2020-03-14, 18:53
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Min fråga till er på FB är enkel: VEM SKA HÅLLAS ANSVARIG FÖR ATT VI HAR HAMNAT I ETT LÄGE UTAN SKYDDSUTRUSTNING? Med tanke på att vi betalar nästan högsta skatter i Europa. Ska vi, när detta förhoppningsvis har lugnat ner sig, bara glömma allt och fortsätta rösta på samma vridna partier (enligt mig finns det ingen seriös i dagens Sverige) och ska vi tolerera att de personer som sitter i ledningen för de ansvariga myndigheter sitter kvar på sina poster...

Skit i vems fel det är!

Se till att fort som fan flyga in utrustning i landet så vårdpersonalen kan jobba!
Citera
2020-03-14, 18:54
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
13 döda. Vad har hänt?

Vart ser du det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Oj, det visste jag inte !

Har du någon länk, så att man läsa lite om det.

Tack på förhand / Snapcount !
''Jag tror EU kommer vända sig till Kina också, de som ska ha möte på måndag''
Vi kan ju skicka vår kulturminister
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Italien lär vara på sin kulmen just nu, antalet döda var färre idag än igår. För tidigt att våga tro på en minskning varje dag, men visar ändå på att ökningen klingar av.

När det inte finns något som kan stoppa en brand, då brinner den till bränslet är slut.

Det hade inte behövt att bli så här, om man kunnat ge fan i att fortsätta leka med tändstickorna.
Citera
Medlem
Afrika är inte så drabbat ännu. Det verkar stämma att viruset inte gillar värme.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Nu stänger även Lettland sina gränser för alla utländska medborgare.

Känns som om länderna runt Sverige gör detta i snabb takt, det blir lite av ett måste när man har jordklotets mest aningslösa land bredvid sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Kan vara vanlig variation. Får se de kommende dagar. Men vi får hoppas.

Visst, det går inte att prata om någon trend än. Finns väl en stor risk att det blir en liten ökning imorgon. Men mer än fredagens 250 dödsfall bör vi inte se någon mer dag, i vart fall inte mycket merr.
Citera
2020-03-14, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Skithög? Jojo...

Jag fattar inte att så många kan få så mycket panik för en influensa.

Det kommer att komma nya typer av liknande virus... Om inte nästa år så året efter det och året efter det och året efter det.

Den här gången så har alltihop av någon konstig anledning blåsts upp till bibliska proportioner...

Det kommer alltid att dö mängder med människor varje år i diverse olika influensasjukdomar.

Att 15000 barn under fem år dör av undernäring och dåliga levnadsförhållanden... VARJE DAG... ja sånt skrämmer tydligen ingen.
Så det var DÄRFÖR du delade med dig av dina resplaner..?
Citera
Medlem
Skillys avatar
De äldre som tyvärr avlider i Corona hade iofs troligen strykt med i nästa influensa också. Dödsstatistiken gällande Corona ger därför en något lägre mortalitetssiffra för influensa. Detta enligt läkare i sydkorea i ngt videoinslag jag såg. Värt att komma ihåg när man stirrar på siffror.

Ikke att förglömma.. influensan tar 500.000 pers om året. Under en relativt kort säsong.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jasså, är det inresande kineser som driver smittspridningen?

Det har jag ingen aning om men du frågade
Citat:
Vad har Tegnell haft fel i förutom att han inte visste exakt när hemvändande smittade Italienresenärer skulle peaka?

Han har felaktigt påstått att det gick inga plan från Kina vilket det gjorde vid tillfället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Afrika är inte så drabbat ännu. Det verkar stämma att viruset inte gillar värme.

Eller att ingen vill åka dit för dom har ebola.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Vet någon om de franska siffrorna, worldometer har inte uppdaterat än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in