2020-03-14, 20:22
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Italiens hälsosystem är ur funktion

Det som vi fruktar har hänt, om 2-3veckor är det nog Sveriges tur.

Senaste nytt från Italien!!!!

- "Vi är nära att inte ha några fler intensiva vårdsängar i Lombardiet. Vi har 15 till 20 intensiva vårdsängar kvar. Med 85 nya personer som kommer in i ICU varje dag och 2 eller 3 lämnar, är vi nära till punkten utan återvändande. "Det finns inga fler ambulanser" - Lombardiska välfärdsrådets ordförande Gallera tillade - "och därför kommer någon att behöva vänta tills sent på kvällen för vård" 732 patienter behandlas för närvarande på intensivvård i Lombardiet och 76 nya dödsfall rapporterades i regionen bara idag

- I Bergamo har dödsfallen fördubblats från för en vecka sedan. Det finns en begravning varje halvtimme "sade rådgivare för kyrkogårdstjänster Giacomo Angeloni. "Det finns många äldre människor hemma med andningssvårigheter. De är inte inlagda på sjukhus eftersom sjukhusen är fulla" sade borgmästaren i Alzano Lombardo Carmelo Bertocchi...

Detta är så sorgligt..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbeki
Märkligt, har haft ont i övre bröstryggen i 4-5 veckor jag också. Mellan vänstra skuldran och ryggraden. Påminner om nackspärr fast inte i nacken.
Har strålar rejält ont i musklerna i benen också, även vid korsryggen.
Igår kom snuva, lite hosta, halsont och trötthet.
Intressant är det!
Har liknande problem
Ont i benen några veckor
Typ nackspärr senaste veckan
Ont i axlarna
Blev värre med halsen igår
O lätt feber idag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Snälla. Att stänga ner skolor etc löser inte ett skit. Vem ska ta hand om barnen tänker du?

Hvor lenge tror du Sverige kommer til å holde skoler åpne? Hvor lengre tror du opera og cinema o.l. kommer til å være åpent som vanlig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
UD avråder från resor till alla länder
UD skiter i Tegnell nu. Ingen kan längre ta fanskapet på allvar.
Citera
2020-03-14, 20:23
Medlem
Hexen666s avatar
Förstår ni hur hela Sverige kommer göra Tegnell till åtlöje efter det här? Hatet som vi ser nu är bara en västanvind. Just nu är det mest lite mer woke folk som hänger på nätet och är insatta som häcklar honom men normalsvenne tror fortfarande att han är Gud. När tillräckligt många har fått anhöriga som dött och det går upp för folk att Sverige har varit exceptionellt dålig på att hantera viruset så kommer dom leta efter syndabock. Tegnell är första måltavlan. Hans uttalanden under resan hittills visar på monumentalt grotesk inkompetens, alternativt partilydig ideolog. Det kommer bli skottpengar på karln
Citera
Medlem
Mbekis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Att ha snuva är mer indikation på vanlig influensa men helt klart stor risk att det är corona också så. Stanna hemma och krya på

Åker lokalbana + tunnelbana varje dag till/från T-Centralen. Smittohärdar deluxe.

Oavsett så är jag inte orolig. Är så jävla trött på att läsa om Corona varenda dag. Det är inte spanska sjukan eller pesten (än så länge) och det får bli som det blir.
Kommer det så kommer det. Men om jag dör pga dåligt förberedd vård så hoppas jag ni hämnas åt mig.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Tack jag frågar bara allmänt tack

Grannfamiljen tog det över 6 timmar för att komma fram..De bytte person som vaktade luren..
Efter 3 timmar bröts samtalet och de fick börja om igen.. Så en hel arbetsdag för att ringa 1177..

Vad var det Tegnell sa nu igen "Sveriges beredskap för sådana här lägen är väldigt bra"..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Alla som klagar, förstår att ni är panikslagna och upplever en känsla av maktlöshet. Detta har jag också då jag insåg varthän detta barkade.

Men sen accepterar man det för vad det är och inser att man får göra det bästa av situationen, rädda det som räddas kan.

Och Sverige har verkligen gjort allt som stått i vår makt, detta är jag övertygad om.
Alternativet hade varit fullständig karantän a'la Kina, vilket hade varit en meningslös åtgärd om det inte varat minst flera månader.

Med alla dödsfall det medfört.

Att andra människor panikar i denna situation är förståeligt men jag är glad att vår ledning klarar att hålla huvudet kallt. Att göra meningslösa åtgärder, som vissa grannländer, bara för att man inte ska verka passiv är jag glad vi slipper.

Som någon skrev, tiden kommer utvisa vilket som var rätt men jag känner ingen oro, utvecklingen följs och nödvändiga åtgärder kommer vidtas vid behov.

Andra länder är jag egentligen mycket bekymrad över. Tror hela kontinenten Amerika kommer sluta riktigt illa, troligen även med krig som följd. Kanske att Kanada kan klara sig om de kan isolera sig mot USA, tror dock det kommer visa sig bli en omöjlig uppgift.

Kina och Indien kommer snart få sig en rejäl smäll, det går inte att upprätthålla kontroll över sådana länder.
Indien, Västindien och alla andra ställen. Vad händer där? Mellanöstern? Syrien, Libyen, Tchad? Är de coronafria?
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaP123
Äntligen! UD avråder från alla resor! https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/ud-avrader/utlandsresor--avradan-for-alla-lander/

när smittan fått ett starkt fäste i Sverige avråder UD från alla resor! Är ju ganska egalt huruvida UD avråder från resor eller inte. Sverige sitter redan i skiten. Dödsängeln doktor Tengele vill ju dessutom smitta hela befolkningen - flockimmunitet!
Citera
Medlem
okok1s avatar
Lösningen är fortfarande masstestning. Förstår inte varför ni hurrar.. Vill ni att det ska bli som i Kina eller Italien??
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
UD vågar äntligen gå emot Tegnell och avråder nu ALLA resor!

Se, det kanske finns hopp ändå!
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Efter ett par lördagsöl så klarnade bilden.
Det här är det bästa som hänt världen. Vi renrasiga nordbor får bara en förkylning, men allt skräpfolk dör som flugor (om det är 80+ vill säga)
Sverige låter det härja fritt och hoppas att det muterar och även tar de yngre. Nordeuropa blir ett etniskt paradis igen.
Är du säker på att det bara var öl du drack?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in