Har fortfarande ingen hosta att prata om. Men det känns fysiskt som konstant ångest (tryck över bröstet, tungt att andas, hård puls osv) men utan alla hjärnspöken. 38,3 i feber i detta nu. Har maxat min luftrörsvidgande nu igen men får överskrida gränsen. Känner väl att jag i en annan situation nog velat inhalera hos läkare för bättre resultat.
Välkommen till corona. Var inte orolig, sitt upp och undvik att ligga plant. Ska du ligga så ha flera kuddar så du halvsitter. Värsta man kan göra med lunginflammation är att ligga plant och att ligga plant länge. Du måste såklart meddela sjukvården innan du åker in att du förmodligen har corona så du inte smittar alla där. Vänta inte för länge med att åka in om det blir jobbigt med andningen. Går otroligt fort att bli riktigt dålig. Hur gammal är du ?
Okej, det låter ju väldigt märkligt. I artikeln du länkar säger de ju själva att de blev förkylda, sen något bättre, och därefter rejält mycket sämre; mannen blev rent av så pass dålig att han nu behöver vårdas med respirator. Så artar sig viruset för många som blir rejält sjuka, och det är ett förlopp som med inkubationstid inräknat tar ganska lång tid i anspråk.
Då finns det två alternativ.
Antingen ljuger han om att han varit i Iran, eller så ljuger någon i hans närhet om att vederbörande har varit i Iran. De vet väl med sig att de inte ser snyggt ut att de helt obekymrat återvänder till landet som de enligt egen utsago "flytt" ifrån.
Det andra alternativet är att vi haft en helt okontrollerad smittspridning i Sverige bra mycket längre än vi anat eller sett några som helst indikationer på i övrigt.
Kul att folk lägger upp bevis på att det bara är en liten förkylning. Man känner sig hoppfull och optimistisk. Sedan när man läser så står det 40 graders feber.....en liten förkylning?!
Jag har haft 40graders feber och lite mer, och det är inte som en förkylning. Man kan knappt ta sig upp till toan när man ligger på sådan nivå. Det är brutalt. Kollar man upp råd för feber så står det att har man sån hög feber så råds man att söka sig till akuten.
Ja, det där har jag också funderat över. Vad menas med milt?
När jag varit sjuk med 40 graders feber och lite till så fungerade jag som du - de få gånger man var tvungen att gå på toa så tog man sig knappt dit. Svimmade till och med. Som tur är har man sådana svettningar så lakanen blir sjöblöta (och får bytas av någon annan om någon annan finns till hands) så toabesök blir sällsynta p g a det.
Och däremellan frossa så tänderna skallrar på riktigt. För att inte tala om hallucinationerna, feberdrömmarna.
Vad menas alltså med milt? För det är inte säkert att man får problem att andas och behöver hjälp med det även om man är i mitt tycke ganska sjuk. Är väl vek bara.
Ja, inte folk i gemen som blir arbetslösa, allas lika värde enligt svensk genusmofell.
Samma person med konstiga prioriteringsr had häromdagen en artikel där hon gjorde detta till ett slagträ i flykting frågan genom att klaga på att det är ett verktyg i flyktingfrågan.
Självklart passar hon dessutom på att få in dom vanliga rasistanklagelserna brett och vitt, skönt att agenda och prioriteringsr kvarstår.
Trots att det ser ut som om män drabbas hårdare med fler dödsfall än kvinnor..Desssa män skulle nog vara ganska glada om de "bara" blev uppsagda från jobbet..Tjejen ärver väl sina föräldrars hus då de dör så hon behöver inte flytta hemmifrån..