2020-03-13, 22:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Finnes det noen typer engangshansker som beskytter mye bedre enn de i denne videoen? Det er bittesmå hull i mange typer engangshansker slik at bakterier og annet kommer gjennom hanskene og på huden var det noen som sa. Videoen bør sees.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=XywY2QSGMDY&feature=emb_lo go
Diskhandskar? Kirurghandskar.
Citera
2020-03-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Låter inte bra.

Är dock fortfarande inte övertygad om att smittan inte kan gå från barn till vuxen. Tror det är ett av AT's påhitt. Inget jag hört om från någon annan källa. Men har du några trovärdiga sådana så kan du ju dela med dig.

Detta har hanterats tidigare i tråden, och andra länder resonerar så att barn smittar trots att dom inte blir speciellt påverkade.
Citera
2020-03-13, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Folkhälsomyndigheten är den yttersta källan vad gäller smittskyddsinformation. Smittskyddsinstotutet är en del av folkhälsomyndigheten. Det finns ingen högre auktoritet i Sverige. Då får du gå till WHO som också hävdar/hävdat att barn inte smittar eller blir sjuka.

Har egen förmåga att söka och ta till mig vetenskapliga studier/resonemang. Det finns absolut inte adekvat underlag på smittsamhet av barn, varken att dom är det eller inte är det.
När en myndighet går ut och med säkerhet uttalar sig om det, som dom har gjort avseende flera andra frågor som ännu inte är helt kartlagda, tappar dom mitt förtroende, och min respekt.

Lär dig inte svälja allt auktoriteter matar dig med. Hur hade du levt ditt liv om du bodde i Tyskland när auktoriteterna förespråkade rasbiologi??

Tycker väldigt synd om dom som inte har utbildningen och förmågan att göra en egen bedömning, känner på sig att något är fel, men kan inte sätta fingret på det.

Tycker inte synd om sådana som dig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Oj här står det att en massa 20-åringarutan grundsjukdom är svårt sjuka.

Det står även att barn är superspridare eftersom de får lättare symtom och därför finns ute i samhället, besöker far- och morfäräldrar, affärer, lekplatser osv, osv.

Friska 20 åringar som behöver respirator för att kunna andas???

Helvete! Det där lät inte bra.

Är det så illa kommer en jävla massa människor stryka med.

Nu förstår jag varför kinas president gick ut rätt tidigt och kallade virust för: THE DEMON VIRUS...
Citera
Medlem
Detta måste vara det bästa som hänt naturen och klimatet.

Jag är inte så rädd för viruset jag är mer rädd för idioter i samhället som kommer förstöra för alla andra.

Vistas aldrig i folksamlingar och bor i ett litet samhälle där folk inte är ute i onödan.
Citera
Medlem
Sverige ligger nog inte sämre till än många andra länder, lösningen är inte heller att stänga gränserna och skicka hem friska elever.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det finns ett enkelt sätt att räkna ut antalet smittade. Och det är från antalet döda, som normalt är ganska exakt, eftersom vi tenderar att reagera när folk dör.... Givet dessa siffror som gäller för Corona enligt expertisen:
- Dödlighet 1% (genomsnitt)
- Tid från det man smittas till dess att man dör 17 dagar (genomsnitt)
- Pandemins ökning per dag 20% (genomsnitt)

Italien idag: 1266 döda.
Det innebär att fram till 25:e februari var 126600 personer i Italien smittade. 17 dagar sedan och 1% dödlighet, enkel matematik. Efter det fortsätter smittan med 20% per dag. Detta innebär att idag är 2.8 miljoner smittade. Det är helt enkelt så det är.

Tyvärr är allt matematik, vilket också innebär att om 17 dagar kommer det att ha dött 28000 personer i Italien. Sen fortsätter det på detta sätt exponentiellt. Samma sak gäller givetvis för Sverige, fast från lägre starttal.

Detta visar också varför dödligheten inte kan beräknas genom att dividera dagens antal döda med dagens antal smittade, eftersom vi har eftersläpningen på 17 dagar.

När Italien hade lika många bekräftade fall som Sverige har nu så hade de över 30 dödsfall.
Citera
2020-03-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Låter inte bra.
Är dock fortfarande inte övertygad om att smittan inte kan gå från barn till vuxen. Tror det är ett av AT's påhitt. Inget jag hört om från någon annan källa. Men har du några trovärdiga sådana så kan du ju dela med dig.

Barn är de största smittarna.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Kan någon länka till det där hjärtskärande telefonsamtalet från en italiensk läkare? Jag hittar inte klippet, en inspelning med text på engelska?
Citera
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Turkiet stoppar alla flyg till Sverige.

ANNOUNCEMENT REGARDING FLIGHTS
At the press conference held today (13th of March), Turkish Minister of Transport and Infrastructure H.E Cahit Turhan, announced that “the flights to Sweden together with 8 other European countries will be stopped as of tomorrow (Saturday, 14th of March 2020) at 8:00 until 17thof April 2020”.
It was also announced that “the above mentioned dates could be shortened or extended by the decision of the Ministry of Health”.
In this regard, it is highly advised to take into account the above mentioned announcement for the travels to and from Sweden and directly contact to the relevant airlines companies regarding the flight status.
It is also kindly advised to follow our Embassy’s web page and social media accounts for further information regarding the subject.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Det sjukaste är ändå att.
. Jag vill avrätta den gulingen som valde att koka soppa på en rå fladdermus

I helgen? Hela säsongen är uppskjuten till slutet på maj...
Citera
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Svårt och hitta 75% sprit på systemet idag tyvärr.
Ja, starkare än 68% absint finns väl inte, men gamla klassikern T-röd duger fint och kostar en bråkdel av systemets alternativ. Duger tom att dricka efter lite rening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in