2020-03-13, 20:54
Medlem
Vasterass avatar
USA tycks göra ungefär samma misstag som Sverige; agera för svagt och för sent.
Finns det inte resurser eller vill de ha det här?
Skillnaden mellan ondska och idioti är hårfin ty resultatet blir det samma.
Citera
2020-03-13, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
~50000 i Sverige alltså.

Inte orimligt.

Jag tror att de räknar med betydligt färre i Sverige, men blir det 50000, och det på relativt kort tid, så kommer sjukvården att pressas hårt.

Du menar på allvar att Corona skulle döda dubbelt så många som spanska sjukan i Sverige? Nu kan ju jag lika lita som du sia om framtiden, men det känns inte alls troligt måste jag säga med tanke på hur "snällt" Coronaviruset ändå är jämfört med Spanska sjukan.
Citera
Medlem
Trndsttrs avatar
"Danmarks beslut helt meningslöst" - Tegnell

AB
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.o.c-Art
Sry va lite snabb där, fjärrvärmen bör kunna köra. Om den närmaste pumpstationen är utan el tar det slut efter ett tag.
S k "samhällsbärande funktioner" kommer att fungera. Elförsörjning, telekommunikationer, mattransporter, polis, ambulans, brandkår. Vi lär inte behöva frysa och svälta...
Citera
2020-03-13, 20:56
Medlem
Corona Bob slår till igen:
Citat:
Tegnell om danskbeslut: ”Fullständigt meningslös åtgärd”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vdeo9/tegnell-om-danskbeslut-fullstandigt-meningslos-atgard
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vad baserar du allt detta du påstår dig veta om Corona när många som haft den berättat att den gått över relativt fort. Eller är det önsketänkande från din sida, alternativt att du gissar?

Du såg att jag pratade om Hong Kong influensan i mitt inlägg va ? En kraftig influensavåg som härjade i Sverige på 60-talet då jag var ung..
Citera
Medlem
stolsittarens avatar
Haha SATAN Crude-oljan upp 5-6% på 2-3 sekunder efter uttalandet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Citat "Ursprungligen postat av pollarn
Fan trott. Så sa han för en månad sen:
Ingen anledning
Anders Tegnell, statsepidemiolog på Folkhälsoinstitutet, tycker att det är förnuftigt att människor inte avstår från att resa.

– När det gäller den här typen av resor finns det absolut ingen anledning att bekymra sig för coronaviruset. I exempelvis Alperna och Sydeuropa finns det ingen spridning över huvudtaget, säger han.

https://www.kristianstadsbladet.se/n...tlovsresandet/

Yeah right Anders !"

Sveriges statsepidemolog Anders Tegnell har alltså med sina ord och handlingar drivit på och drastiskt ÖKAT coronssmittan i Sverige.

VÅR,STATSEPIDEMOLOG.

#INTEMINSTATSEPIDEMOLOG
Citera
Medlem
kato85s avatar
Jag är för första gången på flera veckor optimistisk:

Sålänge man gör detta så blir det omöjligt för viruset att sprida sig:

1. Stäng hela gränsen
2. Inför 2-3 veckors portförbud för samtliga med undantag för polis, brandkår etc.

Detta gör det i princip omöjligt för viruset att sprida sig och det kommer att dö ut i hemmen då det inte kan sprida sig vidare.
Citera
Medlem
Man-At-Armss avatar
Antalet bekräftade smittfall i Tyskland:3 062 skrev Expressen precis

https://www.expressen.se/nyheter/forsta-coronafallet-sparat-till-mitten-av-november/
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trndsttr
"Danmarks beslut helt meningslöst" - Tegnell

AB

Där har han ju faktiskt helt rätt. Hoppas det visar sig att han kommer ha det om iaf lite annat också. Men jag tvivlar.
Citera
Medlem
She said in the case of other coronaviruses that humans become infected with, patients tend to develop immunity after being sick.

The body produces antibodies to protect from subsequent exposure, Kline said.

She added that it doesn’t last forever and over time the body’s response wanes.

Asked how long immunity should last for those who have been infected with COVID-19 but have recovered, Perlman said it’s something we don’t know yet.

“We would hope those people would be protected, but we do not know,” he said.

But, Perlman said in a study conducted on another human coronavirus known as Middle East Respiratory Syndrome (MERS), researchers found the antibodies were gone in as little as six months."

Källa https://www.google.com/amp/s/globaln...nfections/amp/

Så de flesta corona virus ger immunitet, men de som säger det definierar inte om det är permanent immunitet. För sars och mers var det 6 månader immunitet, och då är det rimligast att utgå från detta.

Vissa virolger säger att de med svagt immunförsvar kanske inte utvecklar något immunförsvar alls, och vissa säger att den kan ligga latent. Om det är så, så kan viruset om den har hög spridning kanske inte utrotas om immuniteten är max 6 månader då, de med latent och de som inte utvecklar immunitet smittar om dom igen dom starka som precis förlorat sin immunitet efter 6 månader. Den vanliga förkylningen har väl folk max 6 månader immunitet också, och den verkar ju också cirkulera varje år, utan att vi blir av med den?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in