Citat:
Ursprungligen postat av
lisett
Vad är det du anser att du gör som bidrar till att lösa problemet vi befinner oss i?
Klart man inte ska skita i att göra det man kan göra som är rimligt. Men det är mer eller mindre det alla gör nu. Man är mer försiktig, nogrannare med hygienen, undviker folk när man kan. Men att ha panik lönar verkligen inget till. Du kan ha hur mycket panik som helst, sitta och skrika och kräva både rimliga och helt oproportionerliga åtgärder men det kommer nog göra mer nytta om du går och tvätttar händerna och erbjuder dig att åka och handla åt en gamling...
Det jag gör är att köpa på mig mat och hetsa på Flashback.
Dehär med panik är så dubbelmoraliskt att tala om. I min åsikt så har folk i Sverige redan varit panikslagna rent generellt som folk långt innan pandemin. Sverige är t.om känt som ett antisocialt land, vi skämtar ofta om hur man står 10 meter ifrån varandra i busshållplatser. Står man närmare varandra börjar hjärtat bulta i 130 och någon får panikångest. Så vad skulle då landet egentligen förlora på t.ex ett utegångsförbud? Folk är redan panikslagna från grunden i Sverige, vi är ett depressivt panikslaget nästintill DEMENT folkslag. Så varför orkoar du dig över ”panik” av alla saker? Som svensk borde du vara en rutinerad panikåsna och panik borde va minsta bekymret. Ja menar bara det faktumet att vi chattat på FLASHBACK säger ju sig självt, du har för mkt ångest o panik för o prata med främlingar IRL. De e för läskigt, du har för mkt panik, du skulle aldrig palla trycket om du o jag skulle förväntas babbla med varandra face to face....
Så att... Panik? Det har du redan. Du e bara så extremt konditionerad i att ha det att du glömt att du har det.
Pengar såklart förlorar vi om man skulle sätta karantän och stänga skolor. Men eftersom regeringen auktoriserade tegnell att ta ”drastiska extrema beslut” så utgår jag ifrån att vi skulle ha råd att sitta i karantän någon månad eller 2.
Tegnell snackar om att sakta ner spridningen men de känns ju bara som han hetsar fram spridningen och accelererar den.