2020-03-13, 23:40
Avslutad
Gardell, den fjanten genomförde sin förbannade show ändå. Trots att publiken inte fick överstiga 500 pers. Någon värre narcissist får man leta efter. https://nyheter24.se/noje/941988-fansen-corona-rasar-pa-jonas-gardell-hur-fn-tanker-du
Citera
2020-03-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och de experter som man lyssnar på i andra länder, som faktiskt stänger ner skolor (och regioner, och hela länder), är då MINDRE experter än vad Anders Tegnell är? Liksom alla de svenska läkare som också har varnat för Sveriges slappa och långsamma approach? Vad grundar du det på?

Precis. Läs på offentliga myndigheters hemsidor i valfritt land utanför Sverige och vad deras experter säger. Alla borde göra det.
Citera
2020-03-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Jojo- de som e unga o friska nog att gå ut och festa kan ju göra det- men när de sedan smittar riskgrupperna så blir det annorlunda. Förstår inte såna som du det? Är ni så egoistiska?
Sådan som jag? Du menar vi som inte grips lätt av panik och basunerar ut "VARG" så for någon hickar till?

Och det som känner att de är i farozonen bör naturligtvis stanna hemma, medans resterande som känner sig trygga bör göra precis som de vill.
Citera
2020-03-13, 23:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
absolut, kan kina och sydkorea med en tätbefolkning långt över våran och så är det en walk-in-the-park sett till lilla sverige om man applicerat samma bevisligen effektiva metodiker.
sen får man se till att hålla ett hårt skalskydd, dvs screena alla som kommer in i landet med väresensorer och sätta alla i karantän, gäller flyg såväl som tåg och bil.

Fast det är klart, jobbar man istället på på karensdag hit eller dit eller bidrag till banker så har man fokus uppåt väggarna fel. Det är såklart bra saker med att hjälpa ekonomin, men EFTER allt annat som hindra fortsatt smittspridning är gjord.

Återkom den dagen vi vet att Kina och Sydkorea stoppat skiten. Vi har inget facit
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Ja, så ser det ut i normala fall. Men varför skyndar ingen på det?

Jag har läst på om biverkningarna och får jag välja mellan rektala blödningar och döden så är det ju ändå ganska självklart vad jag väljer. Varför ska det trixas i ett läge som detta? Det är ju bara att ge de kritiskt sjuka läkemedlet och hoppas på det bästa.

Ibland begriper jag mig inte på världen.

Man får väl ändå se det för vad det är, ett antiviralt läkemedel. Antivirala läkemedel finns att använda mot influensa, ändå dör folk av influensa.
Det är inget mirakelmedel, bara en broms.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Tror du det bara är folks sparpengar på börsen? Börsen är alla de företag som anställer miljarder människor på vår jord och betalar deras löner.

När deras värde sjunker med 70% kommer konkurser och enorma uppsägningar. Detta leder till ökad fattigdom, mindre pengar i välfärden, depressioner, sämre sjukvård.

Miljoner människor kommer dö i dess fotspår.

Att stänga ner skolor och delar av samhället kanske kan försena det stora utbrottet lite. Men det kan också leda till ett rejält fall på börsen och en iskall ekonomi som dödar mer än corona. Man vill hitta en balans för att minska totalt antal döda
Ok. Kör på det du. Så får du se att de som har likvid kommer alltid ha det, det flyttas bara till ett annat ställe. Det 70% är småspararnas del i det hela i en upphausad värld. Tro inte att Apple eller Google och liknande får hårdare tider direkt, det är vanligt folk som köpt som tar smällen. Ett antal kommer ta livet av sig efter som pengar är allt. Men miljoner människor? Nä.
Citera
Avslutad
Gjorde ett jobb på en läkarmottagning på kungsgatan i sthlm idag.
I väntrummet satt det gubbe i 60 års åldern som såg infekterad ut, han hostade rätt ordentligt.

Jag avvek direkt när jag fick syn på han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Tänker inte ens kolla. Youtubevideos är ingen legitim källa. Lägg ner.
Det handlar om Connor Reed. Lite legitimitet iallafall.
https://www.expressen.se/nyheter/connor-25-blev-frisk-avslojar-nu-sanningen/

Anledningen till att det är så stor aktivitet i denna tråd är att detta verkar tyvärr inte vara ett skämt.
Det går väldigt fort nu. Man vaknar till nya nyheter hela tiden. Ingen vet var det kommer att peaka eller hur det kommer att slå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Det är tyvärr sant.
Även hans katt dog:
https://www.youtube.com/watch?v=EiTxltL1wSc

Det ser ut som att han är blind.
Citera
2020-03-13, 23:43
Medlem
.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Menar du att ca 2500 personer kommer dö i Sverige?

WHO använder dessa tal för utfall av de som smittats:
80.9% lätta symptom
13.8% sjukhusvård
4.7% intensivvård
3.7% dödlighet

Använder vi dessa tal på Sverige i ett scenario där 80% av befolkningen smittats så får vi talen nedan.
Befolkning 31 december 2019: 10 327 589 personer
Smittade: 8 262 071 personer
Lätta symptom: 6 684 015 personer
Sjukhusvård: 1 140 166 personer
Intensivvård: 388 317 personer
Dödlighet: 305 697 personer

Med WHO's siffror så skulle vår sjukvård haverera redan vid 100 000 smittade.
Så låt oss hoppas att Sverige lyckas bryta smittkedjorna snarast!
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Varför ska man bunkra konserver och leva på ärtsoppa sista tiden i sitt liv?
Bättre man köper oxfilé, godis, knark och horor och lever gött, överlever man så är det ett plus 😷👍

Bra tänkt, då kanske du bara dör i AIDS sen när det inte finns några bromsmediciner att få tag i längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in