Citat:
Ursprungligen postat av
GrecoBe
Nej jag byter inte spår, du verkar dock inte hänga med.
Jag har redan förklarat skillnaden två gånger i att bedöma någons IQ i ett samtal och kunna avgöra hur intelligent dom är samt skillnaden i detta gentemot att fastställa den rent vetenskapligt.
Det jag hävda som diskussionen började med var att människor är kapabla till att avgöra någons intelligens om än inte i pinpoint accuracy så ändock kunna avgöra den till viss eller stor del.
Är personen intelligentare än mig, är den jätteintelligent, är personen trög, etc.
Nu kör du dessutom halmgubbar på mig vilket bara bekräftar att du inte är så intelligent, men det har jag redan märkt.
Tex vet jag att jag är smartare än dig, utan att kunna bevisa detta på papper eller vetenskapligt, eftersom jag kan resonera mer avancerat och du hänger inte med i vår diskussion.
Ja du är jättesmart. Är det det du vill höra? Inte av mig i alla fall.
Du resonerar som en jubelidiot och försöker kapa de bästa hjärnorna vi har haft.
Det finns ett bra talesätt "dumheten har inga gränser" vilket passar utmärkt i ditt hänseende.
Du kan säkert övertyga en 12 åring med din "intelligens" men definitivt inte 99% av någon här på FB.
Det finns en mängd självutnämnda genier här på FB vilket är bara att le åt och gå vidare.
Du är en av dom. Men du kommer inte att övertyga någon med ditt snack, de flesta här är mer skärpta än du någonsin kommer upp till.
Jag rekommenderar att du läser en bra bok, men inser att du kommer att hävda att du kan skriva den boken mycket bättre. Så kanske lite god sömn skulle hjälpa.