Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Jag syftade på hans påstådda kontakt med någon som har insyn i PU.
Angående skottordningen så är KP ointresserad av den saken, vilket jag ser som ett mycket gott tecken. Han har viktigare saker att bry sig om. Jag ser inte heller någon anledning till att diskutera det och t ex en eventuell handpåläggning fram och tillbaka.
Det här är intressant:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oReplB/polisen-mordkommando-kan-ha-dodat-olof-palme
KP tog över kort efter och snart var han övertygad om att lösa mordet. Nu har han tydligen gjort det, och han pratar om åtal.
Jag tror inte på åtal med tanke på/de personer vi vet om är alla döda (CP, CA, SE, Vapensamlaren och VG).
Men det är klart, om KP har vaskat fram någon okänd långt bak i kedjan och denne person är fortfarande i livet, ja, då kan väl åtal komma i fråga. Sen vad åtalet i sig är kan ju vara allt från försvårande av utredning, skyddande av brottsling etc. Det skulle vara en mycket stor överraskning om KP hittat någon som kan bindas till hörnet av Dekorima. Om nu KP skulle hitta någon annan att åtala så är väl faran att de brottet isf preskriberat.
Med det vi vet, så kan jag inte se vem som skulle kunna åtalas? Det har börjat viskas om att Sydafrika-spåret är åter aktuellt. Må så vara. Själv tror jag inte på S.A.-spåret.
Inte ens om KP nu har mordvapnet i sin ägo, är inte det en garanti att mordet kan anses vara löst. Eftersom du måste kunna knyta den till en gm.
Med det sagt, om inte KP hittat en "helt" ny och okänd person, så kommer denna utredning att läggas ner. Det i sig krävs att någon av nämnda personer är gm, annars, varför skall man lägga ner utredningen?