2020-03-14, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det är stor sannolikhet för det. Men är du ung och frisk så reder du ut stormen, ta hand om dig, ta det lugnt och vila upp dig, ät bra mat, drick ordentligt. Gå inte ut (du kan smitta andra), be någon kompis handla till dig.

Det går nog att testa dig i efterhand och se vad du har för antikroppar.

Från vad jag sett så är torrhosta, verk och feber symptomen. Snuva och nästäppa låter inte som Corona utan vanlig influensa, men man kan inte vara säker såklart.
Citera
2020-03-14, 04:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Enligt de italienska läkarna så är barn superspridare, just på grund av att de får så lindriga "förkylnings symtom". Men samtidigt sprider de viruset runtomkiring sig.

Blir vårdpersonalen sjuk finns ingen vård.

Allt handlar inte om fina mormor och morfar men för mig handlar det om alla grupper, speciellt min barns underbara mormor och morfar, älskar er. Inget får hända dem.

Kan säkert vara så, dock blir de i allmänhet inte allvarligt sjuka, så de kan vara i skolan när de är friska och skippa besök hos mormor om de är sjuka, eller friska, så slipper mormor riskera att bli allvarligt sjuk och i värsta fall dö.
Citera
2020-03-14, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Ett exempel är denna snubben som förutsåg det scenariot vi ser utspelar sig just nu ganska minutiöst: https://www.youtube.com/watch?v=E3URhJx0NSw

Jämför med Tegnell som haft fel gång på gång under virusets spridning.

Om det är någon som förtjänar en lista där man listar upp Fake News så är det Tegnell. Saker som "Spridningen kommer inte ta sig bortom Asien", "Barn kan inte smitta vuxna", "Det förekommer inte asymptomatisk smitta" osv.
Citera
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Enligt de italienska läkarna så är barn superspridare, just på grund av att de får så lindriga "förkylnings symtom". Men samtidigt sprider de viruset runtomkiring sig.

Blir vårdpersonalen sjuk finns ingen vård.

Allt handlar inte om fina mormor och morfar men för mig handlar det om alla grupper, speciellt min barns underbara mormor och morfar, älskar er. Inget får hända dem.

Vilka italienska läkare påstår att barn är smittspridare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan säkert vara så, dock blir de i allmänhet inte allvarligt sjuka, så de kan vara i skolan när de är friska och skippa besök hos mormor om de är sjuka, eller friska, så slipper mormor riskera att bli allvarligt sjuk och i värsta fall dö.

De kommer smitta sina föräldrar. Samma föräldrar som fått uppmaningen att stanna hemma om de så mycket som känner en irritation i halsen. Då slår man ut stor del av arbetskraften, inklusive vårdpersonal.
Citera
2020-03-14, 04:05
Medlem
Stones avatar
Vänstern börjar inse att globalismen gör samhällen svagare. Det var ju ett nyktert uppvaknande. Vi är inte självförsörjande vilket vi borde. Något gott kommer ur detta.

Sen kanske vi upptäcker att vi borde kunna försvara oss också.
Citera
2020-03-14, 04:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Statsepidemiologen är tydligen inte en populär referens dessa dagar. Men ditt undergångsscenario tar redan stopp vid tacobuffén, alltså punkt 2.

Trots allt litar jag mer på statsepidemiologen än vad någon på Flashback, enligt egen utsago, räknat ut med röven.

Tegnells egna uträkningar och prognoser verkar också tagna från röven. Det har de allra flesta insett vid det här laget.
Citera
2020-03-14, 04:06
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Tegnells egna uträkningar och prognoser verkar också tagna från röven. Det har de allra flesta insett vid det här laget.

Men det är inget svar på frågan.
Citera
2020-03-14, 04:06
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du har uppfattar situationen korrekt. Nu är frågan vad du ska göra åt det? Inget våld tack!

Våld är den odugliges sista utväg.

Jag har ingen insikt i vad man kan göra. Men jag är övertygad om att det finns 100-tals företag med produktions kapacitet som villigt kan omdirigeras till beredskapsproduktion, o leverera mycket av det som behövs, förutsatt att material finns att tillgå. Handsprit borde kunna levereras utan problem då råvaran finns i stora mängde o kan i princip tillverkas där det finns en tappningslinje.

Övrigt kan vara svårare.
Då jag misstänker att filtermaterial o material för skyddsdräkter troligtvis inte produceras i Sverige av svenska råvaror.
Citera
2020-03-14, 04:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Man blir förskyld......tror de flesta flascbackare klarara av en förskylning, måla inte fan på väggen som ni älskar.

Och äldre personer har stor risk att dö samt människor i riskgrupper. Men det är klart, bara för att det i just ditt fall inte är sannolikt att du dör så kan man göra och säga lite som vill.
Citera
2020-03-14, 04:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Ett exempel är denna snubben som förutsåg det scenariot vi ser utspelar sig just nu ganska minutiöst: https://www.youtube.com/watch?v=E3URhJx0NSw

Jämför med Tegnell som haft fel gång på gång under virusets spridning.

Han har haft fel om peak och lite andra detaljer, men i det stora hela så ser vi att utvecklingen är ungefär så som han har förutspått, och än så länge har vi inga sjukhus som håller på att överbelastas eller massdöd, i harmoni med strategi och målsättning.

Kan såklart ändras, men där är vi inte nu.
Citera
2020-03-14, 04:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har
Från vad jag sett så är torrhosta, verk och feber symptomen. Snuva och nästäppa låter inte som Corona utan vanlig influensa, men man kan inte vara säker såklart.

Torrhosta, huvudvärk, allmän värk, feber, nästäppa - mycket vanliga symtom. I övrigt vet jag inte, jag är ingen läkare, För att sedan övergå till allvarliga symtom på andningsapparaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in