Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag skiter fullkomligt i vilka avsikter du har, däremot accepterar jag inte att du offentligt påstår att jag har uttryckt något som jag inte har uttryckt.
Det är just vad du gjorde, skapade oreda genom att förvränga vad jag skrev, det fungerar inte så.
Då hjälper jag dig en gång till med tolkningen av vad jag uttryckte, så kanske det fastnar ordentligt den här gången.
Att stänga skolor kan sannolikt ge mycket negativa effekter på ett antal skolbarn, Folkhälsomyndigheten uttryckte det under fredagens presskonferens. För många barn är skolans värld en fristad, en fristad ifrån hemförhållanden som varken du eller jag skulle önska vår värsta fiende.
Att stänga alla skolor måste vägas mot ovanstående vilket Folkhälsomyndigheten också gav uttryck för.
Vi vet att mycket få barn får allvarlig sjukdom av det här viruset, många inte ens betydande symptom. Empiri talar för att vi blir immuna, således bättre att den delen av befolkningen som är barn blir immuna än inte blir det. Det drar på sikt ner R värdet.
Under tiden som flockimmuniteten byggs i populationen skyddar vi de svaga genom att inte vara i kontakt med dem, när tillräckligt många är immuna sjunker också risken för att många svaga smittas, särskilt samtidigt.
Att svaga många gånger kan vara på gränsen mellan liv och död är ett faktum, just därför är det viktigt att de skyddas, dock måste det vägas mot konsekvenserna av att stänga skolor.
Att riskera att ett barn far illa som en konsekvens av en nedstängd skola , kanske begår självmord, för att rädda en människa som inte har lång tid kvar här på jorden är vad jag menar med att vara beredd att gå över lik för att rädda en kryckling.
Hoppas att du nu förstår resonemanget lite bättre.
Enligt de italienska läkarna så är barn superspridare, just på grund av att de får så lindriga "förkylnings symtom". Men samtidigt sprider de viruset runtomkiring sig.
Blir vårdpersonalen sjuk finns ingen vård.
Allt handlar inte om fina mormor och morfar men för mig handlar det om alla grupper, speciellt min barns underbara mormor och morfar, älskar er. Inget får hända dem.