2020-03-14, 01:36
Medlem
nobbenss avatar
Varför besprutar inte vi som det görs i andra länder t.ex. Kina och Syd-Korea gator och torg m.m. osv?

Gör dom det för tji?
Citera
2020-03-14, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ni kan inte jobba därifrån? Hälsa skolorna att barnen är "sjuka". Skolorna kommer ändå stänga om max 2 veckor.
Nej våra jobb kräver att vi är på plats. Barnen har vi hållt hemma ett tag nu. Ena skolan har sagt att man kan sjukanmäla barnet pga oro. Vi hade en kompis till barnen hemma hos oss i veckan som nu insjuknat i hosta och hög feber. Dom får ju inte testa barnen i Stockholm så man vet inte. Men bara det känns som skäl nog att hålla oss undan folk.
Citera
2020-03-14, 01:38
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Varför besprutar inte vi som det görs i andra länder t.ex. Kina och Syd-Korea gator och torg m.m. osv?

Ja det fanns en del riktlinjer om det inne på ECDC, men jag lyckades inte hitta så mycket koncentration såhär på natten att jag förstod det. Men försök gärna du och förstå.

https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/documents/novel-coronavirus-guidelines-non-pharmaceutical-measures_0.pdf
Citera
2020-03-14, 01:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Folk menar på fullt allvar att vi skall lita på nå någon som skiljer sig ifrån alla andra länders fokhälsoinstitut (dessa institut framstår också som mer pålästa). Samma dåre som myntade att detta toppar om några dagar och sedan stack till somalia (där han borde ha stannat).

Samma dåre låg bakom vaccinet mot svininfluensan som i princip tvingades på oss och förstörde många ungdomars liv (insomnia) samt avslutade min mormors liv. Nej jag vaccinerade mig inte för jag visste att det var farligt och obeprövat, annars gillar jag vacciner.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
NGEN ANLEDNING
Anders Tegnell, statsepidemiolog på Folkhälsoinstitutet, tycker att det är förnuftigt att människor inte avstår från att resa.

https://mobil.nsd.se/nyheter/viruset-stoppar-inte-sportlovsresandet-nm5297550.aspx

När det gäller den här typen av resor finns det absolut ingen anledning att bekymra sig för coronaviruset. I exempelvis Alperna och Sydeuropa finns det ingen spridning över huvudtaget, säger han.

Han måste praktiskt taget ha haft och fortfarande ha i uppgift att se till att så många människor som möjligt bli smittade i Sverige. Det kan nästan inte finnas någon annan anledning.

En apa hade förmodligen kunnat ge oss bättre prognoser och bättre råd.

Att han fortfarande sitter kvar är helt förbryllande. Fullkomligt ofattbart. Jag vet åtminstone ingen annan människa i världen som har haft så jävla mycket fel som den här personen. Han platsar ju mer eller mindre på ett mentalsjukhus.

Undrar hur många liv hans råd och beslut kommer ha skördat vid sammanräkningen i slutet av året.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det är Du som ska ange källa!
Att immunitet uppnås efter 1 insjuknade..

Ok. Men hur länge. 1 vecka eller 2? 1 år?

Ange källa, tack!

Enligt Maurizio Cecconi som är Managing Director på Humanitas University i Milano så är det för tidigt att säga: https://youtu.be/TKS1pahoPRU?t=1817
Citera
2020-03-14, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Om detta stämmer så ser det ut som att man inte får någon immunitet, känns upplyftande..

Det handlar om personer som blivit släppta från sjukhuset efter att ha testats negativt och sedan visat sig vara sjuka. Antingen för att de blivit infekterade igen men antagligen för att testet varit bristfälligt och visat felaktigt. De var egentligen aldrig friska. Med tiden kommer testerna bli bättre och det kommer inte ske fortsättningsvis. Det finns förstås en risk att det handlar om återinfektion men inte det mest sannolika just nu.
Citera
2020-03-14, 01:42
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, sjukvården fungerade inte före virusutbrottet heller.

Nej det är klart den inte gjorde, det var ju katastrof redan då tack vare våra underbara ledare.

Men tror du på allvar inte att coronaviruset kommer göra vården ännu mindre fungerande?

Det som är katastrof inom vården idag, och var före utbrottet, kommer att vara katastrof x 10000 när viruset är i full fart om några veckor.
Citera
2020-03-14, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens

Gör dom det för tji?

Det kan väl kulturberikare från Syrien och skäggbarn göra. Då bidrar de till samhället.
Citera
2020-03-14, 01:43
Medlem
nobbenss avatar
Våra politiker vill inte stänga skolor för då skulle föräldrarna behöva vara hemma med barnen. Varför inte stänga allt utom lågstadiet och förskola i alla fall. Stora barn klarar att vara hemma ensamma på dagarna. När jag var 7 år så åkte jag ensam spårvagn till tandläkaren!

Stäng massageinstitut, badhus, spa osv krogar ja det finns massor att cutta ut
Citera
2020-03-14, 01:44
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Inte en blek aning, har aldrig hört talas om att ngn gör detta. Jag blötte ner ett HEPA-filter till dammsugare en gång, tog evighet att torka och det möglade

Det är väl sant. Det skadar nog snarare fibrerna så de förlorar sin filtrerande förmåga. Och då blir de farliga istället. Nä, att doppa de i kokande vatten är nog inget bra råd ändå misstänker jag.
Citera
2020-03-14, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Känner med dig, både jag och tjejen ligger sjuka i detta, det är som en grym förkyldning inkl feber skulle jag säga, på mig har det satt sig mycket i näsan och fått näsblod pga det, man vågar inte snyta sig. Men vi är unga o starka så självklart tar vi ur oss detta. Tycker ni flashbackare och domedagsföresrpåkare ska ta ett steg tillbaka, Detta är inte domedagen, i värsta fall får mamma komma med sin rykande chocklad, inte värre än så. Och jag blir nog den som tillfrisknar i statistiken imorgon eller övermorgon.

Det är helt väntat att människor kommer få symptom som er. Och vissa får inga symptom överhuvudtaget. Ytterligare andra får så allvarliga symptom att dom dör. Det skiljer sig alltså och man kan inte dra slutsatser om hur farligt det är från enskilda fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in