2020-03-15, 11:26
Medlem
Washington är värst drabbat och har också flest döda. New York är också drabbat men inte i den utsträckningen.

Vi har ingen Italiensk eller Spansk situation men läget är mycket osäkert. Kommande vecka ger besked om hur det fungerar.

Frågan är kommer Mc Donalds med flera att köra som vanligt. Tänk om inte Amerikanarna får sina Big Macs och cheeseburgers, och alla lastbilschaffissar som vill ha sina kraftiga frukostar. Det kan slå mot Trumpen, men vi får se.
Citera
2020-03-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Trump fortsätter att bröla om att FED inte gör tillräckligt och han har all makt att sparka Jerome Powell.

Sådana osmarta uttalanden, fast ändå så typiskt Trump, skapar mer oro bland allmänheten men också än mer bland marknadens aktörer som ju har stort förtroende för Jerome Powell men ytterst lite förtroende för Trump.

Ta Trumps uttalande om Googles t.ex. Så rejält överdrivet och osmart att klockorna stannar och går baklänges. Trumps svärson som väl var pappa till talet insåg tydligen hur katastrofalt Trumps använde talet för att försöka framstå som agerande och ansvarsfull, men då var skadan ju redan skedd och kaoset i vita huset blev än en gång offentligt. Presidentens oförmåga att ta ansvar och inse sitt eget tillkortakommande när krisen slår till i landet kom i fullt dagsljus.

Trump kan knappast sluta ljuga nu. Stressen är stor för honom så att han i det läget skulle förvandlas till en ärlig och ansvarskännande person är inte troligt.

3045 confirmed cases and 60 deaths
Citera
2020-03-15, 12:47
Medlem
EnGodForlorares avatar
Mexiko överväger nu att stänga gränsen mot USA för att begränsa smittspridningen.

Citat:
Coronavirus: Mexico may consider border-crossing limits
Mexican health officials say the virus would spread from the US to Mexico, as confirmed cases remain low in the country.

Mexican Deputy Health Secretary Hugo Lopez-Gatell has said authorities would consider mechanisms to control the flow of people entering Mexico from the United States in an effort to limit the spread of the coronavirus.

"The possible flow of coronavirus would come from the north to the south. If it were technically necessary, we would consider mechanisms of restriction or stronger surveillance," Lopez-Gatell said at a news conference on Thursday.

https://www.aljazeera.com/news/2020/03/coronavirus-mexico-border-crossing-limits-200313151403402.html

Slår det slint i skallen på Trump nu? Kommer det helt plötsligt bli väldigt viktigt att hålla just den gränsen öppen?
Citera
2020-03-15, 13:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har läst CNN och Fox och eftersom det inte står om testerna vad jag kunnat hitta så är dom nog inte klara tyvärr. På morgonen såg jag också att fler har dött senaste dygnet. Läget är kärvt. det viktiga nu blir att försöka isolera områdena där smittan är värst. Frågan är hur det går ihop med den amerikanska livsstilen.
Ljög dom denna gången med om testerna tro, söndagen är inte över, men man börjar undra.
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Mexiko överväger nu att stänga gränsen mot USA för att begränsa smittspridningen.

Slår det slint i skallen på Trump nu? Kommer det helt plötsligt bli väldigt viktigt att hålla just den gränsen öppen?
Skulle inte förvåna mig ett skit, eller slabba på tariffer eller annat skräp.
För nederlag tål inte trumpen, konstig då han haft så många och så stora.
Citera
2020-03-15, 14:53
Medlem
Nu ska Trumpen försöka köpa sig ur problemet. Nu ska han försöka få ensam rätten till ett vaccin mot corona. Penga!, penga!.

https://www.vg.no/nyheter/i/jdAnE0/tysk-avis-trump-proever-aa-sikre-usa-eksklusiv-tilgang-paa-vaksine
Citera
2020-03-15, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Nu ska Trumpen försöka köpa sig ur problemet. Nu ska han försöka få ensam rätten till ett vaccin mot corona. Penga!, penga!.

https://www.vg.no/nyheter/i/jdAnE0/tysk-avis-trump-proever-aa-sikre-usa-eksklusiv-tilgang-paa-vaksine

Han vill väl att USA skall vara först på att snabbt utveckla vaccin. Jag vet inte ett dugg om läkemedelsindustrin i USA, mycket har nog lagts i Kina. Det är väl inte Trumpen som vill tjäna pengar här utan han kämpar för att kunna få four more years, antar jag.

Olyckligt att allting ligger i Kina, FY FAN för denna globalisering
Citera
2020-03-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Han vill väl att USA skall vara först på att snabbt utveckla vaccin. Jag vet inte ett dugg om läkemedelsindustrin i USA, mycket har nog lagts i Kina. Det är väl inte Trumpen som vill tjäna pengar här utan han kämpar för att kunna få four more years, antar jag.

Olyckligt att allting ligger i Kina, FY FAN för denna globalisering
Jag tror inte heller att det är för att tjäna pengar, utan det är lite ett sätt att kunna urskulda sig när siffrorna smittade eventuellt kommer att rusa i höjden. För att rädda sig själv kan han då basunera ut att han himself har världens bästa forskare på sin sida och då kunna säga att vi går för högtryck för att ta fram ett vaccin. Under kommande vecka kommer han att bli hårt ansatt i takt med stigande siffror smittade. Då vill han ha detta agrument som en backup för att visa att han gör allt för att stoppa spridningen. Frågan är väl hur det kommer att gå?, Trump kommer aldrig att komma undan med att han skämtat med att corona är som en hoax. Intressant att följa Usa:s utveckling.
Citera
2020-03-15, 15:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jag tror inte heller att det är för att tjäna pengar, utan det är lite ett sätt att kunna urskulda sig när siffrorna smittade eventuellt kommer att rusa i höjden. För att rädda sig själv kan han då basunera ut att han himself har världens bästa forskare på sin sida och då kunna säga att vi går för högtryck för att ta fram ett vaccin. Under kommande vecka kommer han att bli hårt ansatt i takt med stigande siffror smittade. Då vill han ha detta agrument som en backup för att visa att han gör allt för att stoppa spridningen. Frågan är väl hur det kommer att gå?

Det är nästan så att man hoppas på att vaccinet har biverkningar som helkroppsförlamning hos 20% av de vaccinerade mm, så att Trump får stå där och vara ansvarig för att typ halva landet tagits ur stridbart skick p.g.a hans ogenomtänkta affärsuppgörelser..
Citera
2020-03-15, 15:59
Medlem
TuffRobbans avatar
Som vanligt sedan 2016 så kommer president Trump att hantera krisen på bästa sätt och som vanligt så kommer Trump- allergiker att ha glömt allt de negativa de förutspådde.
Citera
2020-03-15, 16:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Som vanligt sedan 2016 så kommer president Trump att hantera krisen på bästa sätt och som vanligt så kommer Trump- allergiker att ha glömt allt de negativa de förutspådde.

”Kommer”? Borde han inte redan ha börjat?
Citera
2020-03-15, 16:25
Medlem
Citat:

Vad är det han kommer att börja göra då?
Citera
2020-03-15, 16:40
Medlem
Citat:

Man hanterar inte krisen genom att hävda att influensan är en hoax som demokraterna hittat på. Han är och förblir en narcissistisk pajas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in