2020-03-14, 12:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Källa tack!!

Var nu förstanyhet i Lunchekot.

https://sverigesradio.se/
Citera
2020-03-14, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Och varför ska vi lyssna på vad en ”tidning kopplad till det styrande kommunistpartiet” tycker?

Det finns en poäng i kritiken, våra nordiska länder agerar för att både lugna folket och försöka minska spridningens framfart, medans det känns som att Sverige bara tittar på...
Citera
Medlem
Kina kritiserar Sveriges hantering av coronaviruset, rapporterar Ekot.

I en tidning som ägs av det styrande kommunistpartiet anklagas Sverige för att ha ”kapitulerat” inför smittan.

– Man pekar specifikt ut Sverige som särskilt ansvarslöst, säger Björn Jerdén, chef vid Asienprogrammet vid Utrikespolitiska institutet till SR.

I en ledartext i tidningen Global Times, som ägs av kommunistpartiet, uppmanas det internationella samfundet och EU att fördöma Sverige – som man menar ”kapitulerat” i kampen mot viruset, rapporterar Ekot.

– Det är ett väldigt skarpt budskap. Man säger att Sverige har gett upp kampen mot smittan. Man pekar specifikt ut Sverige som särskilt ansvarslöst och säger att Sveriges agerande kan få negativa konsekvenser för den globala kampen mot coronaviruset, säger Björn Jerdén, chef vid Asienprogrammet vid Utrikespolitiska institutet till Ekot.

I artikeln liknas Sverige vid ett ”svart hål” som kan sprida smittan vidare. Särskilt kritiseras den nya linjen kring att provta riskgrupper och sjukvårdspersonal.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Länk?
Även WHO var kritiska även om dom inte specifikt pekade finger.
https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-danmark-stanger-sina-granser/
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
” WHO beskriver nu Europa som coronautbrottets epicentrum. Samtidigt kommer nu skarp kritik från Kina mot Sveriges hantering av utbrottet, rapporterar Ekot.
I en ledartext i tidningen Global Times, som ägs av kommunistpartiet, uppmanas det internationella samfundet och EU att fördöma Sverige – som man menar ”kapitulerat” i kampen mot viruset.
– Det är ett väldigt skarpt budskap. Man säger att Sverige har gett upp kampen mot smittan. Man pekar specifikt ut Sverige som särskilt ansvarslöst och säger att Sveriges agerande kan få negativa konsekvenser för den globala kampen mot coronaviruset, säger Björn Jerdén, chef vid Asienprogrammet vid Utrikespolitiska institutet till radion.

Brukar inte hålla med det kommunistiska partier eller Kina för den delen men här har de tyvärr rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Och varför ska vi lyssna på vad en ”tidning kopplad till det styrande kommunistpartiet” tycker?

Varför skulle du inte göra det? I dagens värld gäller det att lyssna på alla och sedan ae om argumenten håller.

Att Sverige är sällsynt flata vad gäller Corona är ingen nyhet.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Coronafamiljen och resten av våra virus ger inget immunskydd. Logiskt tänkande.

Du tror alltså på att de har testat och garanterar livslångt immun? Som enda unika virus covid-19?

Min ursprungliga fråga var hur vet man att immuniteten bara är 6 månader?

Jag kommer inte ihåg om det var du som påstod det eller om det var någon annan på tråden.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Du spär enbart på med alarmism, antydningar, liknelser, kan hända etc.. varför?

Jag är forskare, det är mitt jobb att förutspå det värsta och bästa utfallen INNAN det händer, läs min historik så ser du att jag vetat det mesta sedan december 2019.
Citera
2020-03-14, 12:32
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Tre dödsfall i Skandinavien. Samtliga äldre med underliggande sjukdom. Säkerligen tiotusentals smittade.

Enligt idioterna på detta forum skulle vi alla dö. Väntar spänt på apokalypsen.
Egna tolkningar förmodar jag. Troligtvis beroende på din amygdala och extrema konfirmeringsbias eftersom de som är värst här inne tror på dryga procenten av den svenska befolkningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Denna dödlighet gäller bara bekräftade fall. Skulle alla lindriga fall som vi aldrig blir informerade om räknas in så skulle givetvis dödligheten sjunka kraftigt i alla åldersgrupper. Tvivlar på att får något dödsfall alls i Sverige på någon under 30. I så fall ska det vara någon med betydande hälsoproblem sedan tidigare.

Att det bara räknas på bekräftade fall gäller samma för influensa som för Covid-19, så siffrorna är jämförbara. Vad det påvisar är att Covid-19 är dödligare än en vanlig influensa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Sluta sprid sanning.

Världen är på väg mot undergång.
Usch ja. 5500 döda hittills i en värld där befolkningen växer med runt 10000 personer per timme. Kommer människan att dö ut nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
OJ! Kina kritiserar nu Sverige specifikt för vår flata hantering.
Kina uppmanar även EU att fördöma Sveriges hantering av krisen.

Detta är sprängstoff. Får se om det rapporteras på Lunchekot nu.

Det börjar nu, internationell isolering av Sverige. Hoppas mina barnbarn får resa ut någon gång om 50-100 år... är det några Presskonferenser planerade idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in