2020-03-14, 08:42
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Akt 147 del 2 Förhör av Springare med SD (nedanstående från sista sidan 59, glömde kolla vilket datum förhöret utspelade sig men måste vara ganska tidigt i utredningen.

MT: Mm, det finns en del på hennes Nas också, hon har berättat att hon skrivit saker där äh allt är inte rätt och det finns även en del fejkade bilder, äh i någon dold mapp på hennes Nas

PS: Mm

MT: Så hon har förberett bilder för att kunna ta fram om det behövs, jag vet inte vad det skulle vara för nått, jag tror inte dom finns men hon har berättat att det... finns

Någon som vet vad Nas är?
Nätverkshårddisk.
Citera
2020-03-14, 08:52
Medlem
sommarljums avatar
NAs reporter Christina beskriver J*han D*ahls vittnesmål och ställer på slutet av artikeln den relevanta frågan varför man inte kopplade ihop larmsamtalet ang gallskriken den 14 maj med försvinnandet dagen därpå?

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-det-var-nagra-sekunders-paus-mellan-skriken-som-om-nagon-hamtade-andan?referrer=a pp
Citera
2020-03-14, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Läser ikapp (för jag är krasslig) och kanske någon annan hunnit korrigera.

Det är INTE Lena som skriver detta. Det är skärmdumpar av meddelanden från SD!

Man får vara extra kritisk när man läser Snorets inlägg då han kört samma grova smutskastningkampanj mot Lena från början. Men han även flera ggr pekat ut hennes son N@a som mördaren, t o m ganska nyligen innan FUP släpptes.
Bara det säger det mesta.

Man kan helt enkelt bara scrolla förbi "snyt-pojkens" inlägg, jag gör det och jag vet fler som gör det. Frågan är om han nån gång har blivit avvisad av Lena och som hämnd måste svartmåla henne. Fast o andra sidan så skiter jag i vilket för "corona-näsan" blir bara fjantig med sina inlägg.
Lena älskade sina barn otroligt mycket och satte barnen först.
Lenas största intresse var visst inte att plocka i ordning hemma, so What, 2 av mina ungar är såna, ett par polare är såna. Dom har andra intressen som är viktigare.
Lena tog hand om ungarna, jobbade, ge-cachade, och satt med näsan i telefonen och bokade pipp-tider med olika killar.
En typiskt sökare.
Men oavsett vad hon gjorde så förtjänade hon inte att dödas.
Sen kan sken-heligt kristna i tråden tillsammans med "snyt-bäbisen" skriva vad dom vill.
Scrolla bara förbi, det gör jag.
Citera
2020-03-14, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Nätverkshårddisk.
Tack till Dig och Annie för svar!

Kan det vara något som SD inte kommer åt via LW:s telefon och ev smög sig in i LW:s hus för att komma åt hennes dator som fanns hemma?
Citera
2020-03-14, 09:04
Medlem
Citat:
Jag har bestämt för mig att SD sagt i förhör att LW inte lämnade yngste sonen ensam, iaf inte några längre stunder. Undrar om det inte framkom i SD:s spekulationer ang mordnatten (att LW inte skulle lämna hemmet frivilligt när barnet sov).

Vad SD sagt i den frågan har jag inte läst.

Däremot säger Lenas mångåriga vän J*enny F*oley, som är bosatt
i Skottland och jobbar som psykolog, bland annat:

Från Aktbilaga 150, sida 206, 27/7 -18

J*enny: - Lena blev alltmer vårdslös i sitt beteende. Exempelvis gick
hon hemifrån för att träffa SD, när Ar*n sov i bostaden.

(Och nej, bäst att tillägga, det är inte för att smutskasta Lena, återger
endast vad J*enny - som kände Lena mycket väl, sagt.)
Citera
2020-03-14, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Här kommer en jättelång sammanfattning av SD:s och i viss mån HD:S digitala (och andra) aktiviteter fredagen 11/5 -18
LW:s eftermiddag kommer också med på sluttampen.
Hoppas att något av det är svar på någon av era frågor

SD lämnar kontoret 12.07
Kommer tillbaka 12.14

Så vitt jag kan bedöma så befinner han sej sen på kontoret och grejar med alla möjliga mail och Messenger med mera. Bland annat till HD, 12.30

12.35 "forcerar" han dörren, men går inte ut. (Är det då han släpper in LW?)

En oväntad digital inaktivitet tar sin början (men det kanske händer något irl) fram till 12.48 då det dimper ner (?) en elektronisk faktura.

Direkt efter det börjar SD (eller iaf någon) googla på fyrhjuling, Örebro, mer mera sådant.

12.53 lyssnar (?) han (?) på webradio.

Sen är SD overksam (?) fram till 13.23 då det åter noteras aktivitet, Explorer content (jag kan inte tolka vad som händer, men så ser det ut).

Efter detta är han åter igång med sitt vanliga googlande, Aftonbladet, radion, Kinashopping, Fyndiq med mera.

13.53 dyker vännen JG upp i bilden via Messenger, i en gruppchat där även HD ingår, fast bara passivt. Denna chat håller på till ca 14.00 och handlar om JG:s hus, efter vad jag kan förstå.

Sedan mailar SD lite som verkar vara jobbrelaterat - och 14.16 får han mess från HD.

De håller på och messar till 14.23 och det förefaller handla om caching.
14.25 kontaktar SD någon M M för han verkar brydd över några loggar, geocaching.

Efter det knåpar han vidare till 15.06 då han öppnar dörren, men inte går ut.

Ja, han jobbar vidare med Facebook, Spotify, googlar på tala-i-tungor etc.
Han har också kontakt med en A M på whatsapp från och till fram till 16.17

16.23 kontaktar SD en T J Industritornet och frågar om man kommer åt "ditt bygge sent ikväll"
De har lite "snack" fram och tillbaka och det visar sej på slutet att T J tror att SD är "betongkillen", avslutas 16.49

16.56 kontaktar SD HD och frågar om han "får ta en ny"
17.31 svarar hon "så klart"

17.32 Inpassering G-vik Lost City Gym Torr
17.56 Inpassering G-vik Lost City Gym Blöt

17.57 Mess till HD "Längtar till tisdag"
17.58 Messar en bild till HD

19.07 3 mess från HD till SD "Gulligt av tjejerna" "Snäll pappa" "Skönt att simma?

Efter detta är det ingen kontakt mellan SD och HD - som man kan se i alla fall - förrän 20.21 då han svarar "Nä" - (på vad vet jag inte)
Han skickar då också en bild till HD
HD svarar 20.52 "Pensionärskulor!"
23.03 HD hör av sej på Messenger, 2 ggr
SD svarar 23.10

Och det är allt för den dagen. Vad gäller kontakt mellan SD och HD.

Sen fortsätter han att ha kontakt med en del andra
Och så finns det ju någon som vill få kontakt med honom, nämligen LW. Men då har den 11/5 övergått i den 12/5 och klockan är 00.08

00.32 ringer SD polisen.

Angående vad LW gör under eftermiddagen, och om det skulle kunna kopplas ihop med SD:s göranden och låtanden så kan hon ju - enligt tidigare inlägg - ha varit på hans kontor på "lunchen".

Hon cyklar till rehab 13.30, lämnar 15.10 och kommer tillbaka till stan/Krämaren ca 15.15
15.11 pratar hon i telefon med J J och hon verkar befinna sej i en butik

15.32, 15.37 och 15.42 fångas hon på övervakningsfilm på Stadium
15.48 samtal med J J, hon berättar att hon får hjälp med sin väska som är tung "20 kg hantlar i den"

15.57 cyklar hon hem

Hon skulle ha kunnat slinka in till SD mellan 15.15 och 15.32 men då sitter han som bäst med Whatsapp och Facebook. Det är heller ingen notering om att han eller någon annan "forcerar" dörren, för det sker 15.06
Ang HD:s mess till SD vid 19-tiden, "snäll pappa" utgick hon från att SD hade barnen med sig till Gustavsvik och badade? SD:s svar "nej" kanske var svaret att barnen inte var med.

Det verkar vara väldigt osäkert gällande barnen och var de var under den 11:e.
Var de hemma hos SD när han var ute och jagade bovarna eller ej?
Citera
2020-03-14, 09:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Din fru är en "ceeper" det är en sak som är säker, du får låsa in guldklimpen i kassaskåpet om du ska ut och resa, sådana kvinnor växer inte på trän liksom.

Yes mycket kladd är det att hantera, undrar varför de hade sådan motvilja mot att använd kondom, skulle ju löst mycket av deras djävla drällande med sperma i tid och otid.

Som sagt, problemet är ju att de har dammsugit både BO och brottsplatsen och inte hittat något spår efter MGM, skulle de haft sex så kan jag garantera att de hade drällt DNA lite varstans på platsen, fan hittar man spår efter minst två mäns sperma i BO,s otvättade trosor då finns det fan ingen gräns för vad man borde ha hittat på brottsplatsen.

Jo. Självklart är sexuell aktivitet på just brottsplatsen orimlig såklart. Det hade dom sett direkt. Platsen är totalt damsugen på dna, och Lena är vrängd ut o in på obduktionen så nån sexuell aktivitet med utlösning på brottsplatsen är utesluten.

Kan du se det som troligt att dom hade sex på morgonen/förmiddagen innan Lena var hos polisen... Eller på eftermiddagen efter att Lena vart hos polisen. På kvällen hade dom ju annat och göra och på natten dog hon ju.
Fönstret är ju inte stort för möjligheten med sex, men det står ändå på glänt där på förmiddag eller eftermiddag.
Citera
2020-03-14, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
När man slår i sån ilska och frustration, med hat, så orkar man underligt mycket mer än annars. Så vikten är nog inte ett problem, ifall den inte är liksom löjligt stor.

Men ja, jag reagerade på att han hade både pannlampa och ficklampa i handen, när han ringde 112 på mållgangänget.

Under radarn, just så. Det ser lite udda ut att gå med t ex kaninbursdelar eller spadar. Men en rejäl nog ficklampa, om natten. Det är inget man reagerar på.

Minns inte att jag sett ficklampa i beslag och jag har inte läst att de sökt efter d-en. Men jag har nog inte läst allt. Tänker om någon har, vi är ju många här!

Tänker mig att om man slår många hårda slag med en Maglit så borde det kanske lossna någon del från ficklampan? Man slår med "bakdelen" men är den typ helgjuten?
Citera
2020-03-14, 09:11
Medlem
Citat:
Bra sammanfattning/gräv med tider!

Mina funderingar/tankar

12.33
LW på Stadium kanske hittat hantlar till födelsedagspresent som hon inte vet hur hon ska forsla hem.

13.30
LW till rehab, finns tid att träffa SD på kontoret (mellan dessa tider som Du skriver) och han erbjuder sig att fixa hem det tunga paketet.

15.46
LW tillbaka på Stadium kvitto på att hon handlar.

15.48
LW chattar/sms till någon JJ att hon får hjälp med hemtransport.
Om SD lovat fixa hem paketet så lyckas hon få det till hans kontor som är ganska nära Stadium.

16.10
SD lämnar kontoret till Gustavsvik ganska omg (hinner nog inte hem däremellan).
Kanske han har kvar paketet på kontoret för senare hemforsling (det är några dagar kvar innan LW:s son fyller år).

Fick sonen hantlarna? Om det är som jag funderar på att SD erbjudit sig hemleverans... när lämnade han över dessa till LW... blev det gjort?
Vem var det som bar ut något tungt... var det från SD:s hus? SD:s svärfar när de forslade bort saker från SD:s hus bla till återvinning?

Fy tusen vad utredarna måste ha pusslat med alla tider, bekanta mm i detta fall, inte undra på att det har tagit tid! Bara hoppas nu att det inte fattas någon bit...

Lördag em och kväll var det födelsedagskalas för Ar*n hemma hos UW,
där flera var samlade och firade honom.

När kalaset var slut, hjälpte Lenas föräldrar henne med ett tungt paket
och körde hem paketet till Lenas bostad. Vad som var i paketet har ej
kommit fram, hantlar har exempelvis föreslagits.
Citera
2020-03-14, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, säker identifiering av MGM och en annan nisse som jag glömt namnet på.

Ja, det stämmer.
Dom testade väl 10 par trosor.
Var väl sperma i 9 av dom, typ.
Vara från 2 män i ett eller två par.

He he he he.

Lena var verkligen singel med smak på det goda.
Fatta inte hur hon orkade, det måste väl bli lite ömt tillslut kan jag gissa.
Måste haft elefant-hud i underlivet.
Citera
2020-03-14, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Lördag em och kväll var det födelsedagskalas för Ar*n hemma hos UW,
där flera var samlade och firade honom.

När kalaset var slut, hjälpte Lenas föräldrar henne med ett tungt paket
och körde hem paketet till Lenas bostad. Vad som var i paketet har ej
kommit fram, hantlar har exempelvis föreslagits.
Tack för svar och förklaring till var/när det tunga paketet kom på tal!
Citera
2020-03-14, 09:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hela förhöret är ju jätteunderligt.
SD får frågor på var de (L*ena och han) brukar ha sex och det håller på på flera sidor med SDs konstiga förklaringar som inte håller ihop, den ena konstigare än den andra.

Det finns inte mycket sanning där inte.

Samma aktbil, sid 767

"FL I: Vad kommer det sig då att..du kan ha sex nere i källaren med Lena och dina barn är
hemma men du kan inte träffa hennes .. hennes barn? Tänk om barnen har kommit ner hur
tänkte du då?
MT: Därför jag vet att .. om mina barn .. och det där är ju bara kvällstid som vi pratar om när
barnen sover .. och dom sover på övervåningen .. och skulle dom vakna och komma ner .. gå på
toa eller vilja ha sällskap eller nått så går dom inte ner i källaren utan dom går ju ner till
entreplanet .. att dom skulle få för sig och gå ner i källaren det finns inte.
FL 1: Det finns inte?
MT: Nej det finns inte.
FL 1: Näe .. för du .. jag menar Hanna bodde ju också under den här tiden .. hemma .. ni hade sex
hemma hos er.
MT: Mm.
FL 1: Det tyckte du inte heller var .. konstigt?
"

//
"MT: Det har i huvudsak varit när Hanna inte har varit på plats.
FL I: Ja .. men hon kan ju komma hem?
MT: Eh .. ja om jag inte vet att hon är bmta. Om hon är borta på jobb så vet jag nej men hon
slutar inte före tio .. eller om hon är bortrest.. ja men då är hon bortrest.
FL I: Mm .. det är klart om . Lena kommer in och du säger att det är nattetid och Lena
kommer innanför ytterdörren så är det klart grannarna måste ju se sånt eller hur? Eller
vilken ... vilken väg gick hon igenom då tycker du? eller tror du?
MT: Nu förstod jag inte ...
FL I: Nej men jag tänker just på det du ville ju inte .. inte visa att ni hade en relation.
MT: Mm.
FL I: Och Lena måste ju gått genom dörren åtminstone eller gick hon genom nått fönster när
hon skulle in till dig?
MT: Ah gick väl i princip alltid källarvägen men eh ..
FL 1: Mm. och den är ju på framsidan ..
"

Och så där håller det på.....
Man kan ju inte tro på ett ord.

Hahaha vilket snömös

Som han slingrar sig - och självmotsägelser hela tiden!
Det är som att fråga ut ett barn som stulit godis.

Dom som hänvisar till hans svar som vore de fakta får nog ta och rannsaka sig själv lite.
Det handlar inte om att vara objektiv, utan att se rimligheten i bl.a akrobatsex,
”Betesvägens Blodbad” och rutinerad polispatrull som inte lyckats ha ett rätt/ljuger.

Dessutom är en av dom polisinspektör, då har du jobbat ca 10 år, då man rutinerad.
De flesta stannar på polisassistentgraden.

”– Vi har inte sett till några ungdomar där under tiden. Det är inget annat folk i rörelse, säger polisinspektören. 45-åringen som hade en pannlampa på huvudet och en ficklampa i handen.
– Personen säger att han letar efter ungdomarna och vi tycker det är jättekonstigt. Det är inte ett normalt beteende. Tidpunkten på dygnet är fel. Det är konstigt helt enkelt.
Enligt polismannen uppgav 45-åringen att han bodde i Vivalla. Men vi konstaterar att det inte stämmer med uppgifterna han lämnar, säger polismannen och fortsätter.

– Om en person har ett avvikande beteende märker jag det. Det är mitt jobb. Den här mannen hade ett avvikande beteende. Poliserna ska ha uppfattat situationen som olustig men valde ändå att släppa det eftersom de hade annat arbete att utföra”.

https://www.na.se/artikel/polismannen-om-motet-med-45-aringen-i-skogen-vi-tycker-det-ar-jattekonstigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in