2020-03-14, 21:28
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
vad tror du om måndag? blått eller rött?

Det var ju +4 på efterhandeln igår men nyheterna om karantäner i Europa torde minskat det en del. Det borde dock öppna uppåt men marknaden verkar alltid bli tagen på sängen när det gäller Corona. Personligen förstår jag inte att folk inte prisat in karantäner i hela Europa.
Citera
2020-03-14, 21:32
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Det var ju +4 på efterhandeln igår men nyheterna om karantäner i Europa torde minskat det en del. Det borde dock öppna uppåt men marknaden verkar alltid bli tagen på sängen när det gäller Corona. Personligen förstår jag inte att folk inte prisat in karantäner i hela Europa.

ärligt talat så tror jag att det börjar blått men blir rött till stängning.
fan när ska marknaden gå upp så man kan tjäna pengar igen

en månad..
Citera
2020-03-14, 21:41
Medlem
Jag är ung äger inget på börsen än men sitter på en summa pengar, när ska jag gå in med mina pengar och köpa? Satsar mest på det långsiktiga.
Citera
2020-03-14, 21:45
Medlem
Londons avatar
Citat:

en månad..

Öppningen styrs ju till 99 % av hur de amerikanska terminerna handlas. Stängningen till 99.9 % av hur USA utvecklats under eftermiddagen.

Hur mycket av de ~8% USA steg sista halvtimman på att Trump kallade till presskonferens och bekräftade att landet är i fara kan motiveras? Varför ens något något på en i sak generellt negativ nyhet. I kombination med helgens utveckling i bland annat Spanien? Ska mycket till för att börserna slutar blått nästa vecka som det ser ut nu.
Citera
2020-03-14, 21:47
Medlem
Många som inte förstår finansmarknaderna ser jag.

Den som köpte när DOW gick -10% i torsdags träffade antagligen botten.

Att sitta och vänta tills läget är under kontroll och sedan investera är en idiot. Varför? För att börsen har då redan återhämtat sig.

Köp när det råder panik, inte när allt är under kontroll.

Som sagt, de amerikanska börserna låg -27% i onsdags, jag gick in då med sista delen av mitt kapital.
Citera
2020-03-14, 21:51
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Öppningen styrs ju till 99 % av hur de amerikanska terminerna handlas. Stängningen till 99.9 % av hur USA utvecklats under eftermiddagen.

Hur mycket av de ~8% USA steg sista halvtimman på att Trump kallade till presskonferens och bekräftade att landet är i fara kan motiveras? Varför ens något något på en i sak generellt negativ nyhet. I kombination med helgens utveckling i bland annat Spanien? Ska mycket till för att börserna slutar blått nästa vecka som det ser ut nu.

eftersom folk numera mycket väl vet vad som pågår så kan marknaden inte störta mycket mer än den redan gjort.

kanske 10% till max

MAX.

annars jag vet inte vad...
Citera
2020-03-14, 21:55
Medlem
KlingoKlang50s avatar
Det rasar vidare typ 20% nästa vecka, när alla ser vad som har hänt under helgen så fortsätter alla tycka på säljknappen. Panik i repris på Måndag 9:00 , alla soffliggare börjar sälja av. Hellre en liten förlust än en stor. Idioterna på Wall Street tror på en Quick fix. Den som inbillar sig att den här krisen går över innan semestern har sågspån i skallen.
Citera
2020-03-14, 22:10
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:

en månad..

Tror det tar längre tid än så dessvärre. Beroende på vilka följdkriser vi får kan nog detta pågå ett tag. Oljekrisen kan bara första i raden av kriser som Corona utlöser. Jag hoppas jag har fel så jag kan gå in igen och bara låta pengarna jobba själva. Aktiv portföljförvaltning i detta börsklimat börjar fan bli lite väl stressigt även för en galen risktagare som Trudeau.
Citera
2020-03-14, 22:12
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlingoKlang50
Det rasar vidare typ 20% nästa vecka, när alla ser vad som har hänt under helgen så fortsätter alla tycka på säljknappen. Panik i repris på Måndag 9:00 , alla soffliggare börjar sälja av. Hellre en liten förlust än en stor. Idioterna på Wall Street tror på en Quick fix. Den som inbillar sig att den här krisen går över innan semestern har sågspån i skallen.

haha skojar ju eller?
ditt thailuder

om börsen faller 20% till så ska jag äta upp min sko!

nej nej nej. MAX 10% till. totalt -32% för den här gången
Citera
2020-03-14, 22:19
Medlem
vanartads avatar
Personligen betraktar jag nedgång som bara påbörjad, Världen har haft en extremt lång närmast oavbruten högkonjunktur sedan 1987, med små hack i kurvan under dotCom-kraschen under början av 2000 samt finanskrisen 2008.
Jag tror vi är på väg in i ett nytt 1987 som gör att det kommer ta många år innan börsen och fastighetsmarknaden återhämtar sig.

Således, kan det vara ide att försöka sig på optioner eller futures om man tror på en fortsatt nedgång.
Har man stora positioner kvar på börsen kan det vara idé att sitta still i båten och se varthän det barkar. Har man lyckats ta sig ut hade jag väntat med att gå lång på marknaden, utan istället försökt med att gå kort i mindre positioner, då det trots allt finns fler tecken på att fallet bara påbörjats.

Lycka till!
Citera
2020-03-14, 22:21
Medlem
Glossuss avatar
Slutkurs Fredag 20/3 OMXS30 över eller under 1300? Visa vad ni går för..
Citera
2020-03-14, 22:21
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Tror det tar längre tid än så dessvärre. Beroende på vilka följdkriser vi får kan nog detta pågå ett tag. Oljekrisen kan bara första i raden av kriser som Corona utlöser. Jag hoppas jag har fel så jag kan gå in igen och bara låta pengarna jobba själva. Aktiv portföljförvaltning i detta börsklimat börjar fan bli lite väl stressigt även för en galen risktagare som Trudeau.

haha, DU tjänar väl pengar med alla hävstänger man läser om.

vi får hoppas det går bra i slutet

och att bajsboo drunknar i thaitraditioner
"en man ska inte investera pengar, det går inte till så i thaitraditionen. du ska vara en cuck och göra allt kvinnan och barnen säger " aahaha!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in