2020-03-13, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja det tycker jag. Mmm

Ena ögat ser hängigt ut, stroke?
Citera
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotgod
Vi har slutat testa personer som inte är tillräckligt sjuka för att behöva vård, i brist på tester.

Hur går det till att anskaffa mera tester?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Lyssnade du inte på resten?

Människor ska alltså kunna använda webbsidan för att kolla om deras symtom stämmer in på coronaviruset. Om det gör det så kommer de vidare i systemet och får upp var närmaste teststation finns. Många sådana ska sättas upp inom kort. De har snabbt upphandlat med ett företag att leverera massor med nya testkit.

Vad gör Sverige?

Sverige skär ner på att testa människor och stoppar högskoleproven 2020.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Satan vad dålig presskonferensen var med Trump. Kändes ju som från en komedi hela skiten.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Hong kong flunsan var inte lika illa som denna..Jag var ung och blev smittad..De flesta i familjen blev smittade och vi är rörande överens om att den är det värsta vi upplevt på dessa år sedan den härjade i landet..Överlevde man den så vet man vad det innebär att vara riktigt sjuk..Folk med hong kong symptom skulle i dag inte ens komma in på sjukhusen som är fullbelagda med corona. De skulle få gå hem och ta sin flunsa utan större hjälp från sjukvården..De måste prioritera corona patienter nu som är på väg att avlida.. inga andra mer "normala" patienter.

Vad baserar du allt detta du påstår dig veta om Corona när många som haft den berättat att den gått över relativt fort. Eller är det önsketänkande från din sida, alternativt att du gissar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Vad gör Sverige?
Tillsätter en samordnare som i samråd med berörda instanser skall utreda möjligheten att planera en utredning för att undersöka möjligheterna att utveckla ett ramverk för hur ansvariga instanser skall agera.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Konstigt att andra inte gör samma bedömning som du.

Men är du helt tappad? En MEDARBETARE till Bolsonaro ÄR smittad. Det är DET Reuters rapporterar om. Och Trump träffade denne. Det är inga jävla fake news. Och det var DET som postades, inte att Bolsonaro var smittad, som du kallade "fake news". Got it?
Citera
2020-03-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Kan man testa sig efteråt?? För att se om det var corona viruset man hade...??

Ett sådant test håller på att utvecklas här i Sverige bl.a. skulle vara färdigt ”snart”
Men tror det blir något som kommer användas om ett år eller så, när detta förhoppningsvis lugnat sig lite. Just nu har vi lite annat att tänka på skulle jag säga
Citera
Medlem
Usa snackar om nationellt nödläge nu på aftonbladet
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nibenx
Fan, USA mobiliserar snabbt och involverar civilsamhället.

Google bygger screening och informationssiter, Walmart sätter upp drive-in test centers på deras parkeringar osv. Intressant.

Trump förstår att det är en kris. Ringer upp näringslivet o ber de ställa upp med vad de kan.

Samma gjorde Roosevelt efter Pearl Harbour.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Jag kan bara tala för mig själv och om jag slutar arbeta idag så ersätts jag i morgon. Det är chefernas ansvar att se till att det finns personal, aldrig arbetsslaven.

En chef leder och fördelar arbetet.. Ja.. men som anställd har man sin del av anställningskontraktet att fylla. DVS inte arbetsvägra eller stjäla tid eller pengar från arbetsgivaren.. Det brukar sluta med avsked och taskiga meriter som hindrar en ny anställning.. Om alla är lika själviska som dig så blir det just som jag sägeröö hela landet stannar och ingen får någonting alls..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Vilka styrde Sverige 1994 under Estonia katastrofen? Socialdemokraterna
Vilka styrde Sverige 2004 under tsunami katastrofen? Socialdemokraterna
Vilka styr Sverige under Corona utbrottet? Socialdemokraterna

När inser Svenskarna att det skitpartiet inte kan göra något rätt.

Nej men vad säger du människa?
Sossetänk är alltid rätt.
Klart att de som skulle kunna arbeta hemma inte bör göra det för att vara solidariska mot de som inte kan arbeta hemma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in