2020-03-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Om Anders Tegnell får bestämma kommer det inte påverkas någonting, snarar UPPMUNTRAS att åka kollektivtrafik!
Och en Italienresa, vilket han uppmuntrade till för en månad sedan. I januari tyckte samma expert man gott kunde resa till Kina utanför Wuhan fladdermusmarknad. Public service, som ska granska politiker och myndigheter, hängde direkt okritiskt på.
Citera
2020-03-13, 23:30
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Är inget fel på Tegnell. Snarare alla ”svärjevänner” som fått fnatt och vill stänga varenda skola och bomma igen landets gränser och sätta invånarna i karantän med ett lass toapapper och pulvermos i flera månader. Där kan man snacka om stolpskott!

Tegnell har så många fel att man inte vet vart man ska börja..
Du vill ha massor av infekterad på våra gator, smitta och döda tusental av morfar och mormor farfar farmor? Du är en sjuk och ond människa som inte kan offra 1-2månader av ditt liv för att andra ska slippa lida!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Påminnelse.

Nu råder det en dödlig pandemi.

Allting bör stängas förutom sjukhus, apotek, matbutiker och deras leverantörer. Och kanske även media men i Sverige vem vill höra mera lögner?

Skicka barn till skolan ska man absolut inte göra. Skolverket bör ordna distansundervisning.
Ärligt talat är min erfarenhet av (den helt plötsligt ack så viktiga) skolplikten, att den inte tillämpas i praktiken. Vill någon orolig förälder hålla sina barn hemma just nu finns inga hinder. Särskilt inte i en situation då många lärare själva hade gjort samma sak, om valet stått dem fritt. De är inga byråkrater och fattar grejen, utgår jag ifrån.
Senast redigerad av Olbars 2020-03-13 kl. 23:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Allt fortsätter inte som vanligt. Min bild är att det är helt dött i jämförelse med normalläget.

Ja, jag överdrev något men jag kan inte fatta hur folk fortf går ut på klubben tex o gnider sig mot varann osv.
Citera
2020-03-13, 23:31
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Är inget fel på Tegnell. Snarare alla ”svärjevänner” som fått fnatt och vill stänga varenda skola och bomma igen landets gränser och sätta invånarna i karantän med ett lass toapapper och pulvermos i flera månader. Där kan man snacka om stolpskott!

Även den sämsta artisten har fans. Det betyder inte att artisten är bra.
Citera
2020-03-13, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Menar du att ca 2500 personer kommer dö i Sverige?

Ja, om c:a 2,5 miljoner totalt blir smittade i denna första våg av Corona, c:a 25% av befolkningen, kan bli mer eller mindre i den första vågen nu i vår. Sedan kommer nästa våg till vintern 20-21, då är vi kanske mer rustade.

Det kan bli en stor kris i landet, vården är den trånga sektorn.
Citera
2020-03-13, 23:32
Medlem
Verkar bara lyda apokalyps i den här tråden, webbkamera från Stureplan med massa folk och bilar i rörelse
http://www.webbkameror.se/webbkameror/stureplan/index.php
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Är det något land som tagit konsekvenserna fullt ut att denna virusspridning inte går att stoppa och kör med öppna kanaler. Inga restriktioner.
Satsar helt på immunitetsutveckling.
Nej, även om man anser att det inte går att stoppa är det viktigt att försöka sprida ut insjuknandet över så lång tid som möjligt.
Citera
Medlem
I Västra Götaland är det redan personalbrist. Det här blir inte roligt om en vecka eller två.

"Vid en presskonferens under fredagen meddelade hälso- och sjukvårdsdirektör Ann Söderström att regionens största utmaning att säkra tillgången på materiel och personal.
– Det vi sliter med just nu är inte att vi har så många patienter inne utan att vi har så mycket personal som är hemma, säger hon."
Citera
2020-03-13, 23:33
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tegnell har så många fel att man inte vet vart man ska börja..
Du vill ha massor av infekterad på våra gator, smitta och döda tusental av morfar och mormor farfar farmor? Du är en sjuk och ond människa som inte kan offra 1-2månader av ditt liv för att andra ska slippa lida!
Det är lönlöst, en del tror fortfarande det är läge att jiddra partipolitik. De sitter hjälplöst fast i invanda mönster och måste släpas skrikandes in i framtiden.
Citera
2020-03-13, 23:34
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Är det något land som tagit konsekvenserna fullt ut att denna virusspridning inte går att stoppa och kör med öppna kanaler. Inga restriktioner.
Satsar helt på immunitetsutveckling.

Sverige?
Citera
2020-03-13, 23:34
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Det kommer dröja. Remdesivir är ett experimentellt läkemedel som var tänkt att användas mot ebola. Det finns inte på marknaden. När det godkänts kommer det behöva massproduceras och distribueras vilket kan ta månader.
Ja, så ser det ut i normala fall. Men varför skyndar ingen på det?

Jag har läst på om biverkningarna och får jag välja mellan rektala blödningar och döden så är det ju ändå ganska självklart vad jag väljer. Varför ska det trixas i ett läge som detta? Det är ju bara att ge de kritiskt sjuka läkemedlet och hoppas på det bästa.

Ibland begriper jag mig inte på världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in