2020-03-14, 20:24
Medlem
Blir det OS?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Italiens hälsosystem är ur funktion

Det som vi fruktar har hänt, om 2-3veckor är det nog Sveriges tur.

Senaste nytt från Italien!!!!

- "Vi är nära att inte ha några fler intensiva vårdsängar i Lombardiet. Vi har 15 till 20 intensiva vårdsängar kvar. Med 85 nya personer som kommer in i ICU varje dag och 2 eller 3 lämnar, är vi nära till punkten utan återvändande. "Det finns inga fler ambulanser" - Lombardiska välfärdsrådets ordförande Gallera tillade - "och därför kommer någon att behöva vänta tills sent på kvällen för vård" 732 patienter behandlas för närvarande på intensivvård i Lombardiet och 76 nya dödsfall rapporterades i regionen bara idag

- I Bergamo har dödsfallen fördubblats från för en vecka sedan. Det finns en begravning varje halvtimme "sade rådgivare för kyrkogårdstjänster Giacomo Angeloni. "Det finns många äldre människor hemma med andningssvårigheter. De är inte inlagda på sjukhus eftersom sjukhusen är fulla" sade borgmästaren i Alzano Lombardo Carmelo Bertocchi...

Detta är så sorgligt..

Ja hoppas Kina och Sydkorea hör Italiens gråt, vi hör den iallafall men vad kan vi göra. Be?
Citera
Medlem
Agnes Wold svajar ju betänkligt i frågorna,.. men en riktigt bra sak är ju nu att hon verkar ha funnit gott om lager av skyddsmasker till sjukvården. "Regioner och landsting! Jag har fått flera erbjudanden om företag som kan leverera andningsmasker, som jag vidarebefordrat. Jag har också hört flera som försökt komma i kontakt med er för att tala om att de har varorna MEN DE FÅR INTE TAG I NÅGON." "Glöm alla upphandlingar och sådan skit - nu gäller det att få tag på grejerna" (Hennes Twitter)

Men vem ska fixa alla tester vi behöver? Om vi säger sanningen till omvärlden och WHO så kanske någon hjälper oss?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Äntligen avråder UD från resor till alla länder! Tänk om de hade gjort det för en månad sedan, då hade vi inte haft den här skiten nu (eller inte i den här okontrollerade omfattningen). Men hur kan det komma sig att "beslutet togs på fredagen" (enligt Aftonbladet), och att vi inte fått veta det förrän nu? Det är en otrolig slapphet - nu har säkert en del rest iväg, som inte skulle ha gjort det om de fått veta igår, att de skulle få pengarna tillbaka om de avbokade...
Citera
Medlem
nu vill jag veta svaret på trumps test
Citera
2020-03-14, 20:25
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mbeki
Åker lokalbana + tunnelbana varje dag till/från T-Centralen. Smittohärdar deluxe.

Oavsett så är jag inte orolig. Är så jävla trött på att läsa om Corona varenda dag. Det är inte spanska sjukan eller pesten (än så länge) och det får bli som det blir.
Kommer det så kommer det. Men om jag dör pga dåligt förberedd vård så hoppas jag ni hämnas åt mig.

Trollar du?
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Italiens hälsosystem är ur funktion

Det som vi fruktar har hänt, om 2-3veckor är det nog Sveriges tur.

Senaste nytt från Italien!!!!

- "Vi är nära att inte ha några fler intensiva vårdsängar i Lombardiet. Vi har 15 till 20 intensiva vårdsängar kvar. Med 85 nya personer som kommer in i ICU varje dag och 2 eller 3 lämnar, är vi nära till punkten utan återvändande. "Det finns inga fler ambulanser" - Lombardiska välfärdsrådets ordförande Gallera tillade - "och därför kommer någon att behöva vänta tills sent på kvällen för vård" 732 patienter behandlas för närvarande på intensivvård i Lombardiet och 76 nya dödsfall rapporterades i regionen bara idag

- I Bergamo har dödsfallen fördubblats från för en vecka sedan. Det finns en begravning varje halvtimme "sade rådgivare för kyrkogårdstjänster Giacomo Angeloni. "Det finns många äldre människor hemma med andningssvårigheter. De är inte inlagda på sjukhus eftersom sjukhusen är fulla" sade borgmästaren i Alzano Lombardo Carmelo Bertocchi...

Detta är så sorgligt..

Japp, och i Sverige kommer det bli ännu värre. Redan nu vittnar vi om materiel som är slut. Och skiten har inte ens börjat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ett virus och alla virus är infektionssjukdomar.

Jag vet.
Citera
Medlem
Citat:
UD vågar äntligen gå emot Tegnell och avråder nu ALLA resor!

Se, det kanske finns hopp ändå!

Ja tack och lov finns det folk i maktpositioner i landet som har mer än en halv hjärna. Mycket bra att veta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Snälla. Att stänga ner skolor etc löser inte ett skit. Vem ska ta hand om barnen tänker du?

Förskolor och grundskola i låg ålder kan hållas öppet. Barn, ungdomar och vuxna i högre ålder kan nog ta hand om sig själva.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Att Kina kritiserar Sverige har inte med något virus att göra. Det är bara ett led i en pågående kampanj mot oss, pga att den fängslade Gui Minhai. Manifesterade sig även när den bisarra kinesiska familjen som betedde sig på ett hotell i Stockholm i september och blev avvisade av polis.

Nej, kanske inte enbart den fylleföraren som körde ihjäl ett barn i fyllan.

"Enligt Kinakännaren Kristina Sandklef handlar kritiken förmodligen om en stark och genuin oro för hur Sverige hanterar viruset, och inte bara om att Sverige och Kina har dåliga relationer på grund av Kinas fängslande av förläggaren Gui Minhai, som är svensk medborgare."

https://www.friatider.se/kina-om-sveriges-coronahantering-sarskilt-ansvarslost-hotar-hela-varlden
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Sverige gör ju alltid rätt.. Det anser ju folk när det ex. gällde invandringen andra var ju äckliga rasister.. Sverige har mängder av sådana "rätta" beslut i historien..Därför har inte folket något eget vett i skallen utan man förlitar sig på hjärntvättande uttaöanden som sprids via den statsägda medie kanaler.

Man får inte kritisera dumheterna för då kan man mista arbetet, sjukpengen eller presstödet och spärras in..Heja Sverige..Viktigare att bevaka och stänga av folk från internet som skriver Neger eller är kritisk mot invandringen.. ge dagsböter till Agda 80 år för att hon är rasist då hon beskriver vad invandrar ungarna gör med hennes bostadsområde..

Exakt detta är sadannt vansinne sa det ej är sant. och de som läser historieböckerna kommer skratta när de läser texten.

För övrigt har detta vansinnesbeteende lett till att svensk sjukvardspersonal nu ej har annan skyddsutrustning än pappersdräkter och handskar. Maskerna e ju slut.

Kinas personal hade Hazmat dräkter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in