2020-03-03, 10:42
Medlem
Tvonds avatar
Nu när vi är inne i årets första vår månad är det väl dags för en ny tråd för 20/21.

Brynäs är på jakt efter Malmös avgående tränare Peter Andersson vore ett perfekt val av Brynäs för att få igång å stabilisera klubben efter ex antal klena år.
Citera
2020-03-04, 13:58
Medlem
empan55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Brynäs är på jakt efter Malmös avgående tränare Peter Andersson vore ett perfekt val av Brynäs för att få igång å stabilisera klubben efter ex antal klena år.
Behövs verkligen! Man kan inte sparka en ny tränare varje säsong och tro att man ska vara med och kämpa i toppen.
Citera
2020-03-06, 17:49
Medlem
Tvonds avatar
Tvillingarna Westerholm ska vara klar för Malmö enligt Kvällsposten. Vet inte vad jag tyck om det.
Citera
2020-03-13, 16:29
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Viktor Andrén på väg till Brynäs!

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2020/03/13/viktor-andren-pa-ingang-i-brynas/
Citera
2020-03-13, 16:46
Medlem
Enligt Corren så blir inte Eddie Larsson kvar i Linköping utan ska ha gjort klart med en annan klubb i SHL. Sydsvenskan rapporterade väl om intresse från Malmö håll i februari, så gissar på att det är dom han kritat på för.
Citera
2020-03-14, 09:57
Medlem
Dirty.s avatar
Mycket spekulationer om att Lassinantti kommer göra ett försök på att slå sig in i NHL nästa säsong. Vad säger ni Luleå fans om målvakts-situationen om det händer?

Personligen tycker jag man borde börja säsongen med Rautio/Wallstedt men har sett en del Luleå fans som inte gillar det. Självklart är det en betydligt sämre lösning än om Lassinantti stannat. Men målvakter är betydligt lättare att värva in senare under en säsong om det skiter sig då det inte behöver spela in sig i spelsystemet lika mycket.

Och Rautio är nog ändå en av seriens bästa andra målvakter och Wallstedt en av de mest lovande målvaktstalangerna från sin årskull i hela världen. Man sparar även pengar på en sådan lösning, köp in en spetsmålvakt senare om det nu behövs.
Citera
2020-03-14, 12:10
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Mycket spekulationer om att Lassinantti kommer göra ett försök på att slå sig in i NHL nästa säsong. Vad säger ni Luleå fans om målvakts-situationen om det händer?

Personligen tycker jag man borde börja säsongen med Rautio/Wallstedt men har sett en del Luleå fans som inte gillar det. Självklart är det en betydligt sämre lösning än om Lassinantti stannat. Men målvakter är betydligt lättare att värva in senare under en säsong om det skiter sig då det inte behöver spela in sig i spelsystemet lika mycket.

Och Rautio är nog ändå en av seriens bästa andra målvakter och Wallstedt en av de mest lovande målvaktstalangerna från sin årskull i hela världen. Man sparar även pengar på en sådan lösning, köp in en spetsmålvakt senare om det nu behövs.

Lassinantti kommer aldrig bli NHL målvakt. På tok för kortvuxen. Med de högre tempot i NHL så är en liten målvakt chanslös. Joel är förbannat duktig men NHL är över hans förmåga. Bättre spela i Elitserien och vara toppmålvakt här än att försvinna i farmarligan och slösa bort sina bra år på en bänk där borta.
Citera
2020-03-14, 13:35
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Lassinantti kommer aldrig bli NHL målvakt. På tok för kortvuxen. Med de högre tempot i NHL så är en liten målvakt chanslös. Joel är förbannat duktig men NHL är över hans förmåga. Bättre spela i Elitserien och vara toppmålvakt här än att försvinna i farmarligan och slösa bort sina bra år på en bänk där borta.
Han har ratas hela sin karriär pga storleken. Men det finns några NHL målvakter i hans storlek. Saros, Khudobin och Halak är några exempel. Enroth är ju ingen jätte heller.

Visst, han begränsas definitivt av storleken men han har ju definitivt visat att han kan kompensera för det på SHL nivå. Tycker inte det är konstigt om han får chansen att testa och tar den. Jag tänker att Lassinantti antagligen kommer hem mitt under säsongen om det inte går vägen vilket som.

Många "sämre" SHL målvakter har ju lyckats.
Citera
2020-03-14, 16:53
Medlem
Ferross avatar
Eddie Larsson ska alltså vara klar för Luleå. Verkligen inte den spelare jag hade hoppats på att man skulle ta in. Men får han samma utveckling som Styrman hade innan sin skada så kan det bli bra.
Citera
2020-03-14, 17:23
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:

Håller absolut med om att det är bättre att vara stjärna i SHL än att försvinna i en farmarliga.
Men fan vad man skulle ångra sig efter karriären om man hade chansen att åka över och slåss för det, och ändå inte testade.
Citera
2020-03-14, 17:29
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Håller absolut med om att det är bättre att vara stjärna i SHL än att försvinna i en farmarliga.
Men fan vad man skulle ångra sig efter karriären om man hade chansen att åka över och slåss för det, och ändå inte testade.

Hans talang räcker inte för nhl-spel. Så enkelt är det bara. Kollar man bara vilka målvakter som finns där så är dom på en helt annan nivå. Joel är som sagt jäkligt duktig, men nhl är något helt annat än elitserien. Jag tror inte han får chansen i nhl. Kanske får han chansen i farmarligan, men då måste han fullständigt briljera där för att ens få chansen att göra en nhl match. Jag tror det är kört där. Det är inte fyskam att spela i Elitserien.
Citera
2020-03-14, 17:43
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Hans talang räcker inte för nhl-spel. Så enkelt är det bara. Kollar man bara vilka målvakter som finns där så är dom på en helt annan nivå. Joel är som sagt jäkligt duktig, men nhl är något helt annat än elitserien. Jag tror inte han får chansen i nhl. Kanske får han chansen i farmarligan, men då måste han fullständigt briljera där för att ens få chansen att göra en nhl match. Jag tror det är kört där. Det är inte fyskam att spela i Elitserien.
Absolut inte fy skam att spela i elitserien, men jag förstår om han ändå vill ge det chansen.
Hellre det än att sen sitta på ålderns höst och inte ens ha testat iallafall.

Med det sagt, så tror inte heller jag att han kommer slå sig in i NHL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in