2020-03-13, 21:26
Medlem
Mullrets avatar
Trump sätter fart på marknaden. Google, Roche med flera får bidraga till tester, testplatser och material. 5 miljoner testpaket skall bli klara om några veckor. Google kommer peka ut på sin Web var man kan testa sig, utmärkt.

Svetsaren hade inget att komma med idag, mer än en karensdag. Resten får arbetsgivarna stå för. Tester, skyddsdräkter med mera skulle upphandlas. Hörde jag rätt? Är det kris så köper man. Detaljer får komma sedan.

Av två pajasar ger jag Trump 5 tummar. Svetsaren inga, fullständig idiot i organisationsförmåga.

Trump får något att hända, handlingskraften imponerar till viss del. Sedan skarvar han till viss del. Men, något händer, det ser man.
Senast redigerad av Mullret 2020-03-13 kl. 21:29.
Citera
2020-03-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är inte vad du påstår i ditt inlägg dock, du säger bara 0 döda osv, du säger absolut ingenting om att det gäller de senaste 24 timmarna enbart.

Är detta en nödändring av ditt påstående för att du vart påkommen med att ljuga likt likt ditt påstående om att USA testade folk på samma nivå som i Sydkorea?

Det förstår du väl själv

Ska jag behöva torka dig i röven också.
Citera
2020-03-13, 21:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Trump sätter fart på marknaden. Google, Roche med flera får bidraga till tester, testplatser och material. 5 miljoner testpaket skall bli klara om några veckor.

Svetsaren hade inget att komma med idag, mer än en karensdag. Resten får arbetsgivarna stå för. Tester, skyddsdräkter med mera skulle upphandlas. Hörde jag rätt?

Av två pajasar ger jag Trump 5 tummar. Svetsaren inga, fullständig idiot i organisationsförmåga.

Trump får något att hända, handlingskraften imponerar till viss del.

Är det någon skillnad på Google å ena sidan och ’arbetsgivare’ å den andra?
Citera
2020-03-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Idag åsna

396 nya smittade igår och 3 döda.
Statistiken för idag har vi ju inte än eftersom dagen inte är slut(inte ens här). På västkusten återstår nästan halva dagen och på östkusten 7½ timme.
Citera
2020-03-13, 21:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det förstår du väl själv

Yo nigga!

Citat:
Usa testar minst lika mycket som Sydkorea

Varför ljuger du så mycket?
Citera
2020-03-13, 21:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Trump sätter fart på marknaden. Google, Roche med flera får bidraga till tester, testplatser och material. 5 miljoner testpaket skall bli klara om några veckor.

Svetsaren hade inget att komma med idag, mer än en karensdag. Resten får arbetsgivarna stå för. Tester, skyddsdräkter med mera skulle upphandlas. Hörde jag rätt?

Trump får något att hända, handlingskraften imponerar till viss del.

Karensdagsändringen var igår vilket var ett förslag från Vänsterparitet, idag så tog man bort kravet på läkarintyg under en begärnsad tid.

Grejen är den att Sverige har tydligen inte satt i system hur man ska hantera pandemier vilket betyder att den regering som vi hade under spanska sjukan var extremt inkompetenta som inte skapade en praxis för hur man ska hantera sådana allvarliga situationer.

Det du inte får glömma med Trumps agerande är att han och republikanerna ströp ekonomiska medel till CDC och tog bort deras pandemigren inom organisationen under 2018 ovanpå att han [Trump] för mindre än en månad sedan inte ville göra sådana här åtgärder osv, så i slutändan.

Är det bra att han agerar?

Ja absolut

Ska han bara ha beröm för det?

Absolut inte, han skulle ha agerat tidigare och tackat ja till WHOs tester osv
Citera
2020-03-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
396 nya smittade igår och 3 döda.
Statistiken för idag har vi ju inte än eftersom dagen inte är slut(inte ens här). På västkusten återstår nästan halva dagen och på östkusten 7½ timme.

Där jag tittar +377 smittade och 0 döda idag

De seriöst sjuka är fortfarande bara 10 medan friska går upp.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2020-03-13, 21:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det förstår du väl själv

Jag förstår fullt ut att du är en lögnare, men att du inte förstår att ditt påstående absolut inte rör idag utan är ett påstående som med stor lätthet går att tolka som att det gäller för hur det ser ut i USA rörande sjukdomen.

Ja det bevisar bara på att du antingen är otroligt okunnig eller är så pass falsk att du försöker att ljuga dig ur en situation där du har blivit så pass påkommen med handen i kakburken att du inte vet vart du ska ta vägen.
Citera
2020-03-13, 21:34
Medlem
klybans avatar
Pence vägrar svara på när testerna kommer.
Bara very soon.
Citera
2020-03-13, 21:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Någon behöver mentalsjukhus här på flashback

Sök hjälp mannen och sluta lek smart

Och där tog du helt slut. Har du inget att säga utom lögner och tafatta försök till förolämpningar?

Citat:
Usa testar minst lika mycket som Sydkorea
Citera
Medlem
Lost.Villains avatar
Så USA gör återigen extremt bra steg och inför riktiga åtgärder för att testa folk. Dessutom levererar Prez. bra tips till folk.

Bra handlingskraft. Löfven står på sidlinjen och äter varmkorv.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Någon behöver mentalsjukhus här på flashback

Jag tror vi alla börjar inse att du pratar om dig själv när det kommer till sådant, hur var det nu med ditt påstående om att USA testar lika mycket som Sydkorea?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in