Ja, fast det beror (antagligen) inte på att dom över 50 inte skulle behöva respirator, utan på att dom inte får någon. När respiratorerna inte räcker till, prioriteras de unga och i övrigt friska, som har möjlighet att bli fullt återställda. Men 50 år är en sorgligt ung ålder att dra den gränsen och döma patienterna till döden...
Min fråga till er på FB är enkel: VEM SKA HÅLLAS ANSVARIG FÖR ATT VI HAR HAMNAT I ETT LÄGE UTAN SKYDDSUTRUSTNING? Med tanke på att vi betalar nästan högsta skatter i Europa. Ska vi, när detta förhoppningsvis har lugnat ner sig, bara glömma allt och fortsätta rösta på samma vridna partier (enligt mig finns det ingen seriös i dagens Sverige) och ska vi tolerera att de personer som sitter i ledningen för de ansvariga myndigheter sitter kvar på sina poster...
Vi fivk ju mångkultur istället så klaga intem filket röstade för ökad mångkultur och på att sverige skulle höja skatterna för att vi skulle ta hit muslimer i mängder och afghaner som skall valla alla våra bergsgetter..
Nu är det dags att presentera en del uppgifter som kommer att förklara en hel del.
Jag arbetar inom sjukvården. Har nära kontakt med beslutande organ.
Kommunal sjukvård, det vill säga äldreboenden, hemsjukvård, LSS samt psykiatri, kommer att arbeta utan skyddsutrustning från dag 0. Det har aldrig funnits godkänd utrustning och det kommer aldrig att finnas. Det som kommer att tillämpas är handsprit och ombyte - till den mån det över huvud taget finns. Undersköterskor, sjuksköterskor samt de anhöriga som smittar de äldre kommer att orsaka stor smittspridning inom kommunal vård. INGEN begränsning kommer att ske gällande de drabbade. Inga prover kommer att tas. Gällande kommunal sjukvård kommer de flesta drabbade att vara kvar där de bor då de har en så kallad medicinsk vårdplan där detta redan är förutbestämt av läkare, anhöriga samt patient.
Regional vård kommer i veckan att arbeta enligt helt andra direktiv än tidigare. Det är slut på skyddsutrustning. Den som finns kvar kommer att koncentreras till när den verkligen behövs, så som när intubering sker.
Vi har att vänta en extrem situation då skyddsutrustning saknas. Det som sjukvården hoppas på är att flertalet anställda blir sjuka och därigenom immuna. De hoppas att tillräckligt många blir sjuka tillräckligt snabbt så att de kan återkomma i arbetet. Antalet som dör är totalt oväsentligt.
Sjukvårdens enda önskan är att de hade kunnat se i spårkulan hur Italien hade sett ut om tre-fyra veckor för att kunna se i fall denna strategi verkligen fungerar.
Förr kallades detta för etterstupan. Idag kallas det för besparingar istället för utrensning av åldersgrupp.
Jag ser detta som att myndigheterna ser sin chans att spara pengar genom att låta stora kluster utsättas för smitta, vi kommer att få en ganska ordentlig dödskvot av pensionärer nu-medvetet valt av FHM !!
Om du ömmar för gamlingarna, fixa först besöksförbud under den värsta virusvågerna. In med ozon-generatorer i samlingsrummen samt en luftfuktare som fixar rf runt 50-60% i rummet. Finns simpla plast-skydd på Ö&B med dito handskar som kanske kostar 20 spänn per sats.
Sen det värsta:
Citat:
De hoppas att tillräckligt många blir sjuka tillräckligt snabbt så att de kan återkomma i arbetet. Antalet som dör är totalt oväsentligt.
Italien lär vara på sin kulmen just nu, antalet döda var färre idag än igår. För tidigt att våga tro på en minskning varje dag, men visar ändå på att ökningen klingar av.
Kan vara vanlig variation. Får se de kommende dagar. Men vi får hoppas.
Jasså, är det inresande kineser som driver smittspridningen?
Såvitt jag kan se talar det mesta för att det är när skidåkare kom hem i stora antal som vi började få en allmän spridning.
Dock misstänker jag att det är någonstans i vårdkedjan som den allmänna spridningen fick fötter, mycket talar för det, bland annat vittnesmål inifrån vården där man talar om obefintliga rutiner och brist på skyddsutrustning. Ska du ge någon en käftsmäll är det troligen Socialstyrelsen du ska puckla på, det är under den myndighetens paraply vi ser bristerna.