
2020-03-14, 22:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktapirenelskling
bo ståhl är namnet bekant? riktigt hett skulle jag säga, långtr från tomtetips.
Har du en agenda?

Två tomtar i handen är bättre än tio i skogen.

Hur många vittnen har inte kommit med sådana här historier under åren?
Citera
2020-03-14, 22:24
Bannlyst
Kvarntoft: Borgnäs hävdar att första skottet ska ha avlossats mot Lisbet och andra skottet mot Olof. Hur ställer du dig till det?

KP: Den uppfattningen har inte stöd av vittnesbevisning från platsen. Han har rätt att ha sin åsikt, men det kullkastar inte mina teorier.

Fattar inte hur den så klipske Boboslacke kan feltolka något sådant.
Citera
2020-03-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils

Sedan liknar det ju lite väl mycket en mycket önskvärd lösning i form av "en ensam dåre"... som är död dessutom...

Jag blev aldrig klok på utifrån intervjun om det fanns något vapen på vinden eller inte. Vad stod det i Aftonbladet egentligen?

/Johan
Sd och swebb tv är inte med pu o staten att hitta en önskvärd ensam gärningsman eller? Hur tänker du? Swebb tv var ju ute o gick emot media när de tog med taxivittnet som sa att det inte var Se
Så hur kan du då mena att Swebb tv plockar fram en harmlös ensamgärninggsman?
visserligen finns detrykten om att swebb tv är wallenberg styrda kan det va så att swebb tv får psyopsfolk skickade till sig omedvetna om det? njaaaaa vet inte
Citera
2020-03-14, 22:29
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Kvarntoft: Borgnäs hävdar att första skottet ska ha avlossats mot Lisbet och andra skottet mot Olof. Hur ställer du dig till det?

KP: Den uppfattningen har inte stöd av vittnesbevisning från platsen. Han har rätt att ha sin åsikt, men det kullkastar inte mina teorier.

Fattar inte hur den så klipske Boboslacke kan feltolka något sådant.
boboslackes förklaring är att "KP ÄR KIPSK".
Citera
2020-03-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils

/Johan
NEJ eller hur?
hittade de vapnet på vinden?
skum kille oavsett!
Citera
2020-03-14, 22:32
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jag är 100% säker på att förstå skottet var ett vådaskott under förflyttning som råkade stryka LP. Rekonstruerar man flödet i förloppet, tekniska fakta, skottvinklar, vittnesanalys mm så finns ingen annan slutsats. Jag har förklarat det ett otal gånger. Använd gärna sökfunktionen.

Skott ett snett uppåtriktat från strax över höfthöjd stryker LP riktning samma som gms rörelseriktning. Oavsiktligt. Skott 2 från högt läge snett nedåtriktat riktat mot t-nedgången dödande. Oavsett vilket skött som var dödande dör OP men det är inte utan betydelse.

Jag har samma uppfattning som du att det är ett vådaskott, annats hade han skjutit ett skott till. Har skrivit det tidigare i tråden.
Citera
2020-03-14, 22:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aktapirenelskling
Sd och swebb tv är inte med pu o staten att hitta en önskvärd ensam gärningsman eller? Hur tänker du? Swebb tv var ju ute o gick emot media när de tog med taxivittnet som sa att det inte var Se
Så hur kan du då mena att Swebb tv plockar fram en harmlös ensamgärninggsman?
visserligen finns detrykten om att swebb tv är wallenberg styrda kan det va så att swebb tv får psyopsfolk skickade till sig omedvetna om det? njaaaaa vet inte

Jag påstår ingenting jag bara lägger märke till några detaljer i hennes berättelse som potentiellt skulle kunna vara varningsklockor.

Jag tror 110 procent på Willgert - men han är ju bara förmedlare av information. Han kan ju inte veta något om hennes eventuella bevekelsegrunder eller uppdrag.

/Johan
Citera
2020-03-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Omgjorda analyser kan visa andra viktiga saker än att skottordning skulle vara tvärs om. Det kan visa saker som faktiskt har betydelse....

Ändrat förlopp kan betyda så mycket.

Frågan KP fick var om han tror på att första skottet träffade LP. Han sa på alla sätt nej. Han fick inte frågan om han håller med Borgnäs.

KP ljuger inte rakt ut i media. Inse att du hade fel om just skottordningen istället för att försvara dig. Visa lite värdighet. Du har resten av din teori kvar

Du tolkar saker utan perspektiv. TÄNKTE folk som du så hade vi nöjt oss med en dömd CP.
Den som i slutändan försöker hävda LPs skottordning kommer att bli fullständigt krossad av rena fakta. Vad bevisar det du hänvisar till. Samma typ av resonemang används för att hävda att han har SE som huvudspår eller Sydafrika eller Svarten. Hela världen vet vart reportrarna vill med frågorna och förstår vad det skulle blivför rabalder om också Borgnäs skulle kunna hävda att PU har hans spår som huvuddpår. KP är klok andra mindre kloka. Du får se och grunna du på vad den alternativa sanningen du påstår finns kan vara jag har gett ett fullödigt svar på min slutsats. Di ingenting. Många olika grejer är inte ett sakligt svar.

Lycka till!
Citera
2020-03-14, 22:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
NEJ eller hur?
hittade de vapnet på vinden?
skum kille oavsett!

Dom kanske hittade vapnet och planerar att åtala henne för skyddande av brottsling? Och / eller utreder andra spår och väntar med att plocka in henne till sist?

/Johan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in