2020-03-13, 19:22
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Redovisa gärna vilka belägg du har för ditt påstående.

Det kan jag inte göra, det är bara ett antagande. Jag skrev ju antagligen. Kina hade ju okontrollerad smittspridning, fick man verkligen ordning på det så fort? Vad tror du själv?
Citera
2020-03-13, 19:23
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Danmark stänger gränsen från kl 12,00 imorgon.

Känns som att Löfven kände till något om detta när han var så övertydlig om resor och möjligen stängda gränser i dagens press konferens.

Nu ökar trycket på Sveriges regering mång dubbelt.

Vad vill de vinna på det utöver bli isolerade? Smittan finns redan etablerad i landet. Stängda gränser är två veckor för sent.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Sydkorea har inte lägre procent döda, de har högre procent testade. De testar 20.000 personer om dagen. Jag vet inte om Italien, men Sverige hade för några dagar sedan testat 3.000 personer. Totalt. Någonsin. Det är förmodligen lika illa i Italien.

Nej, hur tänker du nu egentligen? Gör om, gör rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ingen ökning i antalet smittade i Sverige idag vad det ser ut? Nu gäller det bara att alla tillfrisknar.

Har du missat att man inte längre testar folk som inte är svårt sjuka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Intressant att kvinnor även i Italien bara utgjorde 25 procent av de döda! Någon som vet om det är likadant som i Kina, att mest män röker? Kan det finnas någon annan livsstilsfaktor? Vet inte hur det är nu, men är många kvinnor fortfarande hemmafruar i Italien? I så fall kan det förklara att de inte stressat sig till de hjärt- och kärlsjukdomar, som många medelålders män lider av.

Eller beror det på en medfödd skillnad mellan män och kvinnor? Östrogenet kan vara en skyddsfaktor, men i så fall måste man veta om skillnaderna mellan mäns och kvinnors dödstal är lika stora före puberteten och efter klimakteriet (kvinnans). För i så fall är det ju inte östrogenet, eller kvinnans övriga könshormonbild som gör det.

Viruset sätter sig i testiklarna. Blir inte förvånad om många som utvecklar allvarliga symptom också blir sterila på kuppen.

Hade själv inte koll på det förrän Chubbyemu nämnde det i en video på youtube: länk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Min polare ska landa på Kastrup (mellanlandar i Istanbul) innebär det att han inte får mellanlanda där?

Troligtvis inte
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewew
Kanske redan har postats men hemskt.

Luca Franzese Känd från tvserien Gomorrah. Fast i lägenheten med sin döda syster (ingen vill begrava henne) sedan dess har tre andra i hans familj bekräftats som smittade

https://videos.dailymail.co.uk/video/mol/2020/03/11/1918820365332363394/640x360_MP4_1918820365332363394.mp4

Man får hoppas på att han har en rymlige frys eller en spade.
Många samhällen har troligen svårt att hantera de döda och USA har redan förberedelser för denna typ av utbrott, de har redan anläggningar och kistor för massdöd.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
På WHOs pressträff nu:

Om frågan vad som länder bör göra angående skola osv...
Svar (översatt från engelska):
Det viktigaste är att vara snabb, inte perfektoism. Va snabb i beslut och åndra dig inte. Viruset kommer ikapp om du inte är snabb!

FHM går nu direkt emot WHOs rekommendationer.

Precis, det ska vara som ett yxhugg, snabbt enkelt, inte vackert - dvs storsläggan. Sen utvärderar man.

Edit:
Det här är inte feministisk snöröjning det handlar om, utan ren och skär brutal handlingskraft. När huggormen hugger mot dig och du har yxan i handen så funderar du inte på intersektionell analys och genustrams. Du hugger och utvärderar!
Senast redigerad av revodneb 2020-03-13 kl. 19:25.
Citera
Bannlyst
Danmark stänger gränsen och fittsverige kollar på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Jag förstår hur du tänker, men problemet är ju att ingen vet att man blir immun än. Tvärtom finns det uppgifter om personer som insjuknat en andra gång. Men som sagt, inget är säkert än - vad jag förstått.

(Nej jag har inga länkar till källor men det finns i tråden och även på trovärdiga siter om du vill kolla upp det)
Och väldigt många andra källor som säger att jo, immunitet sker. Alla andra coronavirus fungerar veterligen så också.

Sett från en stat såsom vår, som inte innehar de totalitära musklerna såsom kina eller industrin för tester och förberedda (övat i dec) som Sydkorea så tror jag de faktiskt valt den bästa vägen. Vaccin är för långt fram, vi kan inte hålla spridningen tills dess.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Ja istället för att satsa på försvaret och framförhållning såsom krisberedskap, så satsade man pengarna på invandring av bidragslyftande parasiter där 5% gör någon nytta, och våra lager är därför uppätna av dessa parasiter.

Och dessa Idioter röstade man in, då får man fan skylla sig själv oxå! Hoppas alla sossar och Center-apor går åt först, så att SD kan styra upp landet. Åkesson är den enda som är kritisk till regeringens handelsförlamning kring detta virus, och som förespråkar hårdare åtgärder. Som vanligt är han den enda klarsynta och vettiga.
Det är alltid lätt att vara kritisk och ställa krav när man är i opposition, då behöver man inte själv ta ansvar för något. Vore SD i regeringsposition skulle deras politik falla ihop som ett korthus, jag gissar att Åkesson fruktar den dagen.
Det är alltid lätt att stå och gapa åt andra, men att göra något vettigt själv är svårare. Hur ska SD lösa krisen med en underbemannad sjukvård och en brist på material?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Då får man klara sig utan danska frugan i några veckor, undra hur det blir med alla som har flyg ifrån Kastrup? Ska försäkringsbolagen täcka det då?

Såklart ska man inte resa men nyfiken hur de löser det ekonomiska.

Force majeure.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in