2020-03-14, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
För övrigt kan jag tycka att om Dow jones nedgång på ~9% igår var störd så är förmodligen rekylen på ~9% i motsatt riktning är ännu sjukare.
Haha 😂 Kunde inte uttryckt det bättre själv. Måndag tror jag blir ett nytt botten rekord.
Det finns i mina ögon inget som kan dra upp världsekonomin ut denna kris. De får strössla hur mycket pengar de vill, men ”cheap money” kommer inte lösa något.
Citera
2020-03-14, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noot
Vi är bara i början av corona-krisen och det kommer bli mycket värre framöver när den sprider sig mer och mer. Spridningen sker exponentiellt. Sverige är just nu i startskedet av krisen med just nu 800 smittade och första dödsfallet (källa: c19.se).

Kolla på Italien där 200 männikor precis dog inom 24 timmar period! Och krisen är bara i sin början i Italien. Vi ligger lite efter och har lite mer tid att agera i Sverige men det är oundvikligt att detta kommer eskalera betydligt mer.

Av denna anledning tror jag att börsen kommer sjunka ännu mer när corona sprider sig mer och många fler kommer dö och belastningen på samhället blir större. Detta är bara början.

Vaccin ligger minst 12 månader bort. Spridningen är i sitt start skede och det kommer ta lång tid innan alla blir smittade så att folk utvecklat immmunitet och virusrt eventuellt dör den vägen. Virusets spridning kan tånlas dippa i sommar, men ta fart.

Förvänta er en långsam nedgång på börsen i 1-2 år, från nuvarande 1500 på omx till 400-800, då den värsta nedgången när hela ekonomin står stilla, miljontals smittade ännu inte kommit hit.
Citera
2020-03-14, 07:09
Medlem
Svaret på frågan är ju givetvis, direkt efter, annars missar man ju rekylen som förstås kommer att vara toksnabb och spikrak. Den stora frågan däremot är när är vi där. Just nu är vi snarare bara i början än i närheten av slutet.
Citera
2020-03-14, 07:58
Medlem
Redan köpt mer men lite för tidigt dock .

Sålde dock av en del och tog en förlust.
Sedan köpte jag annat men på ISK konto då jag räknar med en uppgång under året.
Citera
2020-03-14, 08:21
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Jag var utanför börsen, men köpte in mig för en slant i tidigt skede. Främst för att komma åt utdelningen.
Kommer nu avvakta och köpa mer över tid då jag tror detta kommer nå avgrundsdjupa nivåer i ekonomin.

Dock så tror jag det är väldigt svårt att pricka "botten", så det blir att köpa in kvalitets utdelningsaktier för rea pris över tid helt enkelt.
Själv räknar jag med att utdelningen inom de närmsta åren kommer bli påverkad, därav vill jag helst ha ett lågt genomsnitts pris att köpa in mig på. Och sedan behålla dessa aktier över lång tid, med i slutändan en fin direktavkastning tack vare denna kris.
Citera
2020-03-14, 08:28
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Får man fråga varför? Vilken förkylning förändrade ditt liv för all framtid?

Du verkar inte va med i matchen.
Citera
2020-03-14, 08:32
Medlem
ctamps avatar
En kluring då, jag har +300k liggande på fonder, det dök igår fredag som en sten i sjön men ligger fortfarande + rent procentuellt mot när jag köpte det.

Ska jag sälja av innan de går minus och hålla stålarna på ett konto?..

Eller borde jag hålla käften och sitta still i båten?

Hur skulle ni göra? Kanske småinvestera i något annat som ni nämner här i forumet?
Citera
2020-03-14, 09:11
Medlem
submariners avatar
Hej,

Hittills ett relativt litet ’hack’ i kurvan: DN - Börsen får leva med krascher och kriser
Citera
2020-03-14, 09:18
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Själv har jag fyllt på i typ de mesta jag äger.
Evolution gaming dippade -8% vid öppning. Där köpte jag. Även fyllt på u storytel, fortnox.
Undviker förhoppningsbolag som försöker få fram vaccin.
Jag är långsiktig så ser detta som bra tillfällen.
Fortnox, är det verkligen så unika? För mig känns de bara som ännu ett bolag med affärssystem för små och medelstora företag.
Citera
2020-03-14, 09:29
Medlem
Jag kommer inom snar framtid ha ca. 1.2 miljoner att investera. Har ni några tips?
Citera
2020-03-14, 09:31
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Du verkar inte va med i matchen.
Det är inget svar. Förklara nu varför världen *varaktigt* kommer förändras av coronaepidemin.
Citera
2020-03-14, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Jag kommer inom snar framtid ha ca. 1.2 miljoner att investera. Har ni några tips?
Apple, intel, Microsoft, caterpillar, undvik bank och flyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in