2020-03-14, 00:29
Medlem
Det är inte lite överhypat detta för en jävla influensa men kanske den är farligare än de vågar säga för annars skulle väl ej allt stängas ner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Expert på vad?

Läs beskrivningen
Citera
Bannlyst
Var finns statistik på smittade och tillfrisknade? Varifrån hämtar Aftonhoran sina uppgifter? FHM uppdaterar bara 14.00 dagligen vad jag kan se.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Undrar om det är så smart om hon tillhör riskgrupp.

Det där är intressant, när man tänker på det. Vad händer nu med patienter som har Corona, och patienter som mycket möjligt kan ha Corona men inte vet, eftersom de inte har fått testa sig. Om de plötsligt blir i behov av någon helt ANNAN typ av vård? T.ex. på psyket. Avvisas de, eller vad gör man?
Citera
2020-03-14, 00:30
Avslutad
Informativt från experter;

Citat:
Vid Umeå universitet finns några av Sveriges främsta forskare om virus, hur virus sprids och hur man skyddar sig från att bli smittad. Här svarar tre av experterna på VK:s frågor om det nya coronaviruset. Experterna tror att det blir lugnare till sommaren, men att viruset sedan kommer tillbaka.
https://www.vk.se/2020-03-13/experter-fran-umea-tror-att-nya-viruset-blir-kvar-lange
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Exakt. Och är det värt det?

Det var det jag ville komma till, masshysterin och hur olika beslut påverkar världsekonomin.

Fast det fungerar inte så enkelt som du tänker. Det fungerar inte så att nu låter vi skiten skölja Europa, så är vi back in business om ett par veckor, på bekostnad av X antal gamla och sjuka.

Det funkar inte riktigt så.

Eller jo, så fungerar det om man tar alla intensivfall och dumpar av de på tippen innan de ens har avlidit, och bara samlar stora likhögar. Möjligen då. Men tror du det kommer ske? Aldrig.

Det som kommer hända är att alla sjuka kommer skapa sådan kaos att hela landet, inklusive de övriga friska kommer att drabbas något extremt. En helt frisk människa som behöver lite antibiotika, exempelvis, för att inte dö (ja, det som vi idag tar en liten antibiotikakur för i 10 dagar, det dog man av förr utan vidare), de stackarna KOMMER att dö till slut p.g.a att vården är i total kollaps och har fullständigt imploderat.
Mammor kommer inte kunna föda sina barn på förlossningen, utan kommer att få föda hemma med stora risker som följd. Spädbarn kommer dö på löpande band, osv. just p.g.a sådana skitsaker som vi idag inte ens tänker på, men som utan korrekt vård är fatala. Det är just sådant som samhällskollaps orsakar.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
...och vi lever i Kina helt plötsligt?

Du iddes inte ens läsa artikeln va...
Censuren gäller hela världen. Jag skulle kolla en video från italien i förrgår, video borttagen och istället en länk där det står :"Vill du ha fakta kan du läsa på Folkhälsomyndighetens hemsida".

Men du tar ju inte till dig information, och läser inte ens artiklarna du har fått. Så det är ju meningslöst att ens diskutera med dig.
Citera
2020-03-14, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Var finns statistik på smittade och tillfrisknade? Varifrån hämtar Aftonhoran sina uppgifter? FHM uppdaterar bara 14.00 dagligen vad jag kan se.
Aftonbladet hämtar från Johns Hopkins University, som jag gissar uppdateras under amerikansk arbetstid.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Svenskar överlag skiter i viruset och är relativt okunniga. Därför kommer viruset spridas som en kometeld. Sverige måste tal till drakoniska åtgärder för att minska spridningen. Samma åtgärder som Italien, Taiwan och Kina.

Det finns inget att diskutera från min sida, det är som jag säger, vänta bara så får ni se...

Ja jag hioppas du har rätt! Jag jag befarar att det inte kommer bli så farligt, sopm vanligt i sverigehelvetet.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten

De kommer inte föra statistik på detta i samma grad längre, endast testa personer som kommer till sjukhus för besvär.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
...och vi lever i Kina helt plötsligt?

Snarare Nordkorea. Nordens Nordkorea där eleverna har skolplikt, annars blir det ogiltig frånvaro!
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babakula55
Alltså om Dramaten eller andra ställen är sådana fittor så de släpper in 499 personer så måste man sänka det ännu mer. Någonstans går smärtgränsen. Vissa länder kör på 250 har jag sett.

Flera länder har satt gränsen till 100 personer. Sverige verkar sticka ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in