2020-03-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Det är ingen ursäkt att du sitter med mobilen. Om DU påstår saker och drar hittepåfakta ur arslet och med säkerhet konstaterar att man inte blir immun mot Corona då får DU minsann påvisa säkra källor som styrker detta. Sådana säkra källor finns inte. Du är bara ännu en hysterisk kärring i denna tråd.
Det är du som propagerar panik å mer extrema återgärder, alltså det som leder till mindre verksamhet å mindre jobb. Btw, jag behöver inte jobba..
Citera
2020-03-14, 15:58
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Just nu: 149 999 cases worldwide

Bara inte eurovision ställs in, tänker nog många på Södermalm just nu.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Det är klart att det är planerat. Effekterna av smittan är på de flesta håll ej tillräckligt betydande för att icke-vårdpersonal ens bör känna till den. Det är medias sinnessjuka uppvigling till hysteri som är faran.

Så är det ju. Om inte media och alla inblandade politiker i världen fått order och tydliga instruktioner om att lägga all kraft på covid-19 hade majoriteten inte haft någon susning om vad corona är för något. Den stora massan hade nämligen aldrig märkt av något.

När länder börjar stänga in befolkningen i sina hem och isolera landet börjar man direkt tänka på alla filmer när makten har något fuffens för sig.

Det saknas bara militärpolis som vaktar gatorna och griper folk som rör sig ute. Men det kommer väl snart i alla länder, några har väl börjat redan med det? Spännande tider minst sagt.

Något är på gång. Något betydligt större än detta förkylningsvirus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Det börjar bli parodi. När jag var i mataffären nyss var det skithuspapper, konserver (uppåt 20/man) i mängder i varenda kundvagn och så en liten blatteunge längst uppe på matberget.

Febernedsättande slut på apoteken.
I min matbutikk var det tomt for toalettpapir, såpe og olivenolje.
Citera
Medlem
gatyftfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Vet ej, frågan är om det blir av. Om alla följer riktlinjerna och är hemma när man känner sig sjuk så kan vi rida ut detta. Viruset kommer komma tbx. Därför inte lönt att stänga ner vårat samhälle. Det vi ska göra är att skydda riskgrupper. De får hålla sig hemma medans de starka & friska i omgångar får dra Sverige framåt

Tycker det är ganska tydligt att många i Sverige fullständigt skiter i att skydda riskgrupper, bagatelliserar viruset och oroar sig för andra "viktiga" saker som "Men gud, får jag inte skriva högskoleprovet nu?! Mitt liv är förstört" eller "Alltså får man åka till Grancan fortfarande?" som någon skrev om här nyss. Jag tror inte befolkningen kan hantera detta utan hårda restriktioner för att vi haft det för bra för länge och blivit alldeles för individualistiska. Baksidan av att det varit för mysigt för länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
Förhoppningsvis aldrig. För då har röstfisket gått för långt.

Personligen skiter jag i röstfiske och sån skit, om någon "röstfiskar" och lyckas rädda fler liv så be my guest.
Senast redigerad av gatyftf 2020-03-14 kl. 16:00. Anledning: För snabb
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
TEHRAN — Iran said on Saturday that the novel coronavirus has claimed 97 more lives, raising the country's total to 611, as the number of confirmed cases jumped again.

Health ministry spokesman Kianoush Jahanpour said that "1,365 fresh cases have been added to the number of confirmed infections in the past 24 hours", bringing the total to 12,729.

Källa:http://www.saudigazette.com.sa/article/590904/World/Mena/97-more-die-in-Iran-toll-now-611
Citera
Medlem
Citat:
Fast Italien är exceptionellt och sticker ut rejält. Det ser inte alls i närheten lika illa ut i andra länder. Bara att konstatera. Det är något i just Italien som gjort att det fått rejäl spridning på bland just äldre och på sjukhus. Sen har ju Italien också den äldsta befolkningen i Europa.

Madrid 2 940 fall 133 döda (+35 hittills idag)
Citera
2020-03-14, 15:59
Medlem
Är normalt sett inte så väldigt orolig av mig, men nu börjar jag få riktigt ont i magen.
Det enda som skulle bita på det just nu, är att våra politiker/myndigheter tar i med hårdhandskarna.
Fan vad skönt det skulle vara om alla fick order om att hålla sig inne..
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Det är ingen ursäkt att du sitter med mobilen. Om DU påstår saker och drar hittepåfakta ur arslet och med säkerhet konstaterar att man inte blir immun mot Corona då får DU minsann påvisa säkra källor som styrker detta. Sådana säkra källor finns inte. Du är bara ännu en hysterisk kärring i denna tråd.
Jag har redan postat såna länkar för en månad sen och kommer inte korsposta för att du kräver det. Sökmaskinerna funkar fortfarande.

Kineserna var månader före oss och lärde oss mycket, t ex om noll immunitet, att barn sprider, vilka medicin-kombinationer som fungerar. Bara att läsa på
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Just nu: 149 999 cases worldwide

Bara inte eurovision ställs in, tänker nog många på Södermalm just nu.
Nå:
Citat:
Coronavirus Cases:
150,052
Deaths:
5,617
Recovered:
73,731
Stor andel tilfrisknet.
Senast redigerad av POlROT 2020-03-14 kl. 16:01.
Citera
2020-03-14, 16:00
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
Varför tror du att det är en bakterie?

Läs på lite om hur immunitet fungerar för övriga kända coronavirus. Huruvida C-19 ger temporär immunitet eller inte har ingen ännu kunnat visa eller motbevisa. Studier pågår förmodligen.
SUCK!

FAMILJEN CORONAVIRUS GER INGEN IMMUNITET!

DET VAR DÄRFÖR JAG JÄMFÖRDE MED EX EN BAKTERIE.
Citera
2020-03-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Gå in på Google. Sök super spreader. Italiens främsta och Kinas främsta forskarw/experter kallar barnen som fått COVID-19 utan symptom för "superspridare".

Återigen ljuger Tegnell & Co oss alltså i ansiktet.
Fan, där satt jag och skrev ett länge inlägg och sedan verkar du inte ha förstått ett dugg av vad jag skrev.

Barn smittar? Ja.

Barn smittas? Ja.

Barn överlever? Ja.

Det är riskgrupperna vi ska skydda. Inte friska barn, unga och vuxna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in