2020-03-13, 23:45
Medlem
För övrigt kan jag tycka att om Dow jones nedgång på ~9% igår var störd så är förmodligen rekylen på ~9% i motsatt riktning är ännu sjukare.
Citera
Medlem
AoE3#1s avatar
https://www.barrons.com/articles/the-time-has-come-to-buy-apple-stock-analyst-says-51584114768

Allt pekar på att vi ser en uppgång i några dagar om inte hela veckan. Om det är en lång dead cat bounce vet jag inte, men vad jag och många andra ser är att det ska upp lite. Kan nog gå över gamla ATH för att sen dippa ner med 50% under en låååång recession. Lite vilda västern på marknaden.

Alla borde lägga in 10k i Bull på de nåt av de största bolagen och sälja onsdag eftermiddag. FED ger sitt slutgiltiga svar på Onsdag ang. hur mycket de ska pumpa in. De har redan pumpat in 1,5 biljoner dollar.
Citera
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Vad fint. Kunde du förutspå den gångna tidens utveckling för två månader sedan?

Dessvärre inte. Jag är uppriktigt besviken över min förmåga att förutspå den fulla effekten av covid-19.
Citera
2020-03-13, 23:50
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Dessvärre inte. Jag är uppriktigt besviken över min förmåga att förutspå den fulla effekten av covid-19.

Men nu vet du bättre?
Citera
2020-03-14, 00:00
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Men nu vet du bättre?

Jag inbillar mig det. Så till den milda grad att jag kommer att agera därefter..
Citera
2020-03-14, 00:07
Medlem
tinybitss avatar
Är verkligen bara nybörjare på det här. Har kört en hel del globala aktiefonder och det har ju givetvis totalsjunkit MEN kommer inte att hoppa ur nu, utan blir att fortsätta investera andelar nu då de är betydligt billigare - samma summa som tidigare månader. Även om det inte går förutspå ekonomin om 6 månader så känns det som att det lär jämna ut sig över sikt.
Citera
2020-03-14, 00:25
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Hade jag varit Bosse hade jag sagt nåt i stil med; -Jag var på börsen innan du kunde cykla..
Jag var iofs varit som du en gång i tiden, trodde på katastrof och var definitivt ute och cyklade... :-)
Citera
2020-03-14, 00:34
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Fast det påståendet är ju egentligen högst subjektivt utefter ens egna ändamål.
Det man kan enas om är väl kanske att de som har fullständig panik nu har tagit mer risk än vad de egentligen var beredda på.
Kanske man skulle ha investerat i något annat eller inget alls om man behövde pengarna imorgon.
De som skriker "Nu går det åt h-e" vad beträffar världsekonomin är nybörjare. De som skriker "Nu går det åt h-e" för att de tagit för stora risker är däremot... också nybörjare. :-D
Citera
2020-03-14, 00:36
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Jag var iofs varit som du en gång i tiden, trodde på katastrof och var definitivt ute och cyklade... :-)

Du e full.. Men det blir en vinst på sikt, under förutsättning att man spelar sina kort väl..

Nota bene; Marknaden har redan prisat in kommande scenario..

Inte helt omöjligt att det är jag som köper dina papper nästa vecka.
Citera
2020-03-14, 01:14
Medlem
Sålde alla mina aktier för en månad sedan och det är ju närmast sinnesjukt hur glad jag är för det idag. Hursomhelst, då sparade man lite pengar. Nu tror jag att det går att tjäna riktigt fett med pengar. Fett på det där sättet som gör att man inte längre behöver bry sig om så mycket.

Det finns dock en svårighet, och den är knepig. När hamnar vi riktigt i skiten gällande Corona. När är vi på Rock Bottom. Det kan vi säker strida om hur mycket som helst. Men det jag är säker på är att det inte är nu, det är inte när vi ser indikationer på smittspridning i Los Angeles och New York.

Det är när deras sjukvård har utsatts för samma problematiska situtation som vi sett på andra ställen i världen och kommunicerar att de kan hantera situationen och att antalet sjuka förminskas som vi kan andas ut. Då ska vi handla kvalitetbolag. Och sen ska vi skåla på de fina ställana i skärgården framöver.
Citera
2020-03-14, 04:50
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Min bedömning är att ekonomifolket inte förstår riktigt vad USA står inför och överreagerade positivt på Trumps tal. Min förutsägelse: blanka dow jones nu, köp nästnästa fredag då situationen med coronaviruset är betydligt dystrare.

Jag känner väldigt sällan för att ge råd på börsen. Första gången jag gör det efter jag känner mig ovanligt säker. Men jag har följt coronautveckligen mycket noggrant de senaste två veckorna och utifrån det förutsäger jag minst tusentals döda amerikaner och hundratusentals smittade inom två månader. USA är en krutdurk som väntar att explodera.

Dow Jones Industrial Average DJIA blankas vid kursen: 23,185 https://www.marketwatch.com/investing/index/djia

Påminn mig om två veckor.

Tror också stenhårt på detta. Har inga pengar just nu men hade absolut också gått in tisdag eller Onsdag nästa vecka. Ska absolut följa iallafall.
Citera
2020-03-14, 06:31
Medlem
CardinalSins avatar
Jag har redan försiktigt börjat öka vissa positioner. Säkert för tidigt om man tänker absoluta botten men den kommer jag inte pricka ändå. Så jag har ökat i ett av mina innehav som jag är extremt långsiktig i, som har god ekonomi och låg belåning, och dessutom är i en sektor som jag tror återhämtar sig fort (sjukvård, generiska läkemedel).

Sparar en del krut, dels i likvida medel, dels i räntefonder. De likvida medlen ska in i bolag jag tror på, 50% av räntefonderna ska ev. in i indexfonder. Men då ska vi längre ner och ha tecken på vändning innan det sker så det kan jag inte bedöma än.

Under turbulensen leker jag lite med minfutures på guld, silver och index. Småsummor, mest för att det är kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in