2020-03-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Du har rätt! Förlåt Jag kollade fel, det var återställda. Puh! Sorry

EDIT: Men 2 av 93 sjuka känns mycket det också.

Senaste är 103 fall av dem 100 aktiva så 3 döda.. den 3e dog nyss.

Seriöst, måste de ha en jävla massa fall som ej är registrerade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hon lär inte vinna några röster på detta. Öppna upp igen, det är inte krig som är på g

"Alle" i Norge vil ha stengte grenser. Erna har allerede gjort for mye fuck-up i starten av virusutbruddet til å kunne vinne noe som helst, nå er det "all about saving face".

#HoldGrensenStengt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Intressant att samtliga av våra grannländer stänger ner sina gränser och skolor, medan Sverige gör helt tvärt om.

Inom en månad eller några veckor så kommer vi få facit på vilka som valde rätt väg.
Det lår inte vara Sverige. Man skäms att vara svensk, som vanligt. Vi har en galen psykopat som styr hela hanteringen av denna pandemi. Nu fördöms Sverige av såväl Kina som WHO.
Sverige fick för några år sedan den europeiska smittskyddsmyndigheten av EU. Jag undrar verkligen om den inte kommer att flyttas efter detta. Sverige är ju uppenbarligen sämst i klassen på smittskydd.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Vänta och se. Det kommer gå åt helvete snart om inte Sverige stänger ned förskola och skola.
Inga halvmesyrer. Antingen kör vi på som vi gör tills antalet dödsfall börjar nå en handfull, tiotal nånting.
Eller så inför vi fullständig karantän, enbart samhällsviktiga funktioner får röra sig ute.

Att bara stänga skolor gör varken till eller från.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
1177 har inte fungerat på en vecka Varför skriver ingen om det ???
jag har gjort det..kolla min tråd kanske finns kvar
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Intressant att samtliga av våra grannländer stänger ner sina gränser och skolor, medan Sverige gör helt tvärt om.

Inom en månad eller några veckor så kommer vi få facit på vilka som valde rätt väg.

Vår regerings eventuella fiasko kommer lysa som ett fyrtorn.

Sverige gör ju alltid rätt.. Det anser ju folk när det ex. gällde invandringen andra var ju äckliga rasister.. Sverige har mängder av sådana "rätta" beslut i historien..Därför har inte folket något eget vett i skallen utan man förlitar sig på hjärntvättande uttaöanden som sprids via den statsägda medie kanaler.

Man får inte kritisera dumheterna för då kan man mista arbetet, sjukpengen eller presstödet och spärras in..Heja Sverige..Viktigare att bevaka och stänga av folk från internet som skriver Neger eller är kritisk mot invandringen.. ge dagsböter till Agda 80 år för att hon är rasist då hon beskriver vad invandrar ungarna gör med hennes bostadsområde..
Citera
2020-03-14, 20:07
Medlem
En fråga: Kan man köpa aktier i begravningsbyråer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxelane
Du, det där var nog fler lördagsöl än vad huvudet mäktade med?
Nej. Känns alldeles lagom, blir att ett par till.
Citera
Medlem
Mbekis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
har själv haft ont i övre bröstryggen i snart 6 veckor...för någon dag kändes det bättre nu börjar det kännas mer igen + att jag fått snuva.

Märkligt, har haft ont i övre bröstryggen i 4-5 veckor jag också. Mellan vänstra skuldran och ryggraden. Påminner om nackspärr fast inte i nacken.
Har strålar rejält ont i musklerna i benen också, även vid korsryggen.
Igår kom snuva, lite hosta, halsont och trötthet.
Intressant är det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Säkrt en jobbig karaktän,

Ungefär som för mig: har precis badat bastu, ätit middag och njutit av två glas rödvin.

Jag kan tänka mig att fortsätta karantänen ett tag till ;-)
Citera
Medlem
Citat:
ADVICE FOR YOUR MENTAL HEALTH FROM WHO

"Minimize watching, reading or listening to news that causes you to feel anxious or distressed; seek information only from trusted sources and mainly to take practical steps to prepare your plans and protect yourself and loved ones. Seek information updates at specific times during the day, once or twice. The sudden and near-constant stream of news reports about an outbreak can cause anyone to feel worried"
WHO: Mental Health and Psychosocial Considerations During COVID-19 Outbreak
https://www.worldometers.info/coronavirus/#news
Flere gode og viktige råd her:
Citat:
https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/mental-health-considerations.pdf?sfvrsn=6d3578af_8
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Apropå MSB, vad finns Danne boy? Han har tidigare alltid agerat linslus i TV-kanalerna och varit ned på presskonferanser - dom kanske tvångsisolerat honom?

Ja men tänk att Sveriges kris ligger i händerna på Tengnell och Eliasson. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in