2020-03-14, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Blodiga med krossade skallar med får man anta? Då inte sällan grov misshandel med slag mot huvudet och trafikolyckor framkallar en stroke eller flera. Hon är ju - i alla fall för tillfället - friad från misstankar för mordet.

Men med SD´s förkärlek till mosade, blodiga döda djur (helst med tarmar som välter ut ur kroppen) och en sjuksköterska som borde vara van vid blod och trauma och som dessutom förefaller överlycklig efter LW´s våldsamma död, så är det svårt att utesluta något, tyvärr.

Jag hoppas verkligen man är på fel spår här, för barnens skull. Men: I rest my case... Detta fall slutar aldrig att chockera oss som följt det från första dagen.

Paret D´s uppförande och ljugande slutar heller aldrig att förvåna, skrämma och äckla mig. Det kommer bara mer hela tiden. Och hela tiden är det vi lär oss om detta fall och om de inblandade och deras efterföljande svans, visar sig vara något mycket värre och sjukare än vad vi någonsin kunnat tro.

#TeamÅsaHiding

Håller för högst troligt att du har rätt i vad du skriver, vilket jag också sett i andra trådar.
Har tyvärr inte själv följt detta fall från början men läst en del protokoll och förhör med främst vänner, arbetskamrater och barnen W.
Därefter gick det plötsligt inte att öppna pdf-filer, annars hade jag varit mer påläst nu.

Stackars barn! Som du säger.
En vansinnig och manisk lögnhärva är alltihop med några trollkarlar i spetsen som driver dramat.
HD:s yrke innebär ju med sannolikhet att hon är ganska härdad vad beträffar trauman och trasiga kroppar. Som sjukvårdspersonal måste man ofta ha is i magen på vissa avdelningar.
Blir intressant den dag hon blir fortsatt förhörd, vilket man kan vänta.
Citera
2020-03-14, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ff aktbilaga 147 s 771, ( har inte läst klart 147 ännu, som tur är har jag ett liv utanför fb )

FL2: Men är det i Hjärsta-området eller tar du dig utanför.

MT: Nej över hela staden ..

FL2: Över hela staden ..

MT: Jag .. jag går ofta längre än en mil eh .. på kvällarna.

FL2: Och då bruka Lena vara med dig?

MT: Mm ganska ofta.

MT: Ah men det så .. ja hon följde med mig ut fast hon hade barn hemma.
FL2: Men så långt bo11 som genom .. en mil bort från Hjärsta?
FL2: Fast hon hade barnen hemma?
MT: Ja ..

En omtänksam mamma som lämnar sina barn ensamma för att träffa sin sexpartner, hon var mer intresserad av hans fysiska kontakt med SD, sen att barnen låg ensamma bekom henne inte.
Jag har bestämt för mig att SD sagt i förhör att LW inte lämnade yngste sonen ensam, iaf inte några längre stunder. Undrar om det inte framkom i SD:s spekulationer ang mordnatten (att LW inte skulle lämna hemmet frivilligt när barnet sov).
Citera
2020-03-14, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Aktbilaga 147, sid 4
"När träffade du Lena senast? Stefan träffade Lena i fredags, den 11 maj, vid lunchtid. Lena kom då upp på hans kontor och hälsade på."

Så vitt jag kan utläsa från aktbilaga 145 håller han på och grejar med något på dator eller mobil typ hela tiden, kollar olika hemsidor, mailar.
LW å sin sida är lika upptagen hon, inte minst i Norge-chatten. Hon verkar under denna förmiddag vistas i hemmet.
LW cyklar från sin bostad till Krämaren - som för all del inte verkar ligga så långt ifrån SD:s jobb, om jag kollat rätt - ca 12.23 Innan dess är hon "ledig" från chatt under 40 min från 10.58- 11.38, men inget tyder på att hon då lämnat hemmet.

Hon kommer fram till Krämaren/stan 12.33

13.30 cyklar hon från stan till Rehabcenter.
Hon kan alltså ha möjlighet att träffa SD mellan 12.33 och 13.30
Bra sammanfattning/gräv med tider!

Mina funderingar/tankar

12.33
LW på Stadium kanske hittat hantlar till födelsedagspresent som hon inte vet hur hon ska forsla hem.

13.30
LW till rehab, finns tid att träffa SD på kontoret (mellan dessa tider som Du skriver) och han erbjuder sig att fixa hem det tunga paketet.

15.46
LW tillbaka på Stadium kvitto på att hon handlar.

15.48
LW chattar/sms till någon JJ att hon får hjälp med hemtransport.
Om SD lovat fixa hem paketet så lyckas hon få det till hans kontor som är ganska nära Stadium.

16.10
SD lämnar kontoret till Gustavsvik ganska omg (hinner nog inte hem däremellan).
Kanske han har kvar paketet på kontoret för senare hemforsling (det är några dagar kvar innan LW:s son fyller år).

Fick sonen hantlarna? Om det är som jag funderar på att SD erbjudit sig hemleverans... när lämnade han över dessa till LW... blev det gjort?
Vem var det som bar ut något tungt... var det från SD:s hus? SD:s svärfar när de forslade bort saker från SD:s hus bla till återvinning?

Fy tusen vad utredarna måste ha pusslat med alla tider, bekanta mm i detta fall, inte undra på att det har tagit tid! Bara hoppas nu att det inte fattas någon bit...
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-03-14 kl. 06:48.
Citera
2020-03-14, 06:53
Medlem
sommarljums avatar
Ni som varit på rättegången de senaste dagarna, hur verkar SD?
Hur reagerar åhörare när SD uppenbart sitter och ljuger, är tyken och uppnosig mot åklagarna?
Ang Mållgankvällen så är det sannolikt ingen som tror på att SD uppgett sin riktiga identitet, och att den polisman som vittnar i rätten ljuger, som SD påstår?
Citera
2020-03-14, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nä, det stannade vid att dom googlade på hur det skulle se ut som plötslig spädbarns död.
Föräldrar som sitter och googlar hur dom skall döda sitt barn och komma undan med det.
Dom sitter du och försvarar dag ut och dag in.
En mamma som sen vill att Stefan skall döda hela familjen.
Henne tycker du synd om.
En kvinna som sitter och ljuger som en häst travar i förhör, och försvarar sin man som har varit otrogen mot henne i över 6 år.
Hon skyddar en mördare.

Henne sitter du och försvarar.

Jag förstår verkligen varför Stefan var otrogen mot henne. Jäklar vilken kass fru och mamma hon har varit.

Jag blir nästan mörkrädd när jag läser hur vissa resonerar. Hur tusan kan man försvara nån som tycker att det är ok att döda eller överhuvudtaget tänker tanken på att döda.
Det är ganska tydligt i tråden vilka som har lite för mycket inblandning med dom inblandade. 🙈 Moral och civilkurage verkar vara en bristvara.
Citera
2020-03-14, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ursprungligen postat av Krmkr
Min fru suger en golf-boll genom en vatten-slang om hon är på rätt humör.. He he he.

Problemet är också att sperman finns både på framsidan och baksidan på kjolen.
Hur fan har det gått till.?
Två itlösningar kanske.?
Med andra ord så borde i alla fall sperman ha kommit på kjolen mellan fredag eftermiddag och måndag kväll innan Gustavsvik.

Judi*th har berättat att Lena var hos Stefan på Lördag morgon/förmiddag.

LW hade ju först legat på magen på brottsplatsen enligt polisprotokoll, sedan på sidan.
När hon låg på magen kan SD avskedsejakulerat ..?
Även innan eller efter avseende framsidan av kjolen.

Jag skulle gissa att den sexuella upphetsningen var som störst någon gång mellan de sista av de 17 slagen. En sexualsadistisk psykopats höjdpunkt. Det har nog räckt både till fram och baksida på kjolen.
Senast redigerad av Remark 2020-03-14 kl. 07:33.
Citera
2020-03-14, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Att dom gjorde, det är ju en sak som är säker i alla fall.

Ja, MGM,s DNA finns på ringen och BO,s DNA på tvättmaskinen och under plösen på en av MGM,s skor men åklagarna jobbar ju med ett fall där MGM och BO har haft en relation i minst 10 år enligt åklagarna själva, jag ger mig fan på att det fortfarande skulle gå att hitta DNA från min senaste fru hemma hos mig trots att det är mer än 10 år sedan vi skilde oss.

Det anser jag är en svårighet för åklagarna, de kan inte tidsbestämma DNA så hur ska de bevisa att det kommit dit efter mordet?

Ja det är lite klurigt men det är väl här domarens och rådmännens expertis kommer in.

Gissningsvis blir det väl någon form av ett sannolikhetsavvägande som kommer avgöra utfallet i TR.

På så sätt att det hela sammantaget (teknisk bevis och indicier) ställs mot trovärdigheten i SD:s förklaringar, omständigheterna runt om dessa samt i övriga vittnesutsagor.

Vi får vänta och se helt enkelt hur utfall och motivering lyder.
Det kommer också några intressanta vittnen till så ännu är det inte över.
Citera
2020-03-14, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Och nu kontrar han med att SD’s alla historier är fullt rimliga, så vilka andra indicier pratar du om egentligen?!

Ja trovärdigheten i utsagorna och dess omständigheter ligger väl i betraktarens ögon.
Citera
2020-03-14, 08:14
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vidrigt att läsa! Viktigt att du förmedlade detta!
Kan hon ha menat att om hon tar dem så kan inte SD göra det?
Eller varför skulle hon egentligen göra så enligt henne själv, tro?
Jag trodde nog hon älskade barnen trots den turbulenta tillvaron.
I så fall, se så fel man kan ha.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Kan inte du försöka tänka innan du låter fingrarna fladdra över tangenterna så du inte framstår lika okunnig när det gäller sex som du är om din oskuldsfulla lilla flicka. Det finns annat sex än skott i grottan jag lovar,,,.

Kanske särskilt för Lena vars omättliga sexbegär stegrades med varje dödshot..
---------------
Aktbilaga Facebook Messenger del E (s 1-1060) (1) pdf sid 191 .

Lena Wesström
Han är ett odjur!
22 jun 2017 12:57

Lena Wesström
"Jag vet inte vem jag ska ta först, dig eller barnen. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Det
slipper du se om jag tar dig först."
22 jun 2017 12:57

Lena Wesström
Skulle det brisera och bli känt brett i vårt sammanhang, då kommer jag inte att skydda nån av dem.
Då berättar jag om hur han behandlat mig, låtit mig tro det skulle bli vi, sedan vänt mig ryggen och
varit elak, varit så rädd bli avslöjad att han gått på mig fysiskt flera gånger och dödshotat både mig
och barnen
----------------
Detta skrivet till en hennes duperade medgörare vid namn C*hristian von B*ennigsen som agerat Cutman i hennes 12:rondaren mot döden. Undrar hur han mår?

Läser ikapp (för jag är krasslig) och kanske någon annan hunnit korrigera.

Det är INTE Lena som skriver detta. Det är skärmdumpar av meddelanden från SD!

Man får vara extra kritisk när man läser Snorets inlägg då han kört samma grova smutskastningkampanj mot Lena från början. Men han även flera ggr pekat ut hennes son N@a som mördaren, t o m ganska nyligen innan FUP släpptes.
Bara det säger det mesta.
Citera
2020-03-14, 08:20
Medlem
Akt 147 del 2 Förhör av Springare med SD (nedanstående från sista sidan 59, glömde kolla vilket datum förhöret utspelade sig men måste vara ganska tidigt i utredningen.

MT: Mm, det finns en del på hennes Nas också, hon har berättat att hon skrivit saker där äh allt är inte rätt och det finns även en del fejkade bilder, äh i någon dold mapp på hennes Nas

PS: Mm

MT: Så hon har förberett bilder för att kunna ta fram om det behövs, jag vet inte vad det skulle vara för nått, jag tror inte dom finns men hon har berättat att det... finns

Någon som vet vad Nas är?
Citera
2020-03-14, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
När man slår i sån ilska och frustration, med hat, så orkar man underligt mycket mer än annars. Så vikten är nog inte ett problem, ifall den inte är liksom löjligt stor.

Men ja, jag reagerade på att han hade både pannlampa och ficklampa i handen, när han ringde 112 på mållgangänget.

Under radarn, just så. Det ser lite udda ut att gå med t ex kaninbursdelar eller spadar. Men en rejäl nog ficklampa, om natten. Det är inget man reagerar på.

Minns inte att jag sett ficklampa i beslag och jag har inte läst att de sökt efter d-en. Men jag har nog inte läst allt. Tänker om någon har, vi är ju många här!

De har ju undersökt en del av ett rör (avlopp?) som hittats på mordplatsen. Vet inte om de dragit nån slutgiltig slutsats om den.

Ja en ficklampa känns som något centralt att utreda. Både med tanke på när SD var ute och jagade ”snorungar” och som mordvapen.
Polisen menade att han sagt han varit på krogen den kvällen? Med pannlampa och ficklampa? Ja det är inte konstigt att det råder frågetecken vad han hade för sig den kvällen.
Senast redigerad av Avel 2020-03-14 kl. 08:46.
Citera
2020-03-14, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Akt 147 del 2 Förhör av Springare med SD (nedanstående från sista sidan 59, glömde kolla vilket datum förhöret utspelade sig men måste vara ganska tidigt i utredningen.

MT: Mm, det finns en del på hennes Nas också, hon har berättat att hon skrivit saker där äh allt är inte rätt och det finns även en del fejkade bilder, äh i någon dold mapp på hennes Nas

PS: Mm

MT: Så hon har förberett bilder för att kunna ta fram om det behövs, jag vet inte vad det skulle vara för nått, jag tror inte dom finns men hon har berättat att det... finns

Någon som vet vad Nas är?
Jag visste inte heller, googlade, rasslade till med massor av träffar...
Nätverkslagring.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Network_Attached_Storage
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in