Citat:
Ursprungligen postat av
kermith
Du byter spår nu. Nej jag kan inte mäta en lätt förståndshandikappad.
Jag kan anta men inte avgöra någons IQ. Vi diskuterade Amelia till att börja med och du tar upp Jerry i ICA reklamen. Precis som lunatic skrev skulle du bedöma Hawkins som en idiot.
Jag skulle aldrig hävda att jag är i stånd att såga en hel vetenskap. Det vore ren idioti inte intelligens.
Intelligens är att inse sina begränsningar.
Nej jag byter inte spår, du verkar dock inte hänga med.
Jag har redan förklarat skillnaden två gånger i att bedöma någons IQ i ett samtal och kunna avgöra hur intelligent dom är samt skillnaden i detta gentemot att fastställa den rent vetenskapligt.
Det jag hävda som diskussionen började med var att människor är kapabla till att avgöra någons intelligens om än inte i pinpoint accuracy så ändock kunna avgöra den till viss eller stor del.
Är personen intelligentare än mig, är den jätteintelligent, är personen trög, etc.
Nu kör du dessutom halmgubbar på mig vilket bara bekräftar att du inte är så intelligent, men det har jag redan märkt.
Tex vet jag att jag är smartare än dig, utan att kunna bevisa detta på papper eller vetenskapligt, eftersom jag kan resonera mer avancerat och du hänger inte med i vår diskussion.