2020-03-14, 16:08
Medlem
V4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag läste det med men det förtroendet kommer ju att haverera senare och vem ska vi då lyssna på kan man undra.

Behöver jag en källa för det? FHM har ju haft fel hela tiden, varför skulle det ändras? Antingen är dom riktigt korkade eller så är det en medveten plan att få många snabbt smittade. Det är bara att leta upp alla felaktiga prognoser och rekomendationer dom har haft sen i februari. Nu gör dom lite ja, när det är för sent, varför inte stoppa mellon i Stockholm, stänga skolor och satt gränsen på 200 om dom menar allvar.

Det är helt uppenbart för mig att det viktigaste för dom nu är att skapa flockimmunitet snabbt på bekostnad av många döda i riskgrupper. Dom tror att det kommer att skona ekonomin. Ren psykopati i mina ögon.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8111859/WHO-questions-UKs-approach-herd-immunity-amid-coronavirus-fight.html

Svårt att dra en annan slutsats än att Sverige gör samma sak.
Citera
Medlem
Hur står folk i kö i affärerna där ni bor? Står de längre ifrån varandra eller är det som vanligt?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ok.. bemöt gärna resten också, hur har WHO mer rätt än Sverige, baserat på det jag skriver?
Därför att de hos WHO kan mer än de i Sverige.
Schack matt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Att ge sig ut o flyga o resa nu är väl ren idioti, så lika bra de blir hemma.
Jo men folk kanske bokat för flera månader sen. Får de pengar tillbaka?
Citera
2020-03-14, 16:09
Medlem
Ratis avatar
Märkligt hur en frisk 29-årig kvinna dör av detta. Måste vara väldigt sällsynt?

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/bada-smittades-av-corona-i-dag-ar-en-av-dem-dod/
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag undrar vad det är som gjort att Sydkorea klarat sig så bra. Alla i den kristna sekten kan väl inte ha varit unga och friska.

4 tänkbara teorier:
1. Det finns 2 varianter av viruset och de har fått en snällare variant.
2. De har ruggig bra sjukvård.
3. Sydkorea och USA har iscensatt det hela.
4. Gud gillar Sydkoreaner.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K391do/sydkoreas-lyckade-mcdonalds-metod-mot-coronasmittan

Rätt enkelt.. man har sök de sjuka, hittat och issolerat de.
tänk om landet lagom kunde tänka så med..
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Någon som vet hur viruset trivs i minusgrader?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg fikk en reklame-mail i dag med teksten: "Opptil 40% rabatt på reiser!" Fikk jeg lyst til å reise: Nei

Känns som att det där med resande är rätt avlägset. Själv har jag begränsat mina rörelser i samhället en hel del. Jag tror det är klokt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Det är en fördubbling av döda på en dag. Inom två veckor lär vi höra om hundratal döda britter dagligen.
Det beror på hur väl de lyckas skydda riskgrupperna; de äldre och sjuka (ofta i kombination) som enligt datan ligger risigt till ifall de smittas.
Citera
Medlem
Stiftelsen Viktor Rydbergs skolor planerar att helt övergå till distansundervisning.

Handlingskraft!

https://vrskolor.se/information-till-elever-vardnadshavare-och-personal-gallande-coronaviruset/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Italien var först ut.
När jag ser på Spaniens kurva så växer den ju exponentiellt...
Och de stänger nu landet och tvingar alla att vara hemma. Undantag ges bara när man måste köpa mat, medicin, ta sig till jobbet eller åka till sjukhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Tack och lov för det. De dödar sina whistle blowers som ville avslöja hur kina mörkar. Nu har de mage att kritisera oss.
Viruset kommer komma tillbaka. Lika bra att stora delar av samhället blir exponerat för viruset.

Men de har helt rätt... sen det faktum att Sverige lekt moralpolis mot Kina trots varningar ger oss ingen fördel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in