2020-03-13, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är inte lätt att vara beslutsfattare i dessa tider. Om man tar till hårda tag och stänger hela landet kommer man anklagas för att överdriva problem, skapa ekonomiskt kaos och mänskligt lidande.
"Gestapometoder", "fascism" och totalitärt styre kommer bli slagord i debatten. Alla bortskämda jävlar som inte får resa som de vill eller göra som de vill kommer bli hysteriska och gråta ut i media.

Men om man tittar i Asien så fungerar det...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Glöm inte att detta är ett nytt virus, vi vet knappt något om det än.. Uppgifter ändrqs varje dag!
Om AT kunde ändra sig också, men han viker inte en tum mot det bättre.Egoist f--skapet!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vilarosa
Jag utgår ifrån att du inte är seriös nu.

Jag är 100% seriös. Du verkar ha ett problem med mitt inlägg. Förklara gärna.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Vem är det som tillsätter en statsepidemiolog dvs Tegnell?

Jag håller dessa minst lika ansvariga som Tegnell och resten av regeringen eftersom man inte sparkar denna inkompetenta idiot.
Citera
Medlem
HellsIncelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Tegnell vräcker ut sig lite mer skandaler

Danmark fattade i kväll beslut om att stänga landets gränser.

Statsepidemiolog Anders Tegnell kallar det danska beslutet ”fullständigt meningslöst”.

– Det här går inte att hålla borta, säger han.

”Fullständigt meningslös åtgärd”

Lilla Tegnell, de gick att hålla borta om ni införde hårda åtgärder direkt i början men ni på folkhälsomyndigheten va ju ÖVERTYGADE att de inte kommer spridas i Sverige. Avgå ditt överbetalda äckel.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vdeo9/tegnell-om-danskbeslut-fullstandigt-meningslos-atgard
Bra att Tegnell vågar stå upp mot det danska beslutet. Han kommer att framstå som Sveriges främste ikon intill tidens ände som snabbt närmar sig tack vare att Trump inte lyssnar på Greta.
Senast redigerad av HellsIncels 2020-03-13 kl. 21:51.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Ok, så de gör som Sverige verkar det som?
Vilka delstater/regioner i Sverige har stängt skolor menar du?
Citera
2020-03-13, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
Kan man hoppas på en stor global opinion och även inhemsk sådan om att kineserna förbjuder wet markets samt att äta fladdermöss och andra kända virusbärande djur? Om de vägrar så regnar vi ICBMs typ. Först Sars från nån marknad i Guangdong och nu detta...

Jävla fladdermusätande käppkineser!

Du vet säkert att käppkines är gammal slang för norrköpingsbo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotgod
USA portar besökare från äldrehem som inte är på dödsbädden, borde Sverige apa efter.

Gjort på många äldreboenden senaste veckan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Hur stora salar handlar det om vid högskoleprovet? Säg 700 provlokaler, i genomsnitt drygt två per kommun, skulle innebära 100 personer per lokal.

Detta verkar hysteriskt i förhållande till andra folksamlingar i samhället, typ skolor och universitet, och de negativa effekterna av att ställa in.

Kan hålla med dig där. Vid ett prov som detta sitter man väl dessutom en bra bit ifrån varandra?
Men kanske bra ändå. Tror man tappar fokus helt om någon hostar till som läget är nu...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det fungerar. Jag har gjort det 35 delar T-röd 15 delar vatten och 1 del Glycorol
Luktar?
Citera
Medlem
BottleBenders avatar
Mycket läsvärt vittnesmål från Italien.

Ta er tiden att läsa detta.

https://www.reddit.com/r/China_Flu/comments/fhxap2/from_an_italian_to_the_rest_of_the_world_you_have/
Citera
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det fina med Flashback i det här sammanhanget är att man inte kan radera inlägg om man långt i efterhand skulle ångra sina uttalanden.

Personligen ser jag denna tråd som ett historiskt dokument på det viset att den blir en spegling av händelseutvecklingen i samhället under den här epidemin.

THIS

Läste det här/inlägget på jobbet när jag bakade bröd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in