2020-03-13, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teamdjungel
-t

Verkar vara populärt bland folket här att ha "högt" IQ
2020-03-13, 23:57
Medlem
teamdjungels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Verkar vara populärt bland folket här att ha "högt" IQ
Haha, ja, vad fan? Varför lägga till ett t? Lika populärt som att ersätta ordet "också" till "med" här i tråden. "Jag med.."
2020-03-13, 23:58
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrecoBe
Nej jag byter inte spår, du verkar dock inte hänga med.

Jag har redan förklarat skillnaden två gånger i att bedöma någons IQ i ett samtal och kunna avgöra hur intelligent dom är samt skillnaden i detta gentemot att fastställa den rent vetenskapligt.

Det jag hävda som diskussionen började med var att människor är kapabla till att avgöra någons intelligens om än inte i pinpoint accuracy så ändock kunna avgöra den till viss eller stor del.

Är personen intelligentare än mig, är den jätteintelligent, är personen trög, etc.

Nu kör du dessutom halmgubbar på mig vilket bara bekräftar att du inte är så intelligent, men det har jag redan märkt.

Tex vet jag att jag är smartare än dig, utan att kunna bevisa detta på papper eller vetenskapligt, eftersom jag kan resonera mer avancerat och du hänger inte med i vår diskussion.

Ja du är jättesmart. Är det det du vill höra? Inte av mig i alla fall.
Du resonerar som en jubelidiot och försöker kapa de bästa hjärnorna vi har haft.
Det finns ett bra talesätt "dumheten har inga gränser" vilket passar utmärkt i ditt hänseende.
Du kan säkert övertyga en 12 åring med din "intelligens" men definitivt inte 99% av någon här på FB.

Det finns en mängd självutnämnda genier här på FB vilket är bara att le åt och gå vidare.
Du är en av dom. Men du kommer inte att övertyga någon med ditt snack, de flesta här är mer skärpta än du någonsin kommer upp till.

Jag rekommenderar att du läser en bra bok, men inser att du kommer att hävda att du kan skriva den boken mycket bättre. Så kanske lite god sömn skulle hjälpa.
2020-03-13, 23:59
Medlem
Lunatics avatar
Citat:
"Mens test" kanske är för plugghästar

I övrigt har du fel Boka in dig på ett Mensa-test och kolla in dom som sitter och gör testet. Hade lite tid över för det när jag var klar och det var rätt intressant att se hur det gick för dom andra
Jag är nöjd med vad jag kan och jag kan se bilder.m.m i mitt huvud. behöver inget IQ test. och har aldrig brytt mig. tycker det är fjantar som håller på och skryter om IQ hit och IQ dit.

Jag jobbar med att laga all möjlig hem elektronik utom vitvaror. utan utbildning eller erfarenhet av att jobba med sånt. Jag kan skruva isär extremt komplicerade saker och laga fel, ser allt i huvudet hur det ska sitta när jag skruva isär och ihopp saker. Många gånger får vi in saker jag aldrig sett förut och kan klura ut innan vad som är fel och laga skiten. Jag är bra på att fantisera och se bilder i huvudet och lösa problemen innan jag börjar skruva med saker.
På ett halvår vart jag dessutom Elektronik ansvarig i lokalen där jag jobbar. över folk som jobbat där i över 10år.
vem fan håller på och fjantar med Mensa test. neeerd
2020-03-14, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunatic
Jag är nöjd med vad jag kan och jag kan se bilder.m.m i mitt huvud. behöver inget IQ test. och har aldrig brytt mig. tycker det är fjantar som håller på och skryter om IQ hit och IQ dit.

Jag jobbar med att laga all möjlig hem elektronik utom vitvaror. utan utbildning eller erfarenhet av att jobba med sånt. Jag kan skruva isär extremt komplicerade saker och laga fel, ser allt i huvudet hur det ska sitta när jag skruva isär och ihopp saker. Många gånger får vi in saker jag aldrig sett förut och kan klura ut innan vad som är fel och laga skiten. Jag är bra på att fantisera och se bilder i huvudet och lösa problemen innan jag börjar skruva med saker.
vem fan håller på och fjantar med Mensa test. neeerd

Jag är mekaniker, och fick betalt för att göra testet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Ja du är jättesmart. Är det det du vill höra? Inte av mig i alla fall.
Du resonerar som en jubelidiot och försöker kapa de bästa hjärnorna vi har haft.
Det finns ett bra talesätt "dumheten har inga gränser" vilket passar utmärkt i ditt hänseende.
Du kan säkert övertyga en 12 åring med din "intelligens" men definitivt inte 99% av någon här på FB.

Det finns en mängd självutnämnda genier här på FB vilket är bara att le åt och gå vidare.
Du är en av dom. Men du kommer inte att övertyga någon med ditt snack, de flesta här är mer skärpta än du någonsin kommer upp till.

Jag rekommenderar att du läser en bra bok, men inser att du kommer att hävda att du kan skriva den boken mycket bättre. Så kanske lite god sömn skulle hjälpa.

Jag bryr mig inte om andras åsikt om mig.

Hela ditt inlägg är helt ovidkommande till vår diskussion.

Men låt mig säga såhär, om du är med en intelligent person och ni hänger med en person som är mindre intelligent än er.

Så kommer ni båda uppfatta detta gemensamt, se på varandra, kunna tala över huvudet på den personen, le åt det, utan att han eller hon uppfattar det eftersom hen inte hänger med eller kan förstå er intelligens.

Människor är kapabla att avgöra andras intelligens, om dom är smartare eller mindre smarta än dig och kategorisera dessa utefter deras intelligensnivå.
Medlem
Gissar på Agent Smith
Fan, inte senaste 10 åren
2020-03-14, 00:02
Medlem
Jag vet svaret Lennie.

Det är din morsa
2020-03-14, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Tråden måste ha tappat hälften av skribenterna?

Citat:
Skulle tippa på att Amilia har högre IQ än 119 och därav är smartare än dig.
Jag vill inte vara den som är den men det heter väl smartare än du? Eller är jag full?
2020-03-14, 00:03
Medlem
Lunatics avatar
Citat:
Jag är mekaniker, och fick betalt för att göra testet
Får jag 100.000kr så gör jag testet.
Och får jag över 130 IQ vill jag ha ytterligare 100.000kr.
2020-03-14, 00:05
Medlem
Lunatics avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om andras åsikt om mig.

Hela ditt inlägg är helt ovidkommande till vår diskussion.

Men låt mig säga såhär, om du är med en intelligent person och ni hänger med en person som är mindre intelligent än er.

Så kommer ni båda uppfatta detta gemensamt, se på varandra, kunna tala över huvudet på den personen, le åt det, utan att han eller hon uppfattar det eftersom hen inte hänger med eller kan förstå er intelligens.

Människor är kapabla att avgöra andras intelligens, om dom är smartare eller mindre smarta än dig och kategorisera dessa utefter deras intelligensnivå.
vem bryr sig om intelligens när man umgås med folk. du är inte så smart va?
2020-03-14, 00:06
Medlem
MrsVanity1s avatar
Hur gick det med Glasman ?
Ser att han har något sorts "robinson" halsband?
Fick han immunitet och ge bort en oxå eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in