2020-03-14, 01:41
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Slutna

Västervik . Saltvik . Hällby . Visby . Salberga

Öppna

Sörbyn . Svartsjö . Täby . Tillberga . De är dom öppna ja suttit på

Näe men bästa jobbet är nog städ på avdelningen faktiskt . Snabbaste jobbet och minst ansträngning 👌kockjobbet är ett jävla slit och många fall otacksamt .... Tar tid o förbereda lite

Ogillar asptuna när man har boja ... Visst mindre plitar som kollar men kassa besöks tider har dom med .. och mycket kaosfolk
Extremt mycket småblattar där när jag var där. Kunde inte klaga på besökstiderna däremot. Pluggade hade inte snickeri eller hushåll.
Citera
2020-03-14, 01:55
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Extremt mycket småblattar där när jag var där. Kunde inte klaga på besökstiderna däremot. Pluggade hade inte snickeri eller hushåll.

Japp klarar inte av sådana och jag är inte den som håller käften heller därav mina fina förflyttningar .... När jag kom till peddoberga... ( Tillberga ) då sa ja de rakt ut till vakthavande befäl som oturligt nog var neger att om du anser att jag ska va på ett ställe med kvinnoboxare. Våldtäktsmän o pedofiler bör du förvarna de att jag är här ... Sist jag var där sköt ja en med spikpistol 😂 under en volta -17

Fick va där i en halvtimme .... Sen knallad till Hällby 👌klass 1 för jag uttrycker mig fint om saker o ting . Och små kaxiga förortsungar som tror de är Tony Montana sätts ner på jorden rätt fort
Citera
2020-03-14, 07:42
Medlem
KringExs avatar
Det är helt sjukt men ibland kan jag sakna det där.... att sitta inne på en kort kaffevolta (observera KORT kaffevolta) typ 1-2 månader max haha Nej, men det är ju fan som en fritidsgård. Jag satt på en klass 2 anstalt i Umeå och alltså maten var så jävla god att det var helt sjukt! Och man behövde inte vara rädd för att gå därifrån hungrig heller.... helvete vilka stora portioner. Och ville man ändå ha mer då var det bara att gå fram till den som serverade (oftast kocken själv) så fick man en rejäl portion till.

Om man bortser från den jobbiga biten att jag saknade min flickvän så mycket att jag grät vissa nätter och den springande punkten att man inte tar sig därifrån så var det fan soft där.
Jag gillar att få vara ifred och pyssla med mitt (älskar frivillig ensamhet). Man sitter ju inlåst 12 timmar per dygn och då får man tid att tänka, se nån bra film på TV, skriva brev osv. På dagtid så sitter man och snackar skit med andra intagna.
Kan fan sakna det där.
Men nu när det är överfullt på i princip alla anstalter men överbeläggningar osv, folk måste dela rum, folk får sova på allmänna utrymmen osv, så just nu skulle jag inte vilja sitta inne. Så jag får passa mig och vara snäll och försiktig nu hehe
Saknar ni inte också anstaltstiden ibland?
Senast redigerad av KringEx 2020-03-14 kl. 07:46.
Citera
2020-03-14, 09:27
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Saknar ni inte också anstaltstiden ibland?

Nu har jag bara suttit i en ända lång period men satt på en jävla massa ställen både här och i utlandet men det finns inte en ända sekund som jag saknar något av ställena på någon nivå.
Citera
2020-03-14, 09:34
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Nu har jag bara suttit i en ända lång period men satt på en jävla massa ställen både här och i utlandet men det finns inte en ända sekund som jag saknar något av ställena på någon nivå.

Har du aldrig suttit i ett svensk fängelse? Fan, det är ju som ett sämre hotell typ skillnaden är bara att man är inlåst
Citera
2020-03-14, 09:36
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Har du aldrig suttit i ett svensk fängelse? Fan, det är ju som ett sämre hotell typ skillnaden är bara att man är inlåst

Som jag sa, både här (= Sverige) och utlandet och ja, jämfört med var jag kom ifrån så var Sverige rena lekskolan på så många olika nivåer.
Citera
2020-03-14, 09:39
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Som jag sa, både här (= Sverige) och utlandet och ja, jämfört med var jag kom ifrån så var Sverige rena lekskolan på så många olika nivåer.

Hehe ja lite som en fritidsgårds för vuxna män Men det verkar ju vara dags att bygga ut eller bygga nya anstalter för det börjar ju bli överfullt! Och alla måste ju få ha en egen cell. Fan jag skulle bli tokig om jag skulle behöva dela cell med någon.
Citera
2020-03-14, 09:41
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Hehe ja lite som en fritidsgårds för vuxna män Men det verkar ju vara dags att bygga ut eller bygga nya anstalter för det börjar ju bli överfullt! Och alla måste ju få ha en egen cell. Fan jag skulle bli tokig om jag skulle behöva dela cell med någon.

Det blir en vana.

Vet du inget annat så har du inget att jämföra med eller hur och är det dubbel som gäller, ja, då är det dubbel som gäller.

Det funkade i USA men där vet dom heller inget annat och skulle det bli knas med din bunkie så löser det alltid så gott som alltid smidigt på ett eller annat sätt.
Citera
2020-03-14, 09:46
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Näe men bästa jobbet är nog städ på avdelningen faktiskt . Snabbaste jobbet och minst ansträngning 👌kockjobbet är ett jävla slit och många fall otacksamt .... Tar tid o förbereda lite

Jag var tvärtemot men det är ju högst individuellt hur man gör sin tid.

Jag ville ha mycket att göra och slappa så lite som möjligt för då gick tiden jävligt sakta.

Kommer ihåg på ett ställe jag satt på så ville alla ha jobbet som köksansvarig av någon anledning förutom jag men gissa vem som fick jobbet, fastän jag uttalat inte ville ha det, jo jag.

Det blev en massa jidder pga av det på avdelningen så jag fick säga till på skarpen men fick förflyttning nästan direkt därefter av helt andra orsaker så det löste sig av sig själv.
Citera
2020-03-14, 16:03
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Jag var tvärtemot men det är ju högst individuellt hur man gör sin tid.

Jag ville ha mycket att göra och slappa så lite som möjligt för då gick tiden jävligt sakta.

Kommer ihåg på ett ställe jag satt på så ville alla ha jobbet som köksansvarig av någon anledning förutom jag men gissa vem som fick jobbet, fastän jag uttalat inte ville ha det, jo jag.

Det blev en massa jidder pga av det på avdelningen så jag fick säga till på skarpen men fick förflyttning nästan direkt därefter av helt andra orsaker så det löste sig av sig själv.

Ja . Under en kortare tid är de optimalt . Men sitter man flera år är de skönt o variera sig lite man blir knäpp till slut .

Köket är bra ... Om man gillar att laga mat

Jag själv hatar att laga mat ...
Citera
2020-03-16, 20:50
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ja . Under en kortare tid är de optimalt . Men sitter man flera år är de skönt o variera sig lite man blir knäpp till slut .

Köket är bra ... Om man gillar att laga mat

Jag själv hatar att laga mat ...

Kan man bli placerad i köket trots att man är oduglig i att laga mat?

Kan man få spika pallar, kragar och sånt också? Jobbade på ett ställe och när vi fick returer av kragar och pallar så sa chauffören att det kom direkt från fängelset?
Senast redigerad av anre24 2020-03-16 kl. 20:57.
Citera
2020-03-16, 23:18
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Kan man bli placerad i köket trots att man är oduglig i att laga mat?

Kan man få spika pallar, kragar och sånt också? Jobbade på ett ställe och när vi fick returer av kragar och pallar så sa chauffören att det kom direkt från fängelset?

Ja o ja .

Karl Hedin köper pallar av kriminalvården 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in