2020-03-12, 20:22
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Syftena är för dem många men ett av dem kan vara den misslyckade invandringen.

Man satsade bla pensionsfonderna på att invandringen skulle bli lyckad och runt bordet var det ingen som vågade misstro att invandringen skulle bli en lönsam historia. Nu när Sveriges i särklass största och mest riskfyllda investering genom tiderna visat sig vara minst sagt katastrofal finns inge pensionsfonderna kvar. Man har inte bara trollat bort fonderna, man går dessutom vansinnigt mycket back och har i sitt åtagande bundit upp sig till många många år av negativa siffror.

Genom att offra en stor del av landets äldre, rökare och människor med diverse underliggande sjukdomar blir detta på sikt en betydlig lättnad.

Tyvärr tror jag att det ligger något i det du påstår.

Var i Hällefors häromdagen, såg bara pensionärer och negrer.
Tänkte "Helvete när det brakar lös här".

Det kommer inte finnas hjälp att få.

Vi har förrädare vid rodret.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
älskar Att Anders är Snorig I Tv

Hade Inte Förvånat Mig Om Han Gick Runt Och Smittade Folk På Grund Av Dum I Huvet

Somalia hade ett bekräftat fall för några dagar sedan. Han var ju där på besök nyligen. Putslustigt om han lyckades få det där...
Citera
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Det är så här det blir med en feministisk regering. Konflikträdda och handlingsförlamade politiker som inte vågar ta egna beslut. Fittor helt enkelt.
Jag ville inte själv säga detta på mötet i kommunen idag. Trots att alla vet att det är dags att gå hem nu. Även dom konflikträdda såg rädda ut. Detta i Lund, den konflikträddaste av kommuner. Vänta tills på måndag då vi träffas med landstinget och Alf. Familjen Sonesson sitter redan på tryggt avstånd och myser. På golvet fortsätter showen.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
Varför har man beslutat att sluta testa folk?

Låter som testerna börjar ta slut.
Citera
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebastianDouglas
Låt säga att man har sex via ett s.k. glory hole genom en vägg. Finns det även där risk för att coronasnuvan överförs?
Ja det finns en risk att man blir smittad.
Använder man skydd så minskar förmodligen chansen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
Varför har man beslutat att sluta testa folk?

Det finns ingen kapacitet att testa de som inte kommer in till akuten med akuta symtom. Inte tillräckligt med resurser + att det finns en risk att folk med lindriga symtom kommer dit, testas och smittar ner personal och andra patienter.
Citera
2020-03-12, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Jag antar att du är en sån dåre som går till jobbet och åker kommunalt när du är sjuk. Darwin och allt det där.

Jävla avskum!

Nope. Är jag sjuk (..och då menar jag riktigt sjuk: magsjuk, migrän, influensa etc etc.) då stannar jag naturligtvis hemma. Vill ju inte förstöra för mina arbetskompisar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Men lämna ungarna hos morfar, mormor, nån släkting, hur jävla svårt kan det vara?

Detta är ju ett sinnessjukt resonemang!

Den äldre generationen ska ju helst undvika barn i dessa coronatider.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det tänker jag inte ens titta på!

Jag vill se siffror på hur många som läggs in på sjukhus varje dag, det skulle vara en relevant siffra som man kan jämföra från dag till dag.

Fast många sjukhus är redan överbelagda sedan tidigare. Sjukhusen kommer får skriva ut de minst akut sjuka patienterna för att frigöra sängar, så jag är inte säker på att de siffrorna skulle säga oss så mycket. Det jag är mest intresserad av är hur många som har dött av oklara lunginflammationer senaste veckorna?
Citera
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Enligt Tegnell så har smittan ändå lyckats sprida sig om man stänger gränsen
Långsiktigt kanske det stämmer, men det handlar ju om att förhala förloppet tills dess att vaccin kan produceras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Du om man kan tillåta allt möjligt inom skolväsendet, validera utländska utbildningar utan samma standardkrav, låtsas att vuxna är barn och låta dem gå i skolan osv... då borde man kunna fixa en sån här situation också utan att barn kommer efter
Absolut att det går, bara man har viljan..o inte är lika tjurskallig som en viss AT!
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Corona-bob var ju tveksam till att folk skulle arbeta hemma. För att ur ett rättviseperspektiv så var det tvivelaktigt då alla inte har möjlighet att arbeta hemma. Fullständigt idiotiskt.

Alla blir ju glada om någon kan arbeta hemifrån då det minskar spridningen. Men nej, Corona-bob vill att alla ska med tillsammans i undergången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in