2020-03-14, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Nu har jag inte läst Borgnäs bok men jag finner det inte troligt att Lisbeth var måltavlan.

Det första skottet var mot OP. Sen vet jag inte varför det andra skottet var/om riktat mot LP. Eller om det nu bara var ett vådaskott.

Men anta nu att skott nr två var riktat mot LP så kan man ju bara spekulera i varför annat än att gm ville tysta henne av olika anledningar eller helt enkelt bara skrämma LP till tystnad alt att hela händelse är så chockartad att hon inte skulle kunna peka ut gm i efterhand.
Borgnäs missar att det andra skottet kan ha varit det dödande utan att det första var mot Lisbeth. Kan ha varit ett missande skott mot Olof som nästan träffade Lisbeth
Citera
2020-03-14, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Det verkar som att du baserar din teori enbart på att du vill till varje pris sätta dit högerextrema personer, som med enkelhet kan hittas i SÄPO, polisen osv. Därför är du inte öppen för andra förslag.

Kan du redogöra en gång för alla för den tekniska dokumentation som du sitter inne på? Låt oss få höra din fakta en gång för alla innan du anklagar andra för att vara "faktalösa".

Har du fortfarande inte fattat att jag i detta läge, då vi inte vet mer än det som är offentligt, faktiskt håller med i din teori för vilka som sannolikt låg bakom mordet? Men jag förhåller det till skillnad från dig det som teori och inte per automatik fakta som du själv så gärna vill påskina.

Berätta nu grundligt för din teori och presentera vad din tekniska dokumentation består av istället för att låta som en gagglande och dregglande skäggig sur kommunistgubbe.
Tramspellar tror du att någon annan än babblande rasistiska konspirationsteoretiker går på sånt svammel Där du upprepar samma saker om och om igen.

Sanningen är att jag över åren varit öppen för de flesta olika spåren och till skillnad från dig så här jag haft dialog med alla kända kunskapare genom åren. Både seriösa och folk som nog mer var betjänta av psykiatrins tjänster.

Till slut finns bara ett avsnitt kvar. Exakt hur det ser ut kan vi inte veta för det måste man hålla förhör och andra undersökningar för att reda ut. Något som PU förhoppningsvis gör.

Du verkar vara en sådan som tror att man kan avfärda vad som helst med att kalla folk kommunister. Varken skägg eller kommunist. I mitt fall är det skrattretande. Stod på lista för M i senaste valet. Men för sådana som dig är väl det vänstervridet

Tycker att det är rimligt att anta att de som än idag gör gällande att OP och hans nära medarbetare var förrädare som skulle sälja ut landet till Moskva som är ansvariga för två av de värsta felskären när det gäller spår saknar trovärdighet och mycket väl kan vara anstiftare. Vi får väl se vad KP presenterar Finns de i den kretsen? Vad tror du? Eller var det Sovjet som offrade som främsta agent av okänd anledning?

Du står ju på olika ben samtidigt . I ena meningen vill jag till varje pris sätta dit högerextrema element i nästa mening påstår du dig tro på mina teser och i den tredje meningen frågar du vilka teser jag har trots att det väl frångår ganska klart.

När det gäller det tekniska har jag delat det med folk som begriper sig på och de har gett med sig efter att ha gått till källorna . PU fick chansen att göra om och göra rätt på egen hand. Att dela med troll som kommer att lägga ut länkar till falska bilder och teorier om utbytta kulor och annat långsökt leder ingen vart. Du får se innan sommaren. Du kommer aldrig att hinna läsa in dig innan dess ändå.
Senast redigerad av boboslacke 2020-03-14 kl. 00:42.
Citera
2020-03-14, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
VG var en lämplig person att spekulera kring och vem vet han kanske visste något men det var en skrävlare. Det som slutligen fick mig att överge de långsökta scenarion det skapar var kustjägare "elmer" leopoldreport Elmqvist dels svek VGs pstådde baneman och dels slog sig ihop med två troll kring sydafrikafantiserande. Vände på klacken kan man säga.
Då såg jag klart att det var enbart spekulation och ett tacksamt offer.

Favoritvillospåren är i tur och ordning PKK, CP och Sydafrika. Där har det funnits mycket fantasi och felaktigheter i många turer och ingen substans.

Så är det också med samtliga ensammagerandehypoteserna stora luckor. Ett enda avsnitt återstår. Går inte att älta annat och jag har testat alla teorier.

WT övervakning och en mindre inhemsk konspiration som inte lämnar många alternativ är det enda som återstår sedan 10 år. Där finns medel, tillfälle och uttryckta motiv.
Äntligen berättar du lugnt och sansat vad du tror på istället för att bete dig som ett dampbarn.

Jag instämmer. WT-spåret är det realistiska.
Citera
2020-03-14, 00:40
Bannlyst
Citat:
Tramspellar tror du att någon annan än babblande rasistiska konspirationsteoretiker går på ditt svammel Där du upprepar samma saker om och om igen.

Sanningen är att jag över åren varit öppen för de flesta olika spåren och till skillnad från dig så här jag haft dialog med alla kända kunskapare genom åren. Både seriösa och folk som nog mer var betjänar av psykiatrins tjänster.

Till slut finns bara ett avsnitt kvar. Exakt hur det ser ut kan vi inte veta för det måste man hålla förhör och andra undersökningar för att reda ut. Något som PU förhoppningsvis gör.

Du verkar vara en sådan som tror att man kan avfärda vad som helst med att kalla folk kommunister. Varken skägg eller kommunist. I mitt fall är det skrattretande. Stod på lista för M i senaste valet. Men för sådana som dig är väl det vänstervridet

Tycker att det är rimligt att anta att de som än idag gör gällande att OP och hans nära medarbetare var förrädare som skulle sälja ut landet till Moskva som är ansvariga för två av de värsta felskären när det gäller spår saknar trovärdighet och mycket väl kan vara anstiftare. Vi får väl se vad KP presenterar Finns de i den kretsen? Vad tror du? Eller var det Sovjet som offrade som främsta agent av okänd anledning?
Du tror ju på en inhemsk mindre konspiration. Gör det inte dig också till en konspirationsteoretiker?

Men kul att du använder gladsmileys så man slipper ha föreställningen att du är en dampgubbe som ser sur ut hela tiden.

Vad anser du om landsförrädarspåret?

Förresten, skriver du bara i den här tråden på flashback?
Senast redigerad av riksdagsmajoritet 2020-03-14 kl. 00:42.
Citera
2020-03-14, 00:48
Medlem
roels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
https://efolket.eu/efolket-kraver-upp-pa-bordet-med-alla-fakta-om-cia-skapelsen-stay-behind-och-mordet-pa-olof-palme/

Precis allt vad vi vet är samlat i denna märkliga artikel. Så vem har skrivit den?

Ledarredaktionen eFolket.

Vafaan är det för en signatur?
Skrivet av en foliehatt vid namn Tomas Vidén, 70 år gammal historielärare på rekarnegymnasiet i Eskilstuna. En av Eskilstunas hårdaste kommunister och en äkta psykopat. Ingår i redaktionen på de så kallade tidningen efolket, därför skriver jag ut hans namn. Därför en offentlig person. Att grisen inte vill skriva under sina sinnessjuka artiklar är hans bekymmer. https://efolket.eu/var-redaktion/
Senast redigerad av roel 2020-03-14 kl. 01:00.
Citera
2020-03-14, 00:58
Medlem
Citat:
Du tror ju på en inhemsk mindre konspiration. Gör det inte dig också till en konspirationsteoretiker?

Men kul att du använder gladsmileys så man slipper ha föreställningen att du är en dampgubbe som ser sur ut hela tiden.

Vad anser du om landsförrädarspåret?

Förresten, skriver du bara i den här tråden på flashback?
Landsförradarspåret som det såldes in till AJ innehöll desinformation i ganska smart form. Man vevade snart in Jallai och muterade teorierna till de sovjetskrönor som nu odlas.

Hade inte vår vän som lanserade Barbrogrupper hållit igen med sina verkliga teorier om OP som en person i GRU s garn i begrepp att sälja ut landet hade det inte funkat. Efteråt förstod man att det var de själva som ansåg OP som landsförrädare inte konglomerat av Säpo, vapenindustri etc som såldes in. LANDSFÖRRADARSPÅRET är kan ske både sant och falskt på samma gång. Är du med?

Jag förstod ganska snabbt att det var ett genomtänkt sätt att neutralisera och stöka till vissa slutsatser då de gjorde några misstag som när de ville söka amnesti för de som skulle berätta.
Och dvs nej. Jag har skrivit här och direkt till PU och Säpo. Räcker gott.
Senast redigerad av boboslacke 2020-03-14 kl. 01:02.
Citera
2020-03-14, 01:02
Bannlyst
Citat:
Landsförradarspåret som det såldes in till AJ innehöll desinformation i ganska smart form. Man vevade snart in Jallai och muterade teorierna till de sovjetskrönor som nu odlas.

Hade inte vår vän som lanserade Barbrogrupper hållit igen med sina verkliga teorier om OP som en person i GRU s garn i begrepp att sälja ut landet hade det inte funkat. Efteråt förstod man att det var de själva som ansåg OP som landsförrädare inte konglomerat av Säpo, vapenindustri etc som såldes in. LANDSFÖRRADARSPÅRET är kan ske både sant och falskt på samma gång. Är du med?

Jag förstod ganska snabbt att det var ett genomtänkt sätt att neutralisera och stöka till vissa slutsatser då de gjorde några misstag som när de ville söka amnesti för de som skulle berätta.
Ganska svårt att hänga med då du skriver obegripligt. Verkar som att du tagit några glas.

Men är inte landsförrädarspåret egentligen samma sak som WT-spåret? De spanare som låg bakom mordet ansåg väl med säkerhet att OP var landsförrädare?
Citera
2020-03-14, 01:13
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Nej det stöds inte av någon annat än LP som först pekade ut ett vittne som GM och långt senare CP trots att det i rådande ljus inte går att se ansiktet.

KP har sagt att det inte är betydelsefullt men det är ju ett ganska genomskinligt undanglidande.

Förloppet man fått fram som lett framåt skulle annars bestå i vad? Magiska kulor?

Du kommer inte fram med de argumenten längre. Allt för många har insett sanningen genom att tänka och analysera själva. Läser man vittnesmålet finns ingen annan slutsats som är rimlig.
Menar du fortfarande att KP inte sagt att hans uppfattning är att OP träffades av första skottet?

För mig är det viktigt att få ett rakt svar från dig på den frågan. Jag kan inte ha förtroende för någon som förnekar fakta, men jag tror och hoppas att du bara hörde fel när du hörde KP säga det första gången.
Citera
2020-03-14, 01:17
Medlem
Citat:
Ganska svårt att hänga med då du skriver obegripligt. Verkar som att du tagit några glas.

Men är inte landsförrädarspåret egentligen samma sak som WT-spåret? De spanare som låg bakom mordet ansåg väl med säkerhet att OP var landsförrädare?
Du får läsa på lite bättre. LANDSFÖRRÄDARSPÅRET ÄR Jallais. Läs boken. Läs också hans utläggningar som spretar hit och dit på bloggen.

Men visst är det så att det finns ett samband såtillvida att det kan ligga tankar om omedelbart förestående landsförräderi bakom som motiv men det får de väll själva berätta i sådant fall. De är de enda som vet. Wt var nog i några fall legitima spanare och i andra fall något annat.
Citera
2020-03-14, 01:21
Medlem
p.norths avatar
Att Palme blev syndabock samt fick ta skulden över någonting som inte han hade någon del av, alltså?
Citat:

Och dvs nej. Jag har skrivit här och direkt till PU och Säpo. Räcker gott.
Citera
2020-03-14, 01:22
Bannlyst
Citat:
Du får läsa på lite bättre. LANDSFÖRRÄDARSPÅRET ÄR Jallais. Läs boken. Läs också hans utläggningar som spretar hit och dit på bloggen.

Men visst är det så att det finns ett samband såtillvida att det kan ligga tankar om omedelbart förestående landsförräderi bakom som motiv men det får de väll själva berätta i sådant fall. De är de enda som vet. Wt var nog i några fall legitima spanare och i andra fall något annat.
Tror du första skottet sköts mot lisbet?
Citera
2020-03-14, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Menar du fortfarande att KP inte sagt att hans uppfattning är att OP träffades av första skottet?

För mig är det viktigt att få ett rakt svar från dig på den frågan. Jag kan inte ha förtroende för någon som förnekar fakta, men jag tror och hoppas att du bara hörde fel när du hörde KP säga det första gången.
Detta är en fråga som avhandats förut. Jag mins väl första gången du kom in i tråden. Vill du backa bandet på något sätt så säg det klart. Jag bryr mig inte så mycket om vad du har förtroende för bara vad som kan ledas i bevis. Kommer nuvarande PU att gå fram med något sådant är det rökta vare sig det påstår att det är ovesäntligt eller den felaktiga ordningen. Citat vid olika tidpunkter tolkas olika. Allt för många kloka människor har insett hur det ligger till för att det skall passera mytbildning från förr.

Nu är jag dock lugn i att det inte kommer att ske. De har nog sina skäl att vara diffusa på avgörande punkter men insatsen är hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in