2020-03-13, 22:20
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Den här tråden vill jag specefikt ska handla om när ni tycker att börsen generellt eller enskillda bolag blivit så billiga att det är läge att gå in:

A för längre sikt +6 månader
B swingtrade

Kort och gott är frågan;

När ni köper vad och med vilken horisont?

Jag vet att det finns andra trådar om corona och börsen men jag inbillar mig att många ser den uppkommna situationen som ett bra läge och att det är motiverat att ha en tråd helt vigd till att diskutera tidpunkt.

Køpt i dagarna tre. ser om 5-7 år vad som hænt
Citera
2020-03-13, 22:46
Medlem
Sålde fonder för ca 2 v sen, köper aktier nu. Speciellt Swedbank och Byggmax. Lite guld också.
Citera
2020-03-13, 22:47
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Det kan du fetglömma. Om OMXS30 lyckas hålla sig över 1300 under hela nästa vecka lovar jag att äta upp Annie Lööf.
Att aktiemarknader skulle vara framåtblickande kan alltså alla "fetglömma"...
Citera
2020-03-13, 22:50
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Att aktiemarknader skulle vara framåtblickande kan alltså alla "fetglömma"...

Å det är just det du vill diskutera i en situation som denna? -Hur står det still?
Citera
2020-03-13, 22:57
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Å det är just det du vill diskutera i en situation som denna? -Hur står det still?
Hur länge har du varit på aktiemarknaden? Alla som skriker "nu går det åt h-e" är nybörjare.
Citera
2020-03-13, 23:06
Medlem
Sjuntorparns avatar
Jag köpte lite idag. sålde några dagar innan raset började, så mycket bra timing än så länge.

Jag gick in med en femtedel av min likvid, så jag fegade lite. ska dela upp köpen under längre tid tror jag. Vi ser inga all time high på många år.
Citera
2020-03-13, 23:06
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Hur länge har du varit på aktiemarknaden? Alla som skriker "nu går det åt h-e" är nybörjare.

Hade jag varit Bosse hade jag sagt nåt i stil med; -Jag var på börsen innan du kunde cykla..

Faktum kvarstår. Trots massiva stödåtgärder går det sådär, bortsett från sista 30 min i USA.
Hela Europa och USA går i Italiens fotspår. Man behöver inte ha någon särskilt utvecklad fantasi för att ha ett hum om vart åt det barkar.
Citera
2020-03-13, 23:33
Medlem
tazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jo det verkar ju fortsätta, det är fredag i morgon också så stänger usa på kraftigt minus är det ju bara att glömma allt vad rekyl heter.

Kan du hålla dig nu då Bosse? Rycker det inte lite i köpfingret? Läste just en genomgång av 30 olika fall av epedemier/pandemier och det var bara efter HIV börsen inte hade återhämtat hela tappet efter 6 månader.

Vill du dela med dig länken till sidan som visar återhämtningen efter pandemierna?
Citera
2020-03-13, 23:36
Medlem
Skillys avatar
Citat:

Amen!
Citera
2020-03-13, 23:39
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Hade jag varit Bosse hade jag sagt nåt i stil med; -Jag var på börsen innan du kunde cykla..

Faktum kvarstår. Trots massiva stödåtgärder går det sådär, bortsett från sista 30 min i USA.
Hela Europa och USA går i Italiens fotspår. Man behöver inte ha någon särskilt utvecklad fantasi för att ha ett hum om vart åt det barkar.

Vad fint. Kunde du förutspå den gångna tidens utveckling för två månader sedan?
Citera
2020-03-13, 23:41
Medlem
Citat:

Fast det påståendet är ju egentligen högst subjektivt utefter ens egna ändamål.
Det man kan enas om är väl kanske att de som har fullständig panik nu har tagit mer risk än vad de egentligen var beredda på.
Kanske man skulle ha investerat i något annat eller inget alls om man behövde pengarna imorgon.
Citera
2020-03-13, 23:42
Medlem
4 april är en bra dag att handla, sanna mina ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in