Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Kanske kommer det nåt gott ur detta. Det känns ibland som att världen snurrat allt snabbare, konsumtion och priser och transporter har ökat utom all kontroll. Alla är belånade över taket, och det konsumeras hysteriskt. Bostadspriserna går i taket, och börskurserna har rusat galet innan krisen. Folk reser och köper nya bilar och bostäder i allt snabbare takt. En recession på 1-2 år kommer göra att allting lugnas ned, och världen kan få en omstart.
Vi skulle behöva komma ned på den nivån som rådde runt 1960, då var världen en mycket sundare plats.
Har varit väldigt sugen på en reboot väldigt längre. Folk behöver fatta hur bra vi har det i här landet. Folk i världen måste börja fatta vad som är viktigt och inte. Folk måste börja bli lite jävla snälla mot varann.
Det är sånt här som förhoppningsvis får folk att uppskatta småsaker här och var. Istället för att gnälla om småsaker.
I övrigt bryr jag mig inte om viruset. Givetvis tar jag mitt ansvar gällande hygien osv. Men inte fan köper jag 19 balar med toapapper och torrvaror i tonvis. Det är fjantigt. Folk vill att det ska vara en domedag som i filmerna känns det som.
Det enda det slår mot för egen del är ekonomin och mitt jobb. Jobbar i en bransch som är särskilt utsatt pga färre kunder.
Detta tack vare domedagsrubriker i media och rädda folk på internet.