2020-03-14, 02:03
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
Jag har testats positiv på sjukhus, där jag även arbetar till vardags. Arbetar i en position där det initialt ansågs riskfyllt att arbeta vid minsta symptom. Nu vid samhällssmitta kommer vi möjligtvis till ett mardrömsscenario där man får arbeta så länge man kan stå på benen.
Hoppas iallafall att kunna arbeta igen inom ett par/tre veckor men har nu nåtts av information, ej verifierad, att man kan sprida smitta långt efter 14 symptomfria dagar.

Den som lever får se.

Lite märkligt..då min fru arbetar som sjuksköterska och ännu inte erbjudits någon test. Då har hon ändå fått rycka in på Akuten vid några tillfällen och skall arbeta nu i helgen (hon kom hem i kväll efter ett 15-22 pass och skall iväg i morgon igen 8-22 och på söndag 9-19

Det har pratats om testning men inget hittills för de som tillsynes är friska. Ev. För att kunna behålla personalen arbetande då det redan nu är svårt att få fram utbildade sjukskötersor i vårt landsting.
Senast redigerad av flaskborste 2020-03-14 kl. 02:09.
Citera
2020-03-14, 02:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag har testats positiv på sjukhus, där jag även arbetar till vardags. Arbetar i en position där det initialt ansågs riskfyllt att arbeta vid minsta symptom. Nu vid samhällssmitta kommer vi möjligtvis till ett mardrömsscenario där man får arbeta så länge man kan stå på benen.
Hoppas iallafall att kunna arbeta igen inom ett par/tre veckor men har nu nåtts av information, ej verifierad, att man kan sprida smitta långt efter 14 symptomfria dagar.

Den som lever får se.
Du jobbar inom vården och visste inte att man kan andas ut virus flera veckor efter att man friskförklarats?
VERKLIGEN?
Vad trodde du hände med tjejen från Jönköping?
Citera
2020-03-14, 02:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
” Statsepidemiolog Anders Tegnell kallar det danska beslutet ”fullständigt meningslöst”.

– Det här går inte att hålla borta, säger han.”

Aftonbladet.

Sveriges general i försvaret mot Coronan är en person som inte ens vill att de allierade ska försöka.

Så vinner man inget krig.

Nu behövs ledarskap, inspiration o hopp, inte någon som inte ens tror på sin uppgift.
Citera
2020-03-14, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Skulle va intressant att se om svenska nyhetsinslag om Coronaviruset när det bröt ut i Kina och Italien.
Höra vad dom svenska experterna sa då?
Nån som vet var man kan se det?
När började dom rapportera om Coronaviruset från Kina?
Det var ju nån här som länkade till tegnells uttalande, om tipset att resa till alperna i januari.
Citera
2020-03-14, 02:06
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Skulle va intressant att se om svenska nyhetsinslag om Coronaviruset när det bröt ut i Kina och Italien.
Höra vad dom svenska experterna sa då?
Nån som vet var man kan se det?
När började dom rapportera om Coronaviruset från Kina?

Kalla fakta har ett program om utbrottet i Kina som går att köra via Play tjänsterna. Kanske även finns ute på nätet.. Kalla fakta brukar inte fara med direkta osanningar så jag tycker de flesta här norde kolla in det programmet.
Citera
2020-03-14, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartatjuren
Nej inte vad jag vet..men man vet ju ingeting egentligen för vem som helst kan ju gå runt me skiten. Var ute på klubb i skåne förra helgen sen 2 dagar senare blev de piss. Morsan tror vanlig förklyning också men har vägrat gå någonstans eller träffa min familj. Vill inte sprida något i värsta fall

Lika bra att göra på det viset. Skönt att du är fri nu iallafall.
Citera
2020-03-14, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Han måste praktiskt taget ha haft och fortfarande ha i uppgift att se till att så många människor som möjligt bli smittade i Sverige. Det kan nästan inte finnas någon annan anledning.

En apa hade förmodligen kunnat ge oss bättre prognoser och bättre råd.

Att han fortfarande sitter kvar är helt förbryllande. Fullkomligt ofattbart. Jag vet åtminstone ingen annan människa i världen som har haft så jävla mycket fel som den här personen. Han platsar ju mer eller mindre på ett mentalsjukhus.

Undrar hur många liv hans råd och beslut kommer ha skördat vid sammanräkningen i slutet av året.

Håller helt med. Och det är INTE bara vi näthatarnazister på Flashback som anser att han är totalt inkompetent.
Citera
2020-03-14, 02:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
IMF och Världsbanken jobbar hemma

Men i Sverige är det inte ok enligt Bagdad Bob Tegnell?

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-14/imf-och-varldsbanken-jobbar-hemma
Citera
2020-03-14, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Våra politiker vill inte stänga skolor för då skulle föräldrarna behöva vara hemma med barnen. Varför inte stänga allt utom lågstadiet och förskola i alla fall. Stora barn klarar att vara hemma ensamma på dagarna. När jag var 7 år så åkte jag ensam spårvagn till tandläkaren!

Stäng massageinstitut, badhus, spa osv krogar ja det finns massor att cutta ut

Du måste tänka på barnen också!

Corona-Carlson:

Vart ska barnen ta vägen? En väldigt stor grupp har inte ett alternativ, de har ingen trygg hemmiljö, ingen att anförtro sig åt. Att bara stänga skolor och lämna dem åt sitt öde är helt oacceptabelt.
Citera
2020-03-14, 02:11
Medlem
I Usa stänger tom alla nöjesparker så tänk dom från tex Brasilien som åkt dit i 2 veckor till tex orlando och som kanske kom i torsdags sen stänger parkerna i 2 veckor. Vad ska de göra då resterande 11 dgr om de ska va där 2 veckor om parkerna är stängda? jag tyckte de kunde haft öppet men släppt in 500 åt gången. Det hade varit kul för då hade det ej varit så mycket köer. Sen springer man ej direkt och kramar varann i nöjesparker heller. Och de som kanske åkt till New York och tänkt se en musikal. Inte lätt heller då de har Black down 1 månad. Får se om Grönan kan öppna om 5 v.
Senast redigerad av KanghastanArticuno 2020-03-14 kl. 02:21.
Citera
2020-03-14, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fortare än så..

Japp. Troligtvis redan nästa vecka.
Citera
2020-03-14, 02:12
Medlem
Citat:
Jag är inte särskilt samhällskritisk av mig som person, men är det så att våra ledare beslutat att släppa detta fritt i samhället i hopp om flockimunitet så är det ett otroligt högt spel med höga insatser. Så mycket inser jag nu när jag vet vad det handlar om.

Viruset är redan fritt i samhället och det åtgärder man genomför är med hänsyn till just det.

dvs skydda gamla och riskgrupper så att sjukvården inte blir alltför överbelastad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in