2020-03-14, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Sorry. Den här saken är avgjord sedan länge. Bara troll som klipper saker ur sitt sammanhang tror annat.
Du baktalar alltså ett nyckelvittne?
Citera
2020-03-14, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Och även i mitt svar ovan. "stamfik" vid tiden för mordet. Det är en ja/nej fråga. För mer diskussion är väl tråden om CA mest lämpad?

Förvisso, tycker i högsta grad att hans dåliga alibi och ev om man kan knyta CA till mordplatsen

Oxå är intressant och ytterligare en sak, vilka öppettider hade fiket, var det öppet så sent en kulen vinternatt //
Citera
2020-03-14, 10:40
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Förvisso, tycker i högsta grad att hans dåliga alibi och ev om man kan knyta CA till mordplatsen

Oxå är intressant och ytterligare en sak, vilka öppettider hade fiket, var det öppet så sent en kulen vinternatt //

I tråden om CA 😉 - sägs det att de stängde kl 21. (kvällsöppna fik - vilken ynnest!) så det är inte långsökt att tänka CA skulle släntrat förbi bion strax efter 21.

F ö borde ju många sett Palme på T-banan på väg till bion - och kunna följa efter...
Mycket har ju handlat om vem som skulle kunna sett honom efter bion.
Citera
2020-03-14, 10:57
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
En fråga om CA,

Det sägs att han hade ett favoritcafé på Sveavägen mitt emot Tunnelgatan och att han satt där varje årsdag efter mordet.

Var det hans favoritfik bara efter mordet på OP, eller var det favoritplatsen innan mordet oxå?

Om det var favoritcafé innan mordet så är han inte mördaren för någon kristallkula hade han inte så att vetat att Palme skulle passera här denna aktuella tid.

Skulle va kul om någon vet något om detta.

//

Svea Konditori (vilket har nämnts tidigare i denna tråd)
Bytte sedan namn till Café Spisringen (tror caféet bar båda namnen under en period också)

Låg på Sveavägen 33 mitt emot Skandia-entrén

Har försökt hitta öppettiderna, men fann endast uppgifter från sent 90-tal där "Svea Konditori, Café Spisringen" hade öppet "7-22 alla dagar"
Citera
2020-03-14, 10:59
Medlem
Citat:
I tråden om CA 😉 - sägs det att de stängde kl 21. (kvällsöppna fik - vilken ynnest!) så det är inte långsökt att tänka CA skulle släntrat förbi bion strax efter 21.

F ö borde ju många sett Palme på T-banan på väg till bion - och kunna följa efter...
Mycket har ju handlat om vem som skulle kunna sett honom efter bion.

Tycker jag oxå, att CA skulle gått förbi bion exakt vid den tiden Palme kom till bion är långsökt

Har du vetskapt/eller läst något om att det var CA:s stamfik före mordet

För nu vet vi fiket stängde 21,00
Citera
2020-03-14, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Svea Konditori (vilket har nämnts tidigare i denna tråd)
Bytte sedan namn till Café Spisringen (tror caféet bar båda namnen under en period också)

Låg på Sveavägen 33 mitt emot Skandia-entrén

Har försökt hitta öppettiderna, men fann endast uppgifter från sent 90-tal där "Svea Konditori, Café Spisringen" hade öppet "7-22 alla dagar"

Tack för svaret, undrar om det var stamfiket för CA före mordet, har du någon koll på detta?
Citera
2020-03-14, 11:10
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Tycker jag oxå, att CA skulle gått förbi bion exakt vid den tiden Palme kom till bion är långsökt

I tråden om CA står det. Fråga där.

Håller inte med om att det är långsökt att CA skulle passerat grand och sett Palme innan bion. Som jag förstår ligger bion längs hans promenadväg hem från fiket.

Sannolikheten att just detta skulle ske samtidigt - just CA och Palme utan livvakter är ju däremot minimal - men likväl händer sådana saker. Mordet på Anna Lindh t ex.
Citera
2020-03-14, 11:12
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Inge morelius såg att första skottet gick mot olof.

Mårelius utsagor kan tolkas ur en mängd olika infallsvinklar. Inget skimmer över honom, det är polisens undermåliga hantering av vittnen som är problemet. Mårelius används i alla möjliga sammanhang för att framfärda en specifik teori kring skeendet på mordplatsen

Han har ju bland annat uppget att Fru Palme omöjligtvis kunde beskjutits då han upplevde att han såg två eldsflammor upplysa offrets rygg. Vilket innebär att Olof träffades av två skott. I sin tur har det givit upphov till teorier att Lisbets skador är förfalskade och så vidare.
Citera
2020-03-14, 11:14
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Tror du på ’uppklarat’ eller åtal?

Jag skrev ett inlägg tidigare om varför jag personligen inte ser hur ett åtal är rimligt.
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Jag tycker du har gjort en bra sammanfattning. "Uppklarat" är vad jag tror. Annars borde väl MGM eller anstiftare/medhjälpare sitta häktade redan. Om det sedan blir en ensam GM eller mindre inhemsk/utländsk gruppering vet bara PU. Vi andra kan bara gissa och spekulera. Som roulette eller att gambla på en fotbollsmatch. Kan blir svart/rött eller 1,X,2. Jag har gissat i CA-tråden men KPs uttalande får mig att tro att kanske skulle kunna bli en något svårare/inte så lättsmält förklaring. Vi får se.
Citera
2020-03-14, 11:15
Medlem
Citat:
I tråden om CA står det. Fråga där.

Håller inte med om att det är långsökt att CA skulle passerat grand och sett Palme innan bion. Som jag förstår ligger bion längs hans promenadväg hem från fiket.

Sannolikheten att just detta skulle ske samtidigt - just CA och Palme utan livvakter är ju däremot minimal - men likväl händer sådana saker. Mordet på Anna Lindh t ex.

Visst , nästan som bingo, biobesök , utan livvakt, rätt tåg, rätt tid, gå på rätt sida gatan o.s.v
Citera
2020-03-14, 11:24
Medlem
Citat:

Det här är typisk ickeinformation som sprids när handfasta saker saknar. Skrönande och spekumationer ersätter aldrig bevis.
Citera
2020-03-14, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Mårelius utsagor kan tolkas ur en mängd olika infallsvinklar. Inget skimmer över honom, det är polisens undermåliga hantering av vittnen som är problemet. Mårelius används i alla möjliga sammanhang för att framfärda en specifik teori kring skeendet på mordplatsen

Han har ju bland annat uppget att Fru Palme omöjligtvis kunde beskjutits då han upplevde att han såg två eldsflammor upplysa offrets rygg. Vilket innebär att Olof träffades av två skott. I sin tur har det givit upphov till teorier att Lisbets skador är förfalskade och så vidare.
Men för helvete kolla på klippet från 2016 där han med expressens reporter sitter i sin bil och berättar utförligt hur det gick till. Förstår inte hur man bara kan blunda för ett sånt vittne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in