Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Tack för omtanken!
Ja. Risken finns att Madeira bommar. Dom har redan börjat stänga Madeira för viss länder. Men jag är faktiskt inte orolig. Varken för det eller för viruset. Inte lagd för att oro mig.
Men risken blir alt större för att resan fryser inne.
Apollo rapporterar idag att dom jobbar med att flyg som mellanlandar i Köpenhamn från Egypten och Kanarieöarna, INTE ska hållas kvar där, utan får fortsätta till Sverige.
Det är lite krigstillstånd i världen och Sverige nu. Mycket som man tagit för givet är nu villkorat och kan på ett ögonblick vara borta eller ändrat.
Blir en tid vi kommer att minnas.
Jag är inte heller orolig för viruset för min del, men vill inte sprida det och hoppas att vi kan hejda förloppet något för att inte sjukvärden ska kollapsa helt.
Ja, det är krigstillståndet som oroar mig mer., framför allt att regeringar fattar felaktiga beslut som är verkningslösa och som skapar mer oreda och panik. Jag för min del kan nu sitta i hemmakarantän i några månader i värsta fall. De får gärna tejpa/ svetsa in mig som i Kina (bor inte i Sverige). Jag är mer oroad för någon slags påtvingad utrymning (här är det mina vilda fantasier bara) och att gränserna samtidigt är helt stängda. Jag kan å andra sidan bo i (hus)bilen en längre tid och har ett par platser i bakhuvudet.
Många klagar på Sverige. Fördelen är bl.a. att landet är rikt. Jämför med flera av länderna i östra Europa. Jag har bra koll på Rumänien t.ex. Nästan fyra miljoner är gamlingar, den allra största delen är fattigpensionärer på landet utan något som helst skydd. De ryker.
Den enda fördelen är att vi går mot vår och sommar. Mycket kommer att ske innan hösten är här.