2020-03-14, 18:49
Bannlyst
Nu stänger land efter land sin gräns och skolor, men inte Svedala inte.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittre
I Nederländerna är de flesta på ICU under 50!!
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2326992-vooral-50-minners-op-de-ic-die-gaan-bij-griep-ook-het-hardst-onderuit.html

Ja, fast det beror (antagligen) inte på att dom över 50 inte skulle behöva respirator, utan på att dom inte får någon. När respiratorerna inte räcker till, prioriteras de unga och i övrigt friska, som har möjlighet att bli fullt återställda. Men 50 år är en sorgligt ung ålder att dra den gränsen och döma patienterna till döden...
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
13 döda. Vad har hänt?

Sant eller propaganda lögn. Att et jätte öand med 1,4 miljarder invånare kan räkna så exakt är overkligt det kanske ska vara 1300 +- 130.
Citera
2020-03-14, 18:50
Medlem
Folk som sprider fejkad skit i tråden, troligen ryska robotar.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Min fråga till er på FB är enkel: VEM SKA HÅLLAS ANSVARIG FÖR ATT VI HAR HAMNAT I ETT LÄGE UTAN SKYDDSUTRUSTNING? Med tanke på att vi betalar nästan högsta skatter i Europa. Ska vi, när detta förhoppningsvis har lugnat ner sig, bara glömma allt och fortsätta rösta på samma vridna partier (enligt mig finns det ingen seriös i dagens Sverige) och ska vi tolerera att de personer som sitter i ledningen för de ansvariga myndigheter sitter kvar på sina poster...

Vi fivk ju mångkultur istället så klaga intem filket röstade för ökad mångkultur och på att sverige skulle höja skatterna för att vi skulle ta hit muslimer i mängder och afghaner som skall valla alla våra bergsgetter..
Citera
Medlem
WHO uppmanar alla länder att hitta isolera, testa och behandla samtliga fall av coronasmitta.

Men i intervju med Aftonbladet ger Sveriges statsepidemiolog, Anders Tegnell, en annan åsikt:

– Vi måste fokusera på de tio procenten som verkligen behöver sjukvård, säger han till tidningen.

https://www.expressen.se/nyheter/statsepidemiologen-gar-emot-whos-uppmaning/
Citera
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnManSomHeterOve
Nu är det dags att presentera en del uppgifter som kommer att förklara en hel del.

Jag arbetar inom sjukvården. Har nära kontakt med beslutande organ.

Förr kallades detta för etterstupan. Idag kallas det för besparingar istället för utrensning av åldersgrupp.
Jag ser detta som att myndigheterna ser sin chans att spara pengar genom att låta stora kluster utsättas för smitta, vi kommer att få en ganska ordentlig dödskvot av pensionärer nu-medvetet valt av FHM !!

Om du ömmar för gamlingarna, fixa först besöksförbud under den värsta virusvågerna. In med ozon-generatorer i samlingsrummen samt en luftfuktare som fixar rf runt 50-60% i rummet. Finns simpla plast-skydd på Ö&B med dito handskar som kanske kostar 20 spänn per sats.

Sen det värsta:
Citat:
De hoppas att tillräckligt många blir sjuka tillräckligt snabbt så att de kan återkomma i arbetet. Antalet som dör är totalt oväsentligt.

-det finns ingen immunitet, och detta vet FHM mycket väl om:
https://www.youtube.com/watch?v=V1xBiBVH7U4
Senast redigerad av duqu 2020-03-14 kl. 18:54.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Om man tar hänsyn till befolkningsmängd då de 10 mest drabbade länderna:

Island
Italien
Norge
Schweiz
Sydkorea
Iran
Danmark
Spanien
Bahrain
Qatar
(Sverige på elfte plats)
Det finns ingen tillförlitlig statistik från Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Läkare på Ssjuk.

Tror ni swe kommertala om hur många som dör.

Ja, det tror jag om dom är testade positiva
Citera
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Italien lär vara på sin kulmen just nu, antalet döda var färre idag än igår. För tidigt att våga tro på en minskning varje dag, men visar ändå på att ökningen klingar av.

Kan vara vanlig variation. Får se de kommende dagar. Men vi får hoppas.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Direktflyg från Kina
https://samnytt.se/statsepidemiolog-vilseledde-om-direktflyg-fran-kina-det-spelar-ingen-roll/
Sverige behöver ingen lögnare som han på den positionen.

Jasså, är det inresande kineser som driver smittspridningen?

Såvitt jag kan se talar det mesta för att det är när skidåkare kom hem i stora antal som vi började få en allmän spridning.

Dock misstänker jag att det är någonstans i vårdkedjan som den allmänna spridningen fick fötter, mycket talar för det, bland annat vittnesmål inifrån vården där man talar om obefintliga rutiner och brist på skyddsutrustning. Ska du ge någon en käftsmäll är det troligen Socialstyrelsen du ska puckla på, det är under den myndighetens paraply vi ser bristerna.
Citera
2020-03-14, 18:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Nu stänger land efter land sin gräns och skolor, men inte Svedala inte.

Inte Finland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in