2020-03-14, 21:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har förstått det som att du har läst huvudprotokollet och där har du den informationen.
I polisens händelserapport ringer UW in kl 22.57 för att NW vill hämta lite saker i radhuset. Han får svar 23.07 när man kollat av med JFUL att det är ok att gå in.
Informationen finns på två ställen och i det bandade LKC-samtalet (aktbilaga 158) får vi veta konkret vad som sades. Där vill NW in för att "kolla igenom hennes hus". Ingenting nämns om att han vill hämta lite saker. UW säger i detta samtal att "vi kan ju liksom gå runt utanför om det är så att så att.. så att ni inte vill att vi ska gå in".

Så min fråga kvarstår. Kan detta bli till rimligt tvivel för försvaret?

Det är ju åtminstone intressant.

Då stämde alltså uppgifterna att det dröjde
ett dygn innan polisen spärrade av och gjorde
teknisk undersökning hos LW.

Och att UW hade tillgång till bostaden.

Det låter väldigt naivt av polisen.
Citera
2020-03-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
HD ger verkligen inget gott intryck i förhören. Mycket obehaglig läsning. Det handlar ju om en mordutredning där en trebarnsmamma blivit mycket brutalt ihjälslagen med 17 slag. Även om man har en konflikt med offret måste man ju någonstans vara mänsklig och empatisk. Även om det handlar om ens barns far. Man måste ju inse att en sådan person inte kan tillåtas komma i närheten av de egna barnen någonsin. Antingen lider hon av den misshandlade kvinnans syndrom eller så har hon en personlighetsstörning i kombo med låg intelligens eller så är hon delaktig i mordet.

Edit:jag ser stora likheter med hennes förhör och de förhör jag läst med vänner till misstänkta gängkriminella.

Instämmer!

Ofattbart att vara så oberörd inför vad som hänt även om hon tyckte illa om Lena.
Försöker inte ens att visa sig minsta tillmötesgående.
Vill inte svara/ minns inte.

Som en förhärdad brottsling och/eller van att inte säga sanningen.
Citera
2020-03-14, 21:36
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är ju åtminstone intressant.

Då stämde alltså uppgifterna att det dröjde
ett dygn innan polisen spärrade av och gjorde
teknisk undersökning hos LW.

Och att UW hade tillgång till bostaden.

Det låter väldigt naivt av polisen.

Särskilt med tanke på att MGM hade egen kod till dörren..
Citera
2020-03-14, 21:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Särskilt med tanke på att MGM hade egen kod till dörren..

Polisen har säkert bytt lås eller kod direkt.
Citera
2020-03-14, 21:42
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

I samband med avspärrning, ja. Men det verkar som om det dröjde någon dag?
Citera
2020-03-14, 21:42
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Tack och bra jobbat att visualisera även från det perspektivet!!
När man ser det så här så blir det löjeväckande och uppenbart hur mycket HD håller tillbaka.
Sorgligt att se och sorgligt att kretsen kring HD ska behöva se det här (kollegor, geo-polare, m.m.).
Men i andra vågskålen har vi tiden som gått som HD självmant kunnat ta kontakt med utredarna och försöka rätta till saker och ting. Och inte minst en svårt sargad kvarleva av LW..

En annan undran: Vi har förstått att HD haft och har en ohälsa och förefaller ha en farmakologisk och terapeutisk behandling. Det som slår mig i förhören är att frågorna, givetvis, är tuffa och konfrontativa. Men det finns ingen av de tre parterna (HD, advokaten, polisen) som efterfrågar något ytterligare stöd för HD i samband med förhören. HD har fått lite hjälp med medicinjustering under häktestiden (absolut rimligt tycker jag!) samt att någon av förhörsledarna är enträgen i början av ett förhör för att försöka utröna om HD är tillräckligt redo att medverka.
Borde HD haft mer stöd i förhören? Borde HD:s juridiska ombud tillsett att fler bedömningar ang. hälsan gjordes innan förhör? Vad tänker ni andra kring det?

Just det förhöret reagerade jag på eftersom hon inte verkade ”helt med” men både hon och hennes ombud verkade ju tydliga med att hon skulle medverka i förhöret.
Citera
2020-03-14, 21:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

I så fall hade inte NW och UW kunnat ta sig in.

Polisen i Örebro fortsätter att imponera.
Citera
2020-03-14, 21:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Utan självinsikt om vad han gör för intryck i vilket fall ...
Sen finns ju alltid typer på olika arbetsplatser som inte tycks kunna låta bli att prata om porr
och tjejer.
Finns också de som faktiskt raggar systematiskt på arbetsplatser tills de tittar någon de kan ha
en relation med. Vet en sådan kille som sedan gifte sig med en av tjejerna ...

Men att filma sig själv på natten på en f.d. arbetsplats verkar kanske som en djup besvikelse över att man slutat där,
som om han måste sätta sig över det på något sätt, som om han blivit avskedad? En slags subjektiv hämnd.
Han motsätter sig att bli styrd på ett desperat sätt. Bara gissning.

Narcissististen Stefan

”De älskar att vara undantaget. De bryter mot trafikregler, kör för fort, går före i kön, går in på förbjudna områden, helt enkelt för att de inte anser att regler gäller för dem
De respekterar inte andras gränser. Om du säger nej, eller helt enkelt inte går med på något som narcissisten beordrar (inte föreslår, det skulle innebära något slags samförstånd), kan det få tråkiga konsekvenser. Man säger inte nej till en narcissist. De är så övertygade om att alltid ha rätt, att du kommer bli ifrågasatt/kritiserad/utskälld genom ditt nej.”

22 varningstecken

Honans träffande beskrivning sv SD
Citera
2020-03-14, 21:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jag har förstått det som att du har läst huvudprotokollet och där har du den informationen.
I polisens händelserapport ringer UW in kl 22.57 för att NW vill hämta lite saker i radhuset. Han får svar 23.07 när man kollat av med JFUL att det är ok att gå in.
Informationen finns på två ställen och i det bandade LKC-samtalet (aktbilaga 158) får vi veta konkret vad som sades. Där vill NW in för att "kolla igenom hennes hus". Ingenting nämns om att han vill hämta lite saker. UW säger i detta samtal att "vi kan ju liksom gå runt utanför om det är så att så att.. så att ni inte vill att vi ska gå in".

Så min fråga kvarstår. Kan detta bli till rimligt tvivel för försvaret?

Citat:
Finns på två ställen.
Polisens händelserapport i huvudprotokollet, där det beskrivs som att NW vill hämta lite saker. Min tolkning är att det är mottagarens tolkning av vad besöket ska innehålla. Det bandade samtalet visar att NW och UW vill in i huset för att kolla igenom det men kan tänka sig gå utanför om huset är avspärrat för teknisk undersökning (aktbilaga 158). JFUL ger ett okej för dem att gå in och detta sker på natten den 15 maj, före den tekniska undersökning som jag har förstått det.
Mycket mysko. Så får det inte gå till. Vore intressant vem som var ansvarig för det beslutet?
Citera
2020-03-14, 21:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Narcissististen Stefan

”De älskar att vara undantaget. De bryter mot trafikregler, kör för fort, går före i kön, går in på förbjudna områden, helt enkelt för att de inte anser att regler gäller för dem
De respekterar inte andras gränser. Om du säger nej, eller helt enkelt inte går med på något som narcissisten beordrar (inte föreslår, det skulle innebära något slags samförstånd), kan det få tråkiga konsekvenser. Man säger inte nej till en narcissist. De är så övertygade om att alltid ha rätt, att du kommer bli ifrågasatt/kritiserad/utskälld genom ditt nej.”

22 varningstecken

Honans träffande beskrivning sv SD

Precis lika bra beskrivning av LW.
Citera
2020-03-14, 21:59
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Jag håller med här. Tycker att HD gjorde helt rätt som inte svarade på frågor om sitt privatliv och vilka hon hade sex med etc. Jag hade heller aldrig svarat på sådana frågor. Såvida inte en av mina älskare var misstänkt förstås men så var inte fallet här. Det var HD:s exmake som utreddes för mord inte hon eller hennes vänner.

Hon var häktad misstänkt för mord när förhören gjordes.
Citera
2020-03-14, 22:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ursäkta om denna fråga är avklarad, men jag ligger efter i läsningen.

Offer-Mallan blev enl förhör i stort sett tokig på LW och särskilt när hon såg S tunga mot LW:s öra i Sociala Media. Då hade hon sagt till UW att hon skulle gå över till fam D och prata med H för måttet blev rågat. Då min fråga: Framgår det någonstans i förhör med H om Mallan och hon träffades för att snacka om S tunga?

Är MH och HD vänner?

Vad hade MH med S tunga att göra?

Klart hon blev tokig på kåt-Lena då det var hon som sabbade deras äktenskap.

Äktenskapskrascherskan förstörde sitt eget MHs och HDs.

Tre sabbade äktenskap är inte dåligt av en skenhelig pastor
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-14 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in